Vilket MTB däck?

Marcus01

Ny medlem
Vilket MTB däck?
Hej!
Snart är det dags att byta däcken på min MTB, men jag vet inte till vilka. Jag gillar Schwalbe och har därför bara kollat på deras däck.
Jag cyklar nog mest på asfalt och grus. Kan hända att jag tar en vända i skogen men det händer väldigt sällan.
Nu till min fråga, vilket däck tycker NI passar mig efter det lilla jag förklarat?
Just nu kör jag med Schwalbe Rapid Rob som jag tycker funkar relativt bra, ska jag fortsätta med dom eller finns det andra däck som är bättre för asfalt och grus?
Mina mått är 27.5" x 2.25

Tacksam för svar!

Vilket MTB däck?
Rapid Rob är gamla modellen av Racing Ralph i enklare gummisort.
Vill du pröva findäck så kan Racing Ralph vara nått. Har kört länge på 2.25 snakeskin varianten å tycker de funkar till det mesta. :-)

frid!

Vilket MTB däck?
Nya Specialized däcken med Griptongummi
slår många tillverkare i bra grepp och bra pris, finns i lite tjockare modell på sidorna oxå mot "skärsår ". Jag har kört med de i både blött och torrt o kallt väder och är väldigt nöjd.

Vilket MTB däck?
Tobbe A sa:
slår många tillverkare i bra grepp och bra pris, finns i lite tjockare modell på sidorna oxå mot "skärsår ". Jag har kört med de i både blött och torrt o kallt väder och är väldigt nöjd.

Var hittar man dessa?

Vilket MTB däck?
Kroka sa:
Tobbe A sa:

Var hittar man dessa?

Det borde de flesta återförsäljare för Specialized ha, Hagacykel Norrköping har hemma vet jag.

Tillbaka
Topp