Vilket coil till Turbo levo gen 3?

Tobbe H

Aktiv medlem
Går i tankarna att skaffa coil till min levo. Undrar om folk sitter på lite erfarenheter kring dämpare som funkar bra? Är ju några som inte är kompatibla.

Jag hade redan en EXT Storia V3 på min vanliga hoj som jag skulle flytta över och den var 230x65. Så jag bet i det sura äpplet och köpte en Cascade Long link och wow vilken skillnad. Nu är det 165mm bak istället för 150, och har en 170mm gaffel (EXT ERA V2.1) och det är en helt annan cykel.

Med det sagt. Jag har haft min dämpare i över 4 år och byggt om och flyttat den mellan 4 cyklar, så ett dyrt inköp har blivit värt det. Men alla high end dämpare nu är "bra"! En stor del i varför jag köpte EXT var high speed bottom out, och det finns nu även på rockshox ultimate dämparna. Hade nog gått på en sån för mindre än halva priset om jag köpte nytt idag.

Yes kollat in rs coil. Den skall vara kompatibel med levon så lutar åt en sådan, så kan man flytta runt även till evon när man kör bikeparks med den ☺️ men du upplever att levon blir betydligt bättre med coil? Jag funderar på att köpa den andra Cascade länken som ökar reslängd till 160mm och progressionen till 28% ☺️

Tillbaka
Topp