Vilken lampa skall man ha?

Tobbe77

Medlem
Hej

Är sugen på att testa detta med att köra i mörker, men vilken lampa skall man ha? Finns ju hur mycket som helst på forumet men jag hittar ingen bra sammanställning.

Vad skall man ha om man köper klart?

Vad skall man bygga om man bygger själv?

Dvs vad är prisvärt som instegslösning...?

Tobbe77 skrev:
-------------------------------------------------------
> jag hittar
> ingen bra sammanställning.

Fördjävligt, någon borde göra något.

Senast redigerad av en moderator:
Absolut, någon borde gå igenom alla inläggen och skriva samman det viktigaste..:)

(Vad jag menar är att det är svårt att få grepp på vilken som är bästa "instegslampan", kanske sitter nån på ett par skarpa tips)

Den beryktade dx-lampan verkar vara det happy-korrekta svaret i år. Mer än så kan jag inte säga om den...

Själv använder jag en hemmabyggd pannlampa av (ungefär) happy-modell. Väldigt billigt, särskilt i mitt fall, eftersom jag redan hade ett batteri. Går att bygga för under 250kr, med rätt bra prestanda.

Den här ligger förmodligen inte på happytoppen längre men jag tycker den duger och man slipper klabba själv, bara ladda, spänna på och dra iväg ;) Mitt batteri håller exakt 2.40 h som anges av Silva.

Sök i furumet,det finns massor.titta vad du har hemma och ta ider ifrån alla som du tycker känns bra,min nya pannlampa har ett hus ifrån en burk 5-56?

Tillbaka
Topp