Vilket vevlager till BMC Fourstroke 2020 (PF92 DUB)?

Om d e den jag tror d e så har den en asknepig midellbeteckning o heter inte pf92. Den heter typ bb30-a1-xxx, men kallas för bb92 i affärerna. Eller bb86,5-92.

Enligt cykelbutiken jag pratade med så räckte inte den informationen utan de ville att jag skulle mäta diametern på axeln. Jag frågade om det här var rätt: https://www.mantel.com/se/sram-dub-pressfit-92-mtb och då svarade Mantels support att det inte räckte med att bara veta att det var DUB och PF92.
Eh va??

DUB är endast DUB. Dvs 28.99mm. Inget annat.
Vet inte vilken butik du pratat med men tydligen en väldigt Oproffsig butik som inte hade koll på DUB.
Som några har skrivit... DUB PF89.5-92 räcker för att du ska få rätt.
Visst, det heter egentligen BB-DUB-PF-A1 men en butik som inte kan urskilja ett DUB PF 89,5-92 skulle inte jag handla av...

Eh va??

DUB är endast DUB. Dvs 28.99mm. Inget annat.
Vet inte vilken butik du pratat med men tydligen en väldigt Oproffsig butik som inte hade koll på DUB.
Som några har skrivit... DUB PF89.5-92 räcker för att du ska få rätt.
Visst, det heter egentligen BB-DUB-PF-A1 men en butik som inte kan urskilja ett DUB PF 89,5-92 skulle inte jag handla av...
Jag har själv ingen aning. Därav att jag frågar :) Så är det rätt? https://bikeshop.se/sram/006418016000/sram-dub-pf89-92-vevlager-dub-pf89-92mm

ett konstaterande för eventuella googlare: det går inte att montera ett sånt där snitsigt skruva-ihop-på-mitten-lager för det sticker upp en grej på mitten för kabeldragningen, och skruva-ihop-på-mitten-lagret har för stor diameter på mitten.
20241101_223517.jpg

(nej cykeln är inte smutsig, det är en design jag gjort med spray.bikes nya lerpennor)

ett konstaterande för eventuella googlare: det går inte att montera ett sånt där snitsigt skruva-ihop-på-mitten-lager för det sticker upp en grej på mitten för kabeldragningen, och skruva-ihop-på-mitten-lagret har för stor diameter på mitten.
Visa bilaga 736127

(nej cykeln är inte smutsig, det är en design jag gjort med spray.bikes nya lerpennor)
Intressant. Har aldrig ens sett ett "skruva-ihop-på-mitten-lager" och hade ingen aning att de fanns :) Det är inte ett sådant med plasthylsa i mitten asså?

Tillbaka
Topp