Vill ha tips på mtb
Hej,
Jag står inför uppgiften att köpa en mtb. Är nybörjare och har inte cyklat förr. Jag har löptränat en hel del och kommer (vad jag tror) att i första hand använda cykeln som motionsredskap på stigar och grusvägar. Min budget är upp till ca 6000:- De cyklar jag har tittat på är följande:
Nishiki Cascade, 5900:-
Framgaffel: RST-Omega T4
Bakvxl: LX
Framvxl: Alivio
GT Avalanche 2.0, 4795:-
Dämpare Mozo R-200
Bakvxl: Alivio
Framvxl: Acera
Trek 4400, 5495:-
Gaffel: RST omega T4
Bakvxl: Deore
Marin Palisades Trail, 6200:-
Gaffel: Answer South 80
Framvxl: Deore
Marin Hawk Hill, 5400:-
Merida Matts Sport 300, ?:-
Scott Montana, 5495:-
Gaffel Suntour XC-60
Det vore intressant att höra om någon av er har erfarenhet av någon av cyklarna och om ni tycker någon är att föredra framför dom andra. Det här är de cyklar jag har lyckats hitta hos handlare runt om i Uppsala. Tar tacksamt emot förslag på andra märken/modeller i samma prisklass.
Mvh.
Henrik
Jag står inför uppgiften att köpa en mtb. Är nybörjare och har inte cyklat förr. Jag har löptränat en hel del och kommer (vad jag tror) att i första hand använda cykeln som motionsredskap på stigar och grusvägar. Min budget är upp till ca 6000:- De cyklar jag har tittat på är följande:
Nishiki Cascade, 5900:-
Framgaffel: RST-Omega T4
Bakvxl: LX
GT Avalanche 2.0, 4795:-
Dämpare Mozo R-200
Trek 4400, 5495:-
Gaffel: RST omega T4
Marin Palisades Trail, 6200:-
Framvxl: Deore
Marin Hawk Hill, 5400:-
Merida Matts Sport 300, ?:-
Scott Montana, 5495:-
Gaffel Suntour XC-60
Det vore intressant att höra om någon av er har erfarenhet av någon av cyklarna och om ni tycker någon är att föredra framför dom andra. Det här är de cyklar jag har lyckats hitta hos handlare runt om i Uppsala. Tar tacksamt emot förslag på andra märken/modeller i samma prisklass.
Mvh.
Henrik