Det var grymt helt enkelt.
Iom att det fryst till lite mer och kommit en 5cm så är föret helt annorlunda än för kanske 4 dar sedan. Istället för snabbt och livsfarligt är det nu mer snällt och medgörligt.
Lite coolt tycker jag att karaktären blir helt annorlunda dag för dag. Igår var fat alberts bra, förra veckan var dubbat mkt bättre.
Tex så var gamla rälsvägen från ekebyhus till Hågaby nu inte hal och snabb utan sävlig och snäll iom snötäcket och de vinterleder som antingen är okörbara pga av vatten eller skidspår har nu ett kort tidsfönster innan de blir upp-plogade för skidtrafik.
Körde en 2tim variant i går kväll: ekebyhus-rälsvägen-hågaby- led 1b till hudslädevändan delar av led 6-vidare till led 2 upp till led 17 namnlösa kärret- vidare till fäbodarna-genom snökaoset längs hågadalen-över stallet -led 18-norrby-ekebyhus
Har kört nåsten under 5 vintrar och detta var premiären för led 17 namnlösa kärret utan att behöva bära cykeln.
Gjorde en misstänkt happy spotting , mina indian-gener säger mig att en person igår cyklat från parkeringen (vid bron mot Hågaby) via stallet (med hågadalen på högersida) över fältet mot Fäbodarna och sen kört delar av Hågaåsleden nr 4.
Gissar vikt på cyklisten 75-80kg med schwalbe 2.1-2.0
Stämmer detta månne? :-)
appropå spår; måste varit en rejält fet vildkatt som spårat dessa:
nån som vet vad det kan vara?