Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du tittat något på träningsplaner eller du cyklar fritt?Vi var 20st på startlinjen igår kväll iaf , startade upp för varvets stora backe så blev lite slakt direkt och vi var 5 med över krönet , lite synd för ville se hur det funkade i större klunga . Men fick iaf uppleva lite gruppcykling . Laggade en del och sitter på lite klen/svajig 4g lina så vet inte om det berodde på det eller annat. Zwift lider ju också en del av det att det är svårt att pacea bakom enstaka cyklister . Kör på 100% verklighetsmotstånd så blir en del växlande men tycker det blir bättre så med större skillnader uppför och nerför istl för en stor smet ..
Tillbaka till racet, nästa varv upp för backen var vi 3 ihop över krönet och på sista varvet öppna jag spjället helt , men en annan hade större och mosa på med 6w/kg i 6-7 min . Kom 2:a iaf .
Edit istl för i Zwift >av på täpp luckan .
Så visas wattbesparning beroende på fart och hur nära man låg > kul.
Kör fritt utan planer efter dagsform och vad jag är sugen på istl. Ibland nån workout , ibland bara en bana eller ett race .. Tror inte jag skulle klara av att följa ett program mer än några dar max en vecka ? men andra kanske är intresserade.Har du tittat något på träningsplaner eller du cyklar fritt?
Jag kunde inte låta bli att rodda mer med det och testade att köra trainerday => Trainingpeaks => RTG.
Tyvärr skojar trainerday till det lite och deras gratis planer går inte att exportera utan att payed member ship.
Workout däremot går att spara ner på fil.
Om det finns intresse så skulle vi kanske kunna knåpa ihop lite happy training plans i lämpligt format.
Egentligen hade det kanske räckt att få in workouts, det är inget stort problem att kolla planen på nåt annat ställe.
Kör fritt utan planer efter dagsform och vad jag är sugen på istl. Ibland nån workout , ibland bara en bana eller ett race .. Tror inte jag skulle klara av att följa ett program mer än några dar max en vecka ? men andra kanske är intresserade.
Training peaks? Det synkar snyggt till RGT och zwift men inte till TR. Går kanske att lösa men jag har inte tittat på det.Hmm, just testar jag TP efter en session hos Aktivitus.
Men, hur sjutton styr jag Tacx Neo från TP? Via något har jag förstått, men jag vill helst inte, eller inte alls faktiskt, dessutom betala för TR eller Swift.... Jag fattar inte hur jag ska använda Garmin (Fenix 6 eller Edge 1000), eller hellre Tacx Desktop app...
Hmm, just testar jag TP efter en session hos Aktivitus.
Men, hur sjutton styr jag Tacx Neo från TP? Via något har jag förstått, men jag vill helst inte, eller inte alls faktiskt, dessutom betala för TR eller Swift.... Jag fattar inte hur jag ska använda Garmin (Fenix 6 eller Edge 1000), eller hellre Tacx Desktop app...
Edit. Läste fel, trodde du hade tr.
Du kan alltid testa RGT om du vill ha något mer grafiskt än staplar
Verkar som jag hade fel, ska visst gå att synka till TR också
https://support.trainerroad.com/hc/...pload-TrainingPeaks-workouts-into-TrainerRoad
Trodde jag kollat de flesta kombo men den här fastnade visst inte
Ska Aktivitus coacha dig i TP eller vad är poängen?Tack
Jag har förvisso TR just nu, men vill helst inte betala för både TR och TP. Jag stirrar gärna på staplar (kollar på någon film eller serie samtidigt ?)
Jag testade med Edge på kvällens pass, funkade väl hyfsat.
Garmin verkar ha (försökt) att pussla ihop Connect med Tacx appen. Hoppas att det går att få över det dit då. Mer om det i Connect-tråden ;-)
Ska Aktivitus coacha dig i TP eller vad är poängen?
Det räcker inte med gratis TP? Ska du bara följa en plan verkar det räcka bara man väl fått in planen i kalendern.
Jag tror det blir bra men jag nöjer mig själv med tr. Jag är på så låg nivå att vad som helst ger resultat men jag gillar att köra efter en plan.
Det är det säkert men hjälper inte mig då min går via ANT.Är väl bättre att köra RGT via blåtand ...?
Men körs RGT överhuvudtaget i datorn. Trodde all kommunikation till enheterna gick via appen.Det är det säkert men hjälper inte mig då min går via ANT.
Det är väl bt över mobilen och ant+ på datorn. Konstigt nogMen körs RGT överhuvudtaget i datorn. Trodde all kommunikation till enheterna gick via appen.
Bluetooth connects equipment to the platform via the Mobile Companion App
ANT+ connects equipment to the platform via the Screen App and a USB ANT+ Dongle
Ja ok så kanske det är. Har bara provat lite med RGT och gick bara på det som stod härNu har jag bara testat med bt men
![]()
Start Your Annual Wahoo X Membership Today
Wahoo X is an all-in-one membership bundles two indoor cycling apps, giving you endless ways to ride, train, race, and connect with other athleteswww.rgtcycling.com
? We’re Changing ?
We wanted to let you know we've got some big changes coming.
From tomorrow, 15th November, RGT will change the way you enjoy and experience virtual cycling. We have simplified how you connect and ride with other people, and have improved the stability and user experience.
The RGT App is now a standalone app. This means no extra devices are required to take a ride, join an event, or start a workout. The new app can be downloaded to iPhone, Android (tablet and phone), iPad, Apple TV, Mac OS, and Windows.
The reason for this change is simple - RGT users have repeatedly told us that they would prefer the Mobile App to be optional and not a requirement.
In short - you spoke, we listened.
We know change can be tough, but we believe the new app and user experience is a big improvement from what came before it. It will take RGT onwards in the next stage of our journey together.
As with all big changes we have done our best to minimize disruption but please stick with us as we finalize the last pieces of the puzzle.
The full story and FAQ's can be seen here -
![]()
WE'RE CHANGING - Wahoo RGT
www.rgtcycling.com
Håller med om att Xert är alldeles för komplicerat. Lämnades efter provperioden.Det är mest för enkelhetens skull och för att så många kör Zwift.
Man kan med (viss) fördel köra passen från app i telefon eller Garmin. Som bonus funkar då ”smarta intervaller” som dynamiskt anpassar längd på intervaller och återhämtning för att få till rätt belastning.
Xerts stora nackdel är komplexiteten.
Indievelo eller golden cheetha?vad gäller i vinter om man inte vill köra zwift?
gärna gratis eller ett program som man kan dela med en polare utan att behöva synca till strava direkt
Jag tycker Mywoosh fungerar väl. Gratis och mycket att välja på. De mer inbitna trainerrävarna kanske hittar brister men jag tycker träningsschema så väl som upplägg fungerar bra.vad gäller i vinter om man inte vill köra zwift?
gärna gratis eller ett program som man kan dela med en polare utan att behöva synca till strava direkt
Jag tycker Mywoosh fungerar väl. Gratis och mycket att välja på. De mer inbitna trainerrävarna kanske hittar brister men jag tycker träningsschema så väl som upplägg fungerar bra.
FulGaz kan delas om man tecknar ett år.vad gäller i vinter om man inte vill köra zwift?
Coolt. Ser väldigt likt ut som Rouvy men kanske fungerar mycket bättre.FulGaz kan delas om man tecknar ett år.
Sen vet jag inte hur bra det är för "träning", jag bara trampar runt lite random när jag känner för det.
FulGaz Pricing - FulGaz
fulgaz.com
Då vet jag inte om FulGaz är för dig, lite glest mellan cyklisterna där kan jag tycka :-) Men jag som trampar omkring i min ensamhet utan direkta mål gillar det, och lämnade Zwift för att få mer "verklighet" och mindre spelkänsla...Coolt. Ser väldigt likt ut som Rouvy men kanske fungerar mycket bättre.
Är Garmins egna program också verklighetsbaserat som ovannämnda ?
Tycker faktiskt det finns en charm med Zwiftmiljön, det flyter på så himla bra men kanske är för att kartan verkligen är full av cyklister, det är förbaskat kul att hitta random människor och börja köra skyltspurt.
Shoutout till någon Hanna W igårkväll som ville utmana