Vilken mobilapp använder ni?

Samfor

Medlem
Hej!

Jag undrar vilken mobilapp som är vanligast bland cyklister. Jag använder Sports Tracker och tycker den är bra. Men det jag saknar är att se andra användare som kör lvg och på så vis få tips på nya rundor man kan följa. Finns det någon app som "alla" här kör med?

Regga ett konto på Strava. Du kan även logga in via datorn och söka segment och se vart folk cyklar osv. Smidigt om man vill få lite inspiration. :)

Strava här med, men har inte mobilen på mig när jag cyklar utan min klocka reggar allt som sedan laddas upp på Strava automatiskt.

Samfor sa:
Missar man något vitalt man om man enbart kör snikvarianten av appen?
Genom att använda telefonen istället för en cykeldator, så kan man missa möjligheten att ringa om batteriet är slut. Det drar en del batteri om du har telefonen på styret och skärmen tänd.

Strava för det sociala, ride with gps betalvariant för planera rutter. Använder även rwg för att logga hur många km som cyklats på olika cyklar/sprungit på olika skor etc. Men sådan funktion har säkert strava också.

Stumpy: Powerbank är billigare än garmin om det är det du avser :)

Senast ändrad:
Jonatan F sa:
Strava för det sociala, ride with gps betalvariant för planera rutter. Använder även rwg för att logga hur många km som cyklats på olika cyklar/sprungit på olika skor etc. Men sådan funktion har säkert strava också.

Stumpy: Powerbank är billigare än garmin om det är det du avser :)

Du lägger in din utrustning i Strava, sen efter turen så kan du plocka in vilken utrustning du har använt.
Själv växlar jag mellan MTB och LVG.

Samfor sa:
Missar man något vitalt man om man enbart kör snikvarianten av appen?

Vet inte om det fortfarande är likadant, har inte kunnat träna ordentligt senaste åren. Men när jag tränade fullt så körde jag betalvarianten.

Är lite statistiknörd och jämför delsträckor med tidigare rundor. Och la upp egna segment för att lättare göra det, samt lite annat smått o gott. Det kunde man inte i snikvarianten då.

EDIT: Strava alltså. Använde Garmin på rundorna, LVG.

Senast ändrad:
Loggar och visar i realtid med wahoo på mobilen. Väldigt mycket bättre än strava på att vissa vettig effektstatistik i realtid. När turen sen laddas upp så synkar jag den till strava automatiskt.

Jag kör också Strava, i ryggfickan. Då drar den inte särskilt mycket batteri, t.ex. inga problem att köra hela Vätternrundan utan powerbank. Men det förutsätter att man inte behöver ha skärmen på då så klart.

Karikari sa:
Samfor sa:
Matte_rookie sa:
Tror swish och bank id appen är vanligast bland cyklister, även för de som inte är cyklister.

Så är det nog ?

Så är det nog men vi är nog fler som cyklar med strava igång jämfört med de som cyklar och swishar samtidigt ?

OnT: strava här med via garmin cykeldatorn och fenixen för löpning.

Körde min första runda med Strava idag och appen verkar lovande. Kunde dock inte se aktuell hastighet. Kan man det?

Tillbaka
Topp