Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
xdr sa:Sådär, jag hoppas du är nöjd nu. Jag kommer vara miserabel hela tiden...Rattnalle sa:Det kan vi ju säga till dig men du lär inte bli gladare nästa gång du punkar för det.xdr sa:Luthman Photography sa:Rattnalle sa:Det är ju precis ett sånt däck du behöver kränga på om du punkar sönder casingen.xdr sa:Luthman Photography sa:På vilket sätt kör du slut på SS-däcken? Tar gummit slut i slitytan eller punkar du sönder dem? Det är ju mindre gummi i dem så att de slits ut snabbare känns givet. Jag har varit nöjd med SLaughter Grid och Minion SS. Minion har bättre komfort (tycker jag) än Slaughter, men Slaughter håller kanske längre.
Punkar sönder dem. Tröttnar när jag har ett gäng laglappar i däcken. Brukar köra med minst 1.9 bar och slår ändå igenom, verkar ha en talang för att träffa stenar på fel sätt.
Jag har ett semislick från michelin, det väger in på stadiga 1kg, det sätter jag inte gärna på i första taget.
Kan f ö rekommendera salami istället för lappar.
Vegansk då antar jag?
Alltid vegansk.
Rattnalle: Det där var för övrigt vad jag inte ville höra. Vad jag ville höra var "Det här är ett superlätt och punkasäkert däck, köp det."
Det är väl det bakdäcket ska vara när man cyklar nerför? ;-)xdr sa:xdr sa:Sådär, jag hoppas du är nöjd nu. Jag kommer vara miserabel hela tiden...Rattnalle sa:Det kan vi ju säga till dig men du lär inte bli gladare nästa gång du punkar för det.xdr sa:Luthman Photography sa:Rattnalle sa:Det är ju precis ett sånt däck du behöver kränga på om du punkar sönder casingen.xdr sa:Luthman Photography sa:På vilket sätt kör du slut på SS-däcken? Tar gummit slut i slitytan eller punkar du sönder dem? Det är ju mindre gummi i dem så att de slits ut snabbare känns givet. Jag har varit nöjd med SLaughter Grid och Minion SS. Minion har bättre komfort (tycker jag) än Slaughter, men Slaughter håller kanske längre.
Punkar sönder dem. Tröttnar när jag har ett gäng laglappar i däcken. Brukar köra med minst 1.9 bar och slår ändå igenom, verkar ha en talang för att träffa stenar på fel sätt.
Jag har ett semislick från michelin, det väger in på stadiga 1kg, det sätter jag inte gärna på i första taget.
Kan f ö rekommendera salami istället för lappar.
Vegansk då antar jag?
Alltid vegansk.
Rattnalle: Det där var för övrigt vad jag inte ville höra. Vad jag ville höra var "Det här är ett superlätt och punkasäkert däck, köp det."
Tydligen var inte det här däcket perfekt för gesunda. Jag har ett roder istället för däck.
AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Kvalificerad gissning, nej.AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark?
Rattnalle sa:Kvalificerad gissning, nej.AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark?
Men dhf/dhf, hr2/hr2 eller dhf/dhr lär vara skapligt vanliga kombos. I DH-casing då förstås.
marr sa:AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Dhr/dhf
H. sa:marr sa:AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Dhr/dhf
+1
På enduro/stighoj kör du EXO-casing och någon däckinsats typ HuckNorris eller motsvarande. Har du en ren utförshoj kör du i DH-casing.
H. sa:marr sa:AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Dhr/dhf
+1
På enduro/stighoj kör du EXO-casing och någon däckinsats typ HuckNorris eller motsvarande. Har du en ren utförshoj kör du i DH-casing.
Om syftet är att köpa en uppsättning däck för parkåka hade jag köpt riktig DH casing även till en Enduro utan att tveka en sekund. Det är gött med tjocka däck när man ska nöta utför. Inte bara för att de tål mer.H. sa:marr sa:AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Dhr/dhf
+1
Du vill inte ha semislicks I en bikepark imho. Förmodligen. Inte I grävda leder (*gäsp*) men på ställen där det blir brant och du vill kunna bromsa även bak.AX3L sa:H. sa:marr sa:AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Dhr/dhf
+1
Om vi utvecklar resonemanget lite: givet att du ska ha nåt som greppar bra i Hellas och park, hålla hyfsat men faktiskt rulla också. Låt säga sommar och tidig höst dvs inte värsta leran men torrt till lite fuktigt. Semi slick typ minion SS, vore det något att prova då? Eller kommer jag dö i gruset på en grävd led med det?
AX3L sa:H. sa:marr sa:AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Dhr/dhf
+1
Om vi utvecklar resonemanget lite: givet att du ska ha nåt som greppar bra i Hellas och park, hålla hyfsat men faktiskt rulla också. Låt säga sommar och tidig höst dvs inte värsta leran men torrt till lite fuktigt. Semi slick typ minion SS, vore det något att prova då? Eller kommer jag dö i gruset på en grävd led med det?
AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Jag vill ha min reservation mot beslutet noterad :)AX3L sa:Så HR2/DHF EXO, 3C fram och Dual bak (antar jag?) samt Huck Norris iaf bak. Är det ert slutgiltiga svar?
AX3L sa:Så HR2/DHF EXO, 3C fram och Dual bak (antar jag?) samt Huck Norris iaf bak. Är det ert slutgiltiga svar?
Rattnalle sa:Jag vill ha min reservation mot beslutet noterad :)AX3L sa:Så HR2/DHF EXO, 3C fram och Dual bak (antar jag?) samt Huck Norris iaf bak. Är det ert slutgiltiga svar?
(Gummiblandningen låter rimlig dock)
Ja.Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
H. sa:AX3L sa:Så HR2/DHF EXO, 3C fram och Dual bak (antar jag?) samt Huck Norris iaf bak. Är det ert slutgiltiga svar?
HuckNorris både fram och bak.
Är DHR2 som framdäck med DHF bak det som gäller alltså? Jag hade nog parat det med ett DHR2 till.H. sa:Ja.Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
Att skriva bak först känns ju väldigt bakochfram ;-)marr sa:Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
Uppenbarligen gör jag tvärtom :p
Rattnalle sa:Att skriva bak först känns ju väldigt bakochfram ;-)marr sa:Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
marr sa:Rattnalle sa:Att skriva bak först känns ju väldigt bakochfram ;-)marr sa:Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
Faktiskt. Har samma problem i dtswiss ekerkalkylator. Den envisas också med framhjulet till vänster.
Men jag hävdar att jag alltid kikar på en cykel från drivsidan och då börjar från vänster och läser åt höger. Då kommer bakhjulet först :p
AX3L sa:marr sa:Rattnalle sa:Att skriva bak först känns ju väldigt bakochfram ;-)marr sa:Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
Faktiskt. Har samma problem i dtswiss ekerkalkylator. Den envisas också med framhjulet till vänster.
Men jag hävdar att jag alltid kikar på en cykel från drivsidan och då börjar från vänster och läser åt höger. Då kommer bakhjulet först :p
Samma här! Rent intuitivt säger jag "jag kör det bak och det fram" och inte tvärtom också.
Jag cyklar framåt mer än jag tittar på cykeln från drivsidan därför tänker jag på framdäcket först :pAX3L sa:marr sa:Rattnalle sa:Att skriva bak först känns ju väldigt bakochfram ;-)marr sa:Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
Samma här! Rent intuitivt säger jag "jag kör det bak och det fram" och inte tvärtom också.
Rattnalle sa:Är DHR2 som framdäck med DHF bak det som gäller alltså? Jag hade nog parat det med ett DHR2 till.H. sa:Ja.Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
Dito med HR2/DHF som jag hade vänt på om jag skulle cykla på det.
Men smaken är ju som baken.
Jag tolkade avsiktligt lite extra galet, gissade att du menade som jag tänkte även om marr skrev åt andra hållet :)H. sa:Rattnalle sa:Är DHR2 som framdäck med DHF bak det som gäller alltså? Jag hade nog parat det med ett DHR2 till.H. sa:Ja.Rattnalle sa:Förresten. När jag läser en däckskombo läser jag framdäcket först. Det känns lätt och logiskt. Gör ni andra också det?
Dito med HR2/DHF som jag hade vänt på om jag skulle cykla på det.
Men smaken är ju som baken.
Ja, så läser jag också. Nej, det var en galen tolkning. Trodde bara vi var överrens om att set var galet skrivet. Givetvis DHF fram och DHR2 bak.
E13 däcken misstänker jag tillverkas av Michelin eftersom de använder deras mönster delvis. I så fall kanske de också har Michelins förstärkta triple ply Enduro casing. Det är gött att cykla på där köttiga däck gör nytta men rullar riktigt uselt :-)konken sa:magic mary super soft i sg tycker jag rul(l)ar fett även sommartid, fram då. det rullar åtminstone inte sämre än e13 trs plus...
är det nån som testat nya hans?
bakdäck är lurigt annars, men jag tycker onzas däck funkar rätt bra bak för dobbarna är så mjuka (i förhållande till rull) att man kan ha högt tryck i casingen.
AX3L sa:H. sa:marr sa:AX3L sa:Finns det nån konsensus på vad som är bästa däcken för svensk bikepark? Lämna oväsentliga detaljer såsom att det finns olika parker med olika underlag, att väder och underlag kan skifta osv därhän.
Dhr/dhf
+1