mikipedia_
Aktiv medlem
Vilket trenduro-gummi inför SpringBreak 2015 och framåt...
Jag tycker Cm te är klibbigare än hd därför har jag det fram nu, annars har jag gärna wildrocr2 lr burcher fram.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tokvurpade när jag återgick till CM efter ett år med DHF/Ardent på exakt samma sätt.. Däcket bara försvann helt utan förvarning. Helt plötsligt vek sig hela cykeln 90 grader ut åt sidan när bakdäcket släppte helt i en lös kurva :)Foxis sa:Fast jag sätter ett litet frågetecken kring CM fram. Jag skyller inte min vurpa förra helgen helt på materialet, men jag undrar om inte CMs mönster kan ha haft något med saken att göra. Det bara släppte ganska abrupt.
Kan ju absolut helt och hållet varit skit bakom styret också.... :)
Fram är enkelt, sätt dit ett DHF i 3C maxterra exo så kommer han garanterat bli nöjd.dnleriksson sa:Ok, jag har ju följt den här tråden, men det börjar bli lite mycket att komma ihåg och nu försöker jag hitta en lämplig kombo till en kompis som inte vill ha två vinter- och två sommaruppsättningar som mig (fattar ingenting...) utan EN uppsättning för vår/sommar/höst.
Det handlar om brötcykling och möjligtvis lite lättare i Uppsala. Alltså relativt greppiga och tåliga däck, men inte värsta sorten. De får gärna rulla framåt också.
Jag själv kör Butcher Control/Purgatory Control och HR2 3C Maxxterra Exo/DHR2 Exo sommartid och CM och ISP på vintern. Gillar egentligen CM bättre än Maxxisdäcken, men efter några vurpor med revben och annat i Järvsö fick de vika hädan på sommaren. Har ju bara två hjulpar så det fick bli så.
Sååå, jag föredrar Spesh-däcken nu när det är torrt, men de går ju gärna sönder på sidorna så jag vet inte om jag vill föreslå dem för honom som enda par. På hösten efter dh-säsong åker CM på och de är jättebra, men de är ju lite sega på sommaren.
Vad är en hyfsad kompromiss för honom egentligen? Tror inte vi kör på några semi-slicks då jag inte själv har någon erfarenhet av såna. Greppet är nog för prioriterat.
Butcher/Purgatory eller Ground Control Grid? Blev sugen på ett GC själv nu :-)
DHF? Har noll koll på alla deras gummiblandningar och beteckningar förutom att jag fattat att Exo är tåligare.
Magic Mary/Nobby Nic eller HD kanske? Trailstar fram och Pacestar bak gäller där tror jag.
Edit: det gäller 27,5 på en Lapierre Zesty 327 och nu sitter det Nobby Nic Performance på. Han skrek av missnöje över däcken häromdagen :-)
Synd att deras däck blivit så dyra bara.marran sa:har han kört performance-gummi så kommer allt annat att bli en uppgradering. Vi snackar alltså stigcykling i Uppsala?
Skulle jag bara ha en däckuppsättning till det skulle det nog bli Ibex 2,25 (eller 2,4) i antingen 55a eller 65/55a rc2-gummi. Bra driv, bra rens, skönt rull. Klibbdäck och traktordäck känns ganska overkill.
Makten tycker att DHF är mindre följsamt än CM men att de annars ser rätt lika ut. Jag tycker att de känns exakt lika i casing, för 26" åtminstone.dnleriksson sa:Jag har själv haft Performance på en nyköpt cykel och det var ju inte direkt roligt.. Jag var rädd på XC-stigar :-)
Ja, det är normal stigcykling i Uppsala det gäller.
Ibex ser bra ut, men lite dyra där jag hittat dem.
DHF känns också bra. Hur breda är 2,5 i verkligheten om man jämför med tex CM. Har inte Makten båda däcken? Har för mig att han skrev något om bredden på båda men det finns ju lite mycket skrivet om däck som sagt...
Fast det är ju en väldig skillnad på CM och Minion. Typ 400g+. Minion måste väl betraktas som ett ganska stort steg upp från CM.DHF känns också bra. Hur breda är 2,5 i verkligheten om man jämför med tex CM. Har inte Makten båda däcken? Har för mig att han skrev något om bredden på båda men det finns ju lite mycket skrivet om däck som sagt...
Jo - märkte att jag läste helt tokigt. :DRattnalle sa:Foxis: Minion finns i fler versioner än dual-ply ;)
dnleriksson sa:Jo, men brötcykling på platten som sagt så hastigheten är inte extrem direkt. Jag kanske siktar för högt pga att jag inte vill ge honom för klena däck.
Greppet är framför allt till hösten när allt är blött och halt så han får slita lite mer nu på sommaren helt enkelt.
De kommer köras slanglöst och Continental har jag fått för mig att de brukar vara lite svårare?
Luthman Photography sa:Maxxis DHF 2,3 EXO maxxterra fram, Ardent 2,4 Exo dual compound bak.
Så, klart o betart!
Luthman Photography sa:Maxxis DHF 2,3 EXO maxxterra fram, Ardent 2,4 Exo dual compound bak.
Så, klart o betart!
mikipedia_ sa:Bara skopa i mer gucka och ruska runt.
Cont kan uplevas som inkompatibla av vissa för dom tar lång tid på sig att täta.
H. sa:Den här kombon ska bli kul att testa.
DHF 2.3 3c exo maxterra
SS 2.3 dual compound exo
VKruger sa:H. sa:Den här kombon ska bli kul att testa.
DHF 2.3 3c exo maxterra
SS 2.3 dual compound exo
Nice! Mitt Minon SS ligger och väntar också men ska köra med ett HR2 fram.
Vad skiljer HR2 mot DHF?
H. sa:Jag har haft lite problem med sidodobbar som bryts av på hr2. Iofs bak.
Magnus.Bovall sa:Har satt på conti der baron/ trail king och upplever samma sak har haft i gucka i flera omgångar men det tappar ändå luft.
Åkte HD Trail/pacestar innan, aldrig några problem.
/M
Lust att komma med ett utlåtande, du som kan jämföra med gamla Baron?marran sa:Magnus.Bovall sa:Har satt på conti der baron/ trail king och upplever samma sak har haft i gucka i flera omgångar men det tappar ändå luft.
Åkte HD Trail/pacestar innan, aldrig några problem.
/M
Jag monterade mitt Baron Project på gammal bucklig flow-fälg, det tätade som inget annat jag varit med om. Kunde poppat det med minipump om jag hade velat. Har hållit trycket flera dagar nu, jag har inte ens skakat det. Vad har du för fälg?
:)Luthman Photography sa:Slang är det som gäller 2016.