Vilken Scott Scale?

Vilken Scott Scale?
Det står mellan en Scott Scale 900 rc PRO och 910. Det skiljer ca 6 tusen i pris.

PRO modellen har hmx ram och 910 har hmf, skiljer 200 g.
PRO har x1 kolfiber vevar och Sram level tl bromsar medans 910 har gx eagle och Shimano xt bromsar.
PRO har fox sc performance air medans 910 har en fox sc performance elite air.
Hjul och drivlina är desamma på båda.
Enligt Scott skiljer det 200 g i vikt på cyklarna, vilket verkar konstigt eftersom bara ramarna skiljer 200 g.

Vad är bäst i bromsar, xt eller level tl?

Hur stor skillnad är det med fit4 damper som 910 har gentemot utan som på pro?

Hmx ramen ska tydligen vara styvare än hmf?

Och sen så är ju PRO grymt mycket snyggare än 910.

Vilken av dessa 2 hade ni köpt?

Vilken Scott Scale?
Jo jag såg att du enbart ha råd angående ovanstående modeller men va f-n
317243_2668065.jpg

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-jealous-9.0-sl-582469/wg_id-117

Ca 31000kr inkl frakt för ca 1,4kg lättare cykel än en den finaste Scott du tittar på.

Vilken Scott Scale?
Men allvarligt. TS frågar om en scott och första svaret är ett annat märke än TS vill ha. Suck.

Jag kör själv en Scott Scale 900 SL och tycker Scale är magisk cykel. Håller med dig om att Pro´n är betydligt snyggare så har du råd satsa på den. Då får du en bättre ram.

Vilken Scott Scale?
Gå på den du tycker är finast, ligger många fina scale ute å köp och sälg här på happy om du vill göra klipp och få pengar över till riktigt vassa hjul.Lycka till med köpet, scalen är en riktigt bra cykel.

Vilken Scott Scale?
Har en scale just nu, dock en 770 från 2014 som jag tycker funkar bra. Men känner att jag behöver uppgradera och den har blivit förliten.

Aa det finns många fina scale och andra cyklar till salu, men dom flesta är i M och jag behöver en L.

Hur är det med framgafflarna då? Märker man någon skillnad på den med och utan fit4-damper?

Senast ändrad:
Vilken Scott Scale?
Det ligger en ny Cannondale fsi team på happy för strax under 30000kr, vet ingen scale men bra mycket bättre specad än bägge scalen. Då får du en grym carbon Lefty gaffel och en betydligt lättare cykel.

Vilken Scott Scale?
gunners sa:
Det ligger en ny Cannondale fsi team på happy för strax under 30000kr, vet ingen scale men bra mycket bättre specad än bägge scalen. Då får du en grym carbon Lefty gaffel och en betydligt lättare cykel.

Fantastisk cykel i sitt originalutförande. Bara för att vara tydlig så är det ett ihopplock med bl.a. betydligt enklare hjul än original team. I stort sett bara ramen som är från en team.
Har verkligen inte 910 fit4?

Vilken Scott Scale?
Ok att det är ett hopplock, men det är ett hopplock av mycket bra komponenter om man jämför mot Scott cyklarna. XX1 är väl bättre än xt, carbonleftyn är den gamla leftyn, som jag tycker är riktigt skön, har ej kört nya lden nya. Cannondales vevparti är bra mycket lättare än xt.men som han skriver är alla delar nya förutom hjulen, som för övrigt är lätta hjul. Så ett riktigt bra hopplock tycker jag.

Vilken Scott Scale?
gunners sa:
Ok att det är ett hopplock, men det är ett hopplock av mycket bra komponenter om man jämför mot Scott cyklarna. XX1 är väl bättre än xt, carbonleftyn är den gamla leftyn, som jag tycker är riktigt skön, har ej kört nya lden nya. Cannondales vevparti är bra mycket lättare än xt.men som han skriver är alla delar nya förutom hjulen, som för övrigt är lätta hjul. Så ett riktigt bra hopplock tycker jag.

Vet inte vilken du menar, kan du lägga en länk?

Vilken Scott Scale?
Kan inte länka, men det står CAnnondale F-Si team 2017 den är grön med Cannondale märket i silver pris 29990kr. Johan Karlsson i Hjo säljer den.

Vilken Scott Scale?
Hittade du Cannondalen, kan tipsa om bunnyhop.de köpt två cyklar därifrån funkat klockrent. Brukar ha bra priser på Scott och Cannondale. Såg att Biketown hade riktigt bra priser också.

Tillbaka
Topp