Vilken trainer app ?

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum
Vilken trainer app ?
RGT är en positiv erfarenhet för min del, mindre gamification än zwift. Bra strukturerade pass och schyssta miljöer från verkligheten. Kör på Apple TV så inte bästa grafikenmmen ändå mkt bra. Nackdelen med RGT är att alla banor är öppna, så trots en dag med mycket folk kan det bli ensamt om man inte väljer en groupride. Zwift har någon form av gruppaktivitet varje kvart enkelt sagt, RGT mer sällan. Om RGT får upp användarantalet så blir de en vass utmanare till zwift.

körde Rouvy förra året men mot RGT känns det riktigt b.

Vilken trainer app ?
Verkar även vara tung integration trainingpeaks till RGT. Tänkte kolla lite på om TP free version går att ha till något.
Hade missat att RGT går på atv. Testade på en laptop som har för klen GPU. Verkar funka men allt går på 100%
Har du AppleTV 4k?

Vilken trainer app ?
Vi var 20st på startlinjen igår kväll iaf , startade upp för varvets stora backe så blev lite slakt direkt och vi var 5 med över krönet , lite synd för ville se hur det funkade i större klunga . Men fick iaf uppleva lite gruppcykling . Laggade en del och sitter på lite klen/svajig 4g lina så vet inte om det berodde på det eller annat. Zwift lider ju också en del av det att det är svårt att pacea bakom enstaka cyklister . Kör på 100% verklighetsmotstånd så blir en del växlande men tycker det blir bättre så med större skillnader uppför och nerför istl för en stor smet ..
Tillbaka till racet, nästa varv upp för backen var vi 3 ihop över krönet och på sista varvet öppna jag spjället helt , men en annan hade större och mosa på med 6w/kg i 6-7 min . Kom 2:a iaf .
Edit istl för i Zwift >av på täpp luckan .
Så visas wattbesparning beroende på fart och hur nära man låg > kul.

Vilken trainer app ?
Vi var 20st på startlinjen igår kväll iaf , startade upp för varvets stora backe så blev lite slakt direkt och vi var 5 med över krönet , lite synd för ville se hur det funkade i större klunga . Men fick iaf uppleva lite gruppcykling . Laggade en del och sitter på lite klen/svajig 4g lina så vet inte om det berodde på det eller annat. Zwift lider ju också en del av det att det är svårt att pacea bakom enstaka cyklister . Kör på 100% verklighetsmotstånd så blir en del växlande men tycker det blir bättre så med större skillnader uppför och nerför istl för en stor smet ..
Tillbaka till racet, nästa varv upp för backen var vi 3 ihop över krönet och på sista varvet öppna jag spjället helt , men en annan hade större och mosa på med 6w/kg i 6-7 min . Kom 2:a iaf .
Edit istl för i Zwift >av på täpp luckan .
Så visas wattbesparning beroende på fart och hur nära man låg > kul.
Har du tittat något på träningsplaner eller du cyklar fritt?
Jag kunde inte låta bli att rodda mer med det och testade att köra trainerday => Trainingpeaks => RTG.
Tyvärr skojar trainerday till det lite och deras gratis planer går inte att exportera utan att payed member ship.

Workout däremot går att spara ner på fil.

Om det finns intresse så skulle vi kanske kunna knåpa ihop lite happy training plans i lämpligt format.
Egentligen hade det kanske räckt att få in workouts, det är inget stort problem att kolla planen på nåt annat ställe.

Vilken trainer app ?
Har du tittat något på träningsplaner eller du cyklar fritt?
Jag kunde inte låta bli att rodda mer med det och testade att köra trainerday => Trainingpeaks => RTG.
Tyvärr skojar trainerday till det lite och deras gratis planer går inte att exportera utan att payed member ship.

Workout däremot går att spara ner på fil.

Om det finns intresse så skulle vi kanske kunna knåpa ihop lite happy training plans i lämpligt format.
Egentligen hade det kanske räckt att få in workouts, det är inget stort problem att kolla planen på nåt annat ställe.
Kör fritt utan planer efter dagsform och vad jag är sugen på istl. Ibland nån workout , ibland bara en bana eller ett race .. Tror inte jag skulle klara av att följa ett program mer än några dar max en vecka ? men andra kanske är intresserade.

Senast ändrad:
Vilken trainer app ?
Kör fritt utan planer efter dagsform och vad jag är sugen på istl. Ibland nån workout , ibland bara en bana eller ett race .. Tror inte jag skulle klara av att följa ett program mer än några dar max en vecka ? men andra kanske är intresserade.

Ja, är någon intresserad så kan vi skapa en separat tråd.
Planen är en bonus men strukturerad ERG träning är guld. Sen kan jag ändå inte följa planen 100% eftersom det inte finns planer för så låg volym i TR. I Zwift finns det mer åt det hållet. Satte precis upp en för flickan.

Jag har hittat/fattat en del grejor men inte hittat något klockrent. Det går tyvärr inte att skapa planer i Trainingpeaks utan att vara coach så då får vi skramla till en happy-coach och sätta upp ett handelsbolag. ?

Eftersom det finns en automatisk trial period så är det också lite svårt att fatta vad som kommer att funka sedan. Jag kommer att kolla lite mer när den löpt ut.

Ska det vara helt gratis kan man sätta upp en plan i Zwift, kopiera workouts till RGT och köra dem där så att man inte förbrukar sina gratis mil i Z... om man är så jävla snål.
Den billigaste smidiga lösningen är att betala 10 dollars för 4 månader i trainerday och autosynka planen TD => TP => RGT. Enstaka wo verkar gå att kopiera/synka gratis så blir halvsmidigt i så fall. Jag har inte verifierat allt 100% och som sagt har jag trial i TP.

Vilken trainer app ?
Nu är trial på TP slut och jag har testat lite snabbt. Går bra att med ett knapptryck i Trainerday skicka en workout till TP och den syns också direkt i Zwift.
Tyvärr syns den inte i RGT. Vet inte om det är en glitch. Står inget om att det bara funkar i betalversionen.

Vilken trainer app ?
Hmm, just testar jag TP efter en session hos Aktivitus.
Men, hur sjutton styr jag Tacx Neo från TP? Via något har jag förstått, men jag vill helst inte, eller inte alls faktiskt, dessutom betala för TR eller Swift.... Jag fattar inte hur jag ska använda Garmin (Fenix 6 eller Edge 1000), eller hellre Tacx Desktop app...

Vilken trainer app ?
Men, hur sjutton styr jag Tacx Neo från TP? Via något har jag förstått, men jag vill helst inte, eller inte alls faktiskt, dessutom betala för TR eller Swift.... Jag fattar inte hur jag ska använda Garmin (Fenix 6 eller Edge 1000), eller hellre Tacx Desktop app...
Training peaks? Det synkar snyggt till RGT och zwift men inte till TR. Går kanske att lösa men jag har inte tittat på det.
Det ska väl gå att köra i edge 1000 utan problem. Jag har ingen men har du testat synka TP med Garmin connect?

Vilken trainer app ?

Edit. Läste fel, trodde du hade tr.
Du kan alltid testa RGT om du vill ha något mer grafiskt än staplar (finns gratis version)

Verkar som jag hade fel, ska visst gå att synka till TR också
https://support.trainerroad.com/hc/...pload-TrainingPeaks-workouts-into-TrainerRoad
Trodde jag kollat de flesta kombo men den här fastnade visst inte

Senast ändrad:
Vilken trainer app ?
Edit. Läste fel, trodde du hade tr.
Du kan alltid testa RGT om du vill ha något mer grafiskt än staplar

Verkar som jag hade fel, ska visst gå att synka till TR också
https://support.trainerroad.com/hc/...pload-TrainingPeaks-workouts-into-TrainerRoad
Trodde jag kollat de flesta kombo men den här fastnade visst inte

Tack
Jag har förvisso TR just nu, men vill helst inte betala för både TR och TP. Jag stirrar gärna på staplar (kollar på någon film eller serie samtidigt ?)
Jag testade med Edge på kvällens pass, funkade väl hyfsat.

Garmin verkar ha (försökt) att pussla ihop Connect med Tacx appen. Hoppas att det går att få över det dit då. Mer om det i Connect-tråden ;-)

Vilken trainer app ?
Tack
Jag har förvisso TR just nu, men vill helst inte betala för både TR och TP. Jag stirrar gärna på staplar (kollar på någon film eller serie samtidigt ?)
Jag testade med Edge på kvällens pass, funkade väl hyfsat.

Garmin verkar ha (försökt) att pussla ihop Connect med Tacx appen. Hoppas att det går att få över det dit då. Mer om det i Connect-tråden ;-)
Ska Aktivitus coacha dig i TP eller vad är poängen?
Det räcker inte med gratis TP? Ska du bara följa en plan verkar det räcka bara man väl fått in planen i kalendern.

Vilken trainer app ?
Ska Aktivitus coacha dig i TP eller vad är poängen?
Det räcker inte med gratis TP? Ska du bara följa en plan verkar det räcka bara man väl fått in planen i kalendern.

Jag tog en 16 veckors testplan med friskvårdsbidraget, sen får vi se hur jag gör sen. Jag är ju egentligen inte ute för att träna seriöst för något speciellt. Bara att bli lite snabbare :-D. Just nu är det väl också mitt "problem" jag kan cykla länge, men jag är ganska "långsam".

Vilken trainer app ?
Jag misstänker att Zwift kapat min ANT i pc'n, kollar runt i processer men hittar inget relaterat till Zwift. Problemet är att RGT inte synkar med ANT och säger att jag måste avsluta andra processer kopplade till ANT. Någon som vet vad?

Vilken trainer app ?
Jag har tolkat det som att display appen i Windows inte gör mer än att visa banan. Man kan ju inte göra en enda inställning. Uppkoppling till alla enheter gör jag i telefonen (Android). Kör BT/ant pulsband och mig veterligen bara ant på trainern.. Jag har ju inte ens ant i min dator

Vilken trainer app ?
Nu har jag bara testat med bt men
Bluetooth connects equipment to the platform via the Mobile Companion App
ANT+ connects equipment to the platform via the Screen App and a USB ANT+ Dongle

Vilken trainer app ?
Nu har jag bara testat med bt men

Ja ok så kanske det är. Har bara provat lite med RGT och gick bara på det som stod här

"The Screen App does one thing; shows the amazing RGT world in which you ride"

I och med att jag inte har ant i datorn så har jag väl inte reflekterat över att något går via datorn. Tycker för övrigt att RGT har viss potential men tycker inte det riktigt funkar när allt skall göras via appen och man inte har några snabbknappar eller kontroll via datorn alls.

Vilken trainer app ?
Jag får upp bilden i pc'n men avataren rör sig inte, hastighet och watt fungerar ej och det som är problemet är att ANT-symbolen inte reagerar.

Vilken trainer app ?
Tryck på power , cadence eller HR längst upp till höger i appen . (Nu ligger jag i soffan och traiern är inte på .)
Men annars kan jag välja vad och om det ska anslutas via bt eller ant + .
Välja bt om det finns och disconekt ant+ ...

Bilagor

• Screenshot_20210312-222932_RGT Cycling.jpg
    Screenshot_20210312-222932_RGT Cycling.jpg
    131.2 KB · Besök: 54
Vilken trainer app ?
Korta versionen, screen app blir standalone

? We’re Changing ?
We wanted to let you know we've got some big changes coming.

From tomorrow, 15th November, RGT will change the way you enjoy and experience virtual cycling. We have simplified how you connect and ride with other people, and have improved the stability and user experience.

The RGT App is now a standalone app. This means no extra devices are required to take a ride, join an event, or start a workout. The new app can be downloaded to iPhone, Android (tablet and phone), iPad, Apple TV, Mac OS, and Windows.

The reason for this change is simple - RGT users have repeatedly told us that they would prefer the Mobile App to be optional and not a requirement.

In short - you spoke, we listened.

We know change can be tough, but we believe the new app and user experience is a big improvement from what came before it. It will take RGT onwards in the next stage of our journey together.

As with all big changes we have done our best to minimize disruption but please stick with us as we finalize the last pieces of the puzzle.

The full story and FAQ's can be seen here -

Vilken trainer app ?
Det är mest för enkelhetens skull och för att så många kör Zwift.
Man kan med (viss) fördel köra passen från app i telefon eller Garmin. Som bonus funkar då ”smarta intervaller” som dynamiskt anpassar längd på intervaller och återhämtning för att få till rätt belastning.

Xerts stora nackdel är komplexiteten.
Håller med om att Xert är alldeles för komplicerat. Lämnades efter provperioden.

Vilken trainer app ?
vad gäller i vinter om man inte vill köra zwift?
gärna gratis eller ett program som man kan dela med en polare utan att behöva synca till strava direkt

Vilken trainer app ?
vad gäller i vinter om man inte vill köra zwift?
gärna gratis eller ett program som man kan dela med en polare utan att behöva synca till strava direkt
Jag tycker Mywoosh fungerar väl. Gratis och mycket att välja på. De mer inbitna trainerrävarna kanske hittar brister men jag tycker träningsschema så väl som upplägg fungerar bra.

Vilken trainer app ?
Är det någon som har erfarenhet av myETraining?
Köpte en Elite XR-T Direto och fick ett test-abonnemang på köpet.
Är det något man ska betala för fortsättningsvis eller byta till "bättre".

Vilken trainer app ?
Jag tycker Mywoosh fungerar väl. Gratis och mycket att välja på. De mer inbitna trainerrävarna kanske hittar brister men jag tycker träningsschema så väl som upplägg fungerar bra.

Testade MyWoosh när det kom och tyckte det verkligen bara kändes som en fattig Zwift-kopia.
Rörigt gränssnitt / passbibliotek och tillförde inget nytt - fortsätter med Trainerroad :)
Hoppas det har blivit bättre.

Vilken trainer app ?
FulGaz kan delas om man tecknar ett år.
Sen vet jag inte hur bra det är för "träning", jag bara trampar runt lite random när jag känner för det.
Coolt. Ser väldigt likt ut som Rouvy men kanske fungerar mycket bättre.
Är Garmins egna program också verklighetsbaserat som ovannämnda ?

Tycker faktiskt det finns en charm med Zwiftmiljön, det flyter på så himla bra men kanske är för att kartan verkligen är full av cyklister, det är förbaskat kul att hitta random människor och börja köra skyltspurt.

Shoutout till någon Hanna W igårkväll som ville utmana

Vilken trainer app ?
Coolt. Ser väldigt likt ut som Rouvy men kanske fungerar mycket bättre.
Är Garmins egna program också verklighetsbaserat som ovannämnda ?

Tycker faktiskt det finns en charm med Zwiftmiljön, det flyter på så himla bra men kanske är för att kartan verkligen är full av cyklister, det är förbaskat kul att hitta random människor och börja köra skyltspurt.

Shoutout till någon Hanna W igårkväll som ville utmana
Då vet jag inte om FulGaz är för dig, lite glest mellan cyklisterna där kan jag tycka :-) Men jag som trampar omkring i min ensamhet utan direkta mål gillar det, och lämnade Zwift för att få mer "verklighet" och mindre spelkänsla...
Tacx Training körde jag bara under gratisperioden jag fick med trainern men det funkade inget vidare för mig då, men kan ju förståss ha berott på min PC, och det var ett par år sedan nu.
Edit: Men FulGaz är gratis i en par veckor så det är ju bara att testa!

Vilken trainer app ?
Nu stödjer MyWhoosh även Apple TV. Skall börja testa det under sommarhalvåret då jag inte har lust att betala Zwift för någon enstaka regndag i månaden. Träningsplanerna verkar bra och det är mest sådana jag kör på Zwift också. Det skall även finnas en egen variant av robopacers som utgörs av ett gäng "lagkamrater" som man kan styra. Återkommer när jag bildat mig en bättre uppfattning.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp