Vilket område "Berslagen cycling" ?

Dag 2, körde tre sträckor i Nyhyttan, väldigt fina slingor i allmänhet. Ett av utförslöpen på sträcka tre var episk, flowigt maskinspår med massa småhopp.

Paradisrundan på slutet var tuff men roligt!

Inget Gyttorp idag, åkte och körde teknikbana med ungarna i Hjulsjö!

1689687329567.png

Dag tre, börjar bli lite seg i benen men jag krigar på en dag till. Idag släppte frugan och ungarna mig efter lunch vid vattnet i Nora. Tog mig till Pershyttan vidare på Blå femman till Kottaberet och Flowtrailsen. Väldigt lugnt där trodde ändå ett så fint område skulle locka mer folk. Körde 4 vändor men hade i bakhuvudet att 25km transport skulle svida så jag fick nöja mig.
Men jag gubbhoppade lite och var ensam i stilen medelålders man i rosa lycra.

1689781129014.png

Nu när både Kottaberget och Hjulsjö håller stängt pga de kraftiga regn som varit senaste veckan, finns det någon som har tips på vad som är "fahrbar" i området Bergslagen Cycling? Ser ju ut som finare väder idag och hade planerat en tur i Hjulsjö egentligen...

Kottaberget öppnade igår en ny röd led med lite större hopp och dropp.

Hemsidan verkar inte uppdaterad än men det kommer enligt byggarna två till leder senare i sommar :)

Hur ser det ut med organiserad cykling i området? Finns det landsvägskörningar i grupp eller någon XC-träning?

Kommer vara i Nyhyttan under vecka 29!

Pissig start på veckan! Fick inte stopp i en hal nerför, rätt in i ett fallet träd och prickade en sten med ansiktet och fick åka till akuten i Lindesberg.

MR på nacken som är okej, men ser ut som Rocky Balboa nu. Har fått en spricka i näsväggen som ska kollas i Örebro imorn!

Jävlar tur man har telefon för även om jag visste ungefär var jag var hade man ju noll koll på hur man skulle bli hittad av frugan! Största problemet var att jag blödde så sjukt mycket på telefonen så touchen på skärmen funkade inte!

Kan väl uppdatera lite efter återbesöket igår.

Näsväggen är av eller ur led och en liten flisa är väck på näsbenet mellan ögonen typ. Fått remiss till sjukhuset hemma, läkarn igår ville inte gå in och bända iom jag är så svullen fortfarande.

Tycker väl inte näsan är så mycket mer sne än vanligt men får väl låta yrkeskåren göra sitt jobb.

Så ingen mtb på ett tag känns det som.
Mår bra och har inte ont, men är allmänt jävligt svullen i fejset och har ett klockrent blåmärke runt ögat efter ett par Oakley Sutro!

Edit: Har varit ute och sågat av trädet som låg på 4ans slinga i Nyhyttan. Plockade även alla kantarellerna som lite kompensation.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp