Vilket knäskydd?

Vilket knäskydd?
Jag gillar mina 661 fast någon annan model än rage (den mjukare). Jag har dragit i knäna i stenar och liknande och jag tycker de dämpat smällarna bra.

Vilket knäskydd?
Hej,

jag kör med 661 Rage 2013 och tycker de funkar utmärkt, tänker inte på att de sitter där
varken på sommaren med bara ben eller vintern med tights innanför.

Gillar att man kan spänna dem både över och under knäet, vet att på vissa POC skydd
går inte det vilket resulterar i att man måste spänna hårdare för att det inte skall glida ner.

mvh
Magnus

Vilket knäskydd?
Har kört med mina 661 Rage 2014 i några månader. Lite stela i början men efter några turer så har dom mjukat upp sig lite och sitter bra. Innan hade jag ett par 661 Kyle Straight från 2012 som jag också gillade. Har bankat i knät hyffsat hårt några gånger och upplever att skydden gör sitt jobb.

Vilket knäskydd?
rekrevs skrev:
-------------------------------------------------------
> Har kört med mina 661 Rage 2014 i några
> månader. Lite stela i början men efter några
> turer så har dom mjukat upp sig lite och sitter
> bra. Innan hade jag ett par 661 Kyle Straight
> från 2012 som jag också gillade. Har bankat i
> knät hyffsat hårt några gånger och upplever
> att skydden gör sitt jobb.

Vad har du för storlek på dina Rage? Här uppe i norrland finns det inte så många ställen att prova/ köpa på... Så det blir att beställa om jag köper ett par. Jag är 174cm och ca 64 kg så jag antar att jag skulle dra en storlek s.

Vilket knäskydd?
Hanson skrev:
> Jag kör med Endura MT500 knee pads
> http://www.bikeradar.com/gear/category/protection/
> knee-pads/product/review-endura-mt500-knee-pads-11
> -39829/
> Sköna och sitter bra, kunde varit något hårdare
> för bättre skydd men helt ok.
> Hade 661 innan och de gick sönder i tyget inom
> ett år.

Vad har du för storlek, och vad är du för storlek? Deras storleksguide tar ingen hänsyn till lårens storlek, vad det verkar...

Senast ändrad:
Vilket knäskydd?
661 har ju helmjuk kopp med lite trött stoppning, känns klent tycker jag. Dessutom går de ut sig rätt fort.

Jag har kompisar som kör med IXS, de ser riktigtfina ut. Annars är Race Face också stadiga och bra, sitter bättre, skyddar bättre och håller längre än 661.

Poc har jag spräckt geggan på en gång, och de töjer sig rätt mycket och börjar hasa också tycker jag, iaf första modellen som jag hade.

Vilket knäskydd?
Leo skrev:
> Paco skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Körde oxå med 661:s mjuka knäskydd förr men
> > bytte upp mig till dessa från TLD.
> > https://www.troyleedesigns.com/products/5261-02
> >
> > Funkar kalas!
>
> Har du kört med de länge, håller sig passformen
> bra? Också sugen på den modellen, om de sitter
> på plats. Hur är storlekarna?
>
> /Leo

Har kört med dom en säsong bara men håller formen bra än så länge. Dom mjuka 661 var som en blöt våffla efter några tvättar men dom här klarar sig bra.

Vilket knäskydd?
Köpte 661 riot idag på rea på sportson i kungens kurva. Sitter inte jättebra så här vid första provsittningen men får se efter en tur eller två. Allt är väl egentligen bättre än dessa gamla skateskydd.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    80.2 KB · Besök: 21
Vilket knäskydd?
Mycketvillhamer skrev:
> Kör med TLD 5400, sitter fortfarande fint efter
> ett års användande.

+massor. Skyddar bra känns det också som om de gör, går att slå hårt på knät utan att det känns. Sambon fick ärva mina men de är fortfarande fräscha efter kanske 30-40 tvättar.

Köpte ett par IXS X-Flow själv och de sitter något bättre men jag är inte helt såld på skyddsförmågan, jag känner trycket rakt på knäskålen om jag knackar till dem så de sprider inte kraften lika bra.

Vilket knäskydd?
Mycketvillhamer skrev:
> Kör med TLD 5400, sitter fortfarande fint efter
> ett års användande.

Så jädrans slutsålda överallt bara.

Tillbaka
Topp