Vilket luftningskit för code rsc?

D i U

Aktiv medlem
Vilket luftningskit ska man ha till SRAM code rsc? Jag har kört bromsarna ca 15 mil och redan nu börjar bromshandtagen att närma sig handtagen otäckt nära. Kände att framförallt bromshandtaget till bakbromsen började vandra från stum till svampig utför svarta lederna i Isaberg förra veckan. Jag har sett att SRAM har både något pro kit och vanligt för mellan 600-950,-.

JSG: ska kolla in det kitet
Petter: hm ok, vad är egentligen skillnaden då?

code e bra bromsar men saknar hope med att allt e billigare och enklare. 300,- för ett original bleedkit som är hur enkelt som helst att använda när det till slut e dags för luftning.

JSG: ska kolla in det kitet
Petter: hm ok, vad är egentligen skillnaden då?

code e bra bromsar men saknar hope med att allt e billigare och enklare. 300,- för ett original bleedkit som är hur enkelt som helst att använda när det till slut e dags för luftning.

Har använt mitt kit sen 2019-05 många gånger. Inget att klaga på än så länge iaf. Luftat 15-20 ggr ca.

Har du provat att trycka in kolvarna i oken och sedan kört fram dem igen (med klossar och skiva i)?
Vissa ex verkar ha en mild version av ”sticky piston” vilken leder till att de inte självjuster för kloss-slitage särskilt bra, men gör man en reset lite då och då lirar den fint ändå.

(Ska tilläggas att jag upplevt detta med shimano med)

Tillbaka
Topp