vinglig tjej
caman399 skrev:
-------------------------------------------------------
> MEN jag vill ha en cykel som jag ändå kan klättra med
> eftersom för att kunna åka ner måste man först
> upp. Vad är det då för typ av cykel jag söker.
I Alperna finns det numera på väldigt många ställen en smart uppfinning som heter lift. Den gör att klätter-egenskaperna hos en cykel blir väsentligt mindre viktiga :)
> XC eller AM? XC för en skåning och AM för en
> Alpbo? Mitt köp av mtb är motiverat med att jag
> med största sannolikhet kommer bli fast boende i
> Alperna... och där kommer jag behöva en cykel
> som går bra i vertikalled.
Jag är fast boende i Alperna (Genève) och gillar ganska precis samma sorts cykling som du. Jag är väldans nöjd med den Giant AC jag fick ihop förra hösten. Giant Reign heter årets modell som är en uppdatering jämfört med den jag har (bl.a. 42Hz och Tobias/Frost här på forumet cyklar på Reign). Något liknande den cykeln tror jag kommer att passa dig finfint.
-------------------------------------------------------
> MEN jag vill ha en cykel som jag ändå kan klättra med
> eftersom för att kunna åka ner måste man först
> upp. Vad är det då för typ av cykel jag söker.
I Alperna finns det numera på väldigt många ställen en smart uppfinning som heter lift. Den gör att klätter-egenskaperna hos en cykel blir väsentligt mindre viktiga :)
> XC eller AM? XC för en skåning och AM för en
> Alpbo? Mitt köp av mtb är motiverat med att jag
> med största sannolikhet kommer bli fast boende i
> Alperna... och där kommer jag behöva en cykel
> som går bra i vertikalled.
Jag är fast boende i Alperna (Genève) och gillar ganska precis samma sorts cykling som du. Jag är väldans nöjd med den Giant AC jag fick ihop förra hösten. Giant Reign heter årets modell som är en uppdatering jämfört med den jag har (bl.a. 42Hz och Tobias/Frost här på forumet cyklar på Reign). Något liknande den cykeln tror jag kommer att passa dig finfint.