soddamarre
Aktiv medlem
Vilken MTB till 7-åring?
Det sitter Kenda Small Block Eight 24x1,95 på, men någon variant med 30tpi som inte finns på produktsidan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ok. blir till att beställa ett par 2.1 enl Jontes rekommendation.Det sitter Kenda Small Block Eight 24x1,95 på, men någon variant med 30tpi som inte finns på produktsidan.
sista frågan. Rocket Ron performance. hittade följade som jag tror är samma..? https://www.deporvillage.net/schwalbe-rocket-ron-liteskin-tyre-blackNej, men de väger 550g och är väl nån kenda variant på 1.9''
antar det. Jag köpte dessa men tyvärr är de slutsista frågan. Rocket Ron performance. hittade följade som jag tror är samma..? https://www.deporvillage.net/schwalbe-rocket-ron-liteskin-tyre-black
Inte alltid självklart ?hade ju missat det själv ändå...kom på en bra grej, att kolla upp om det behövs beställas extra, längre, bromsslang i samband med att ny gaffel monteras (och då behöver du avlufta bromsen också, så grejjer till det).
Kanske självklarheter, men jag var nära att missa....
Hej,Flickan har en white 24. Uppgraderade med kortare styrstam och riserstyre.
Bra tips gällande shims, tack!Jag kör med vanlig 35mm /31.8mm styrstam för mtb. Ont om 25mm korta.
Kör med shims istället så vi har hela familjen på samma standard.
Kör dessa men nån annan tipsade på några elegantare i metall.Bra tips gällande shims, tack!
Fanns fina grejor om man inte vill såga
SQlab Alu Handelbar Shim - 31.8mm to 35mm
SQlab ▶ Aluminium Handlebar adapter to use a 31.8mm handlebar with a 35mm stem.www.bike24.com
Annars var det nog dessa som jag tänkte på
Procraft Reduction Shim Clamps
Procraft ▶ To reduce the clamp diameter of stems from 31.8 mm to either 26.0 mm or 25.4 mm.www.bike24.com
Helrätt, det bästa är att barnet får "maxa ut" varje hoj innan man byter den. Annars kan utvecklingen stagnera kraftigt eller utebli om man går på en stor hoj som bara blir klumpig och leder till felaktig teknik/rädsla.Hej.
Jag har tre barn som tycker d e kul att cykla. Inga mtb-entusiaster, utan mest fart-o-fläkt-entusiaster. Ålder på barnen e 9-14 o två yngsta e pojkar. Jag har byggt deras cyklar o således rekommenderar jag att bygga. Men, fattar att inte alla har lust, tid eller tid att lära sig, så mitt råd är att inte köpa en för stor cykel om barnet (eller du vill att barnet) ska cykla i skog. Hellre en för liten än för stor, till att börja med. Med betoning på "till att börja med". Du kommer själv upptäcka när barnet e stadigare, snabbare, starkare - barnets förmåga överstiger cykelns, och då e d dax att skaffa nästa. För ett 130 cm långt barn hade jag valt en 24", men inte vilken somhelst såklart. Och här kommer vi till frågan om hur mycket du e villig att lägga ut på en mtb, eller en barncykel som ser ut som mtb. Det är stor skillnad på dom två. En dyrare är inte nödvändigtvis bättre. Allt beror på komponenter. De flesta barncyklar, som ser ut som mtb, är i stort sett likadana. Vill du ha en sån så ska du välja en som barnet själv tycker e snyggast. Vill ditt barn cykla i skog på en bra cykel, så e d du som förälder som ska välja.