Vilken wattmätare ska jag välja?

Jag är en MTB amatör som vill höja min prestanda och mäta min ev effektprogress inomhus då det är meningslöst att ha på MTB.
Vector 2S pedaler inköpta för att sätta på spinningcykeln (Merida Spin Pro) och Edge1000 som monitorerar.
Har monterat en cykeldator från feltema för 99:- så jag vet vilken kadens/V, men det kanske finns på Vector pedalerna?
Ett alternativ var att skaffa sig en Wattcykel som Monark aktivitus men som sagt utbudet med träningscyklar för inomhus och wattmätare är dåligt.

Vector ger kadens, så det är inget problem.

Har du redan en spinningcykel är det ju rätt meningslöst att skaffa ex en Monark. Fördelen med en monark över en spinningcykel är ju att du vet vilket motståndet är hela tiden. Den funktionen ger ju pedalerna nu.

lundatok sa:
Min Stagesvev släpper signalen till min Fenix3 när klockan sitter på armen, Stages säger att den måste sitta på styret för att öht taget kunna få stabil signal. Sen använde jag min Stages på Dalsland Runt och på grusväg fick jag 3000 W spikar vilket ser helt galet ut och min TSS för den helgen blev bananas.

Har en Quarq på min Tarmac som är alldeles fantastiskt stabil. Köpte Stages för att kunna ha den på MTB och CX men nu ångrar jag mig lite, borde köpt en kompakt P2M för Cannondale och flyttat vevpartiet mellan cyklarna istället.

Min stages-vev (shimano xt) betedde sig likadant, jag hade effektspikar på i stort sett varenda runda, framförallt i nedförsbackar. Vad jag kunnat läsa mig till är det en feature som beror på kadensmätaren de använder sig av. Min Quarq riken al som jag nyss köpt till cx:en har jag inte lyckats provocera fram samma beteende på så den verkar mäta kadensen på ngt annat sätt.

Måste jag sluta använda min effektmätare på min MTB? Jag visste inte att det var "värdelöst". Fan oxå.

Tillbaka
Topp