Vilken racer

Tobbe77

Medlem
Vilken racer
Hej

Vad säger ni skall man köpa en Canyon Ultimate AL Di2 eller en Cannondale Supersix 105 som första riktiga racer. Inser att MTB:n måste kompletteras efter diverse tourtittande, ambitionen är att hänga på polarna runt vättern nästa vår.

Andra alternativ? Columbus CAPO?

//T

Vilken racer
Sjukt att jag kommer med detta svaret men jag hade valt Canyon alu med Di2 före Cannondale kolfiber och trist 105. Bättre att jämföra Cannondale caad10 med Dura-Ace eller något där.

Vilken racer
Hade jag varit spekulant på en cykel i prisklasser där elektriska växlar är med, så hade jag valt det. Rammaterial är ju helt ointressant i det här fallet.

Vilken racer
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> Sjukt att jag kommer med detta svaret men jag hade
> valt Canyon alu med Di2 före Cannondale kolfiber
> och trist 105.

Nu blev jag överraskad :-)

/G

Vilken racer
Tack för svaren

Nu har jag nästan bestämt mig för att det blir Canyon, men har en sista fundering...

Kan det vara så att Ultimate AL är lite för prestandaorienterad för mig som inte har lvg bakgrund. Har kört långlopp på MTB, Vasalopp och annat men nu är det ju tänkt att bli VR 2013. Kan det vara så att man borde välja något med mer komfort?

/T

Vilken racer
Leveranstiden kan ju vara en faktor att beakta men finns Canyon:en att få tag i utan för mycket väntetid hade jag helt klart valt den.

Vad det gäller komfort så blev jag överraskad hur bekväm min Canyon Ultimate CF var. Inte samma ram men jag gissar att vinklar/mått är hyfsat lika. Kompletterar du med en VCLS-stolpe och 25mm däck så borde du få komfort så att det räcker.

//j

Vilken racer
Har precis köpt en Canyon Ultimate AL 9,0...har inte kört lvg på 8 år...men redan på 1:a rundan kändes det helt underbart! Den har ju både gaffel å sadelstolpe i kolfiber...kör med 7,5kg i däcken å tycker den är mkt bekväm å lättcyklad...;)
Men man gillar ju feta däck...efter alla år i skogen så ett par 25:or åker nog på när det är dags för däcksbyte!

Bilagor

• Bild.jpg
    Bild.jpg
    135.4 KB · Besök: 40
Tillbaka
Topp