Micke S . Jag har ju som du förstått helt snöat in på det här men det är mitt vanliga sätt att bearbeta ett mål. Att arbeta iterativt. Ta in information från alla möjliga håll. Bilda sig en uppfattning. Vilket jag gjorde med hjälp av artiklar i Kadens och härstedes. Skapa en teori som man testar lite lätt på sig själv medan jag konstant ifrågasätter om jag har rätt eller fel.
Fortsätter studera viklet jag då gör med hjälp av några av de (som andra tycker) bästa böckerna inom området.
Funderar - stämmer teorierna som jag har med vad de har och vad jag själv upplever ?
När intresset spirar blir man alert på vad andra kan tycka typ - Pichler :
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1705&a=515655&previousRenderType=1
Jahaja - var någonstans kan man finna belägg för dessa konkreta åtgärder i teorin - möjligen kanske i pulsklockan är den bäste vännen och mjölksyratåligheten det största målet.
Men var den teorin bara påhittad av mig eller (Pichler) och har andra varit inne - är inne - på samma spår ?
Är de nu inne på samma spår som mig. Har det i så fall någon praktisk betydelse? Är det tillämpbart för mig som bara skall runt VR på sub 9, utan att kunna dricka, äta och utan att veta vart alla dessa s.k trösklar ligger?
Jo man är ju en idiot men kul är det hursomhelst och böckerna tar ju bara några timmar att klämma sig igenom.
Värre är det självklart med träningen. Men där har sjuveckorsprogram för den bästa ritten sina fördelar. Det är enkelt och efter ett tag kanske man fattar poängen-
Typ - för att orka med de hårda passen som verkligen höjer din VO2max - måste du vara tillräckligt återhämtad genom lugna "söndagspromenadpass". Å ändå "träna" varje dag.
Ja fan vet.
Men man lär så länge man lever.