Vinterdäck! Vintern Närmar Sej

Hmm. Jag läste två år. Sen läste jag igen för att se om jag läst rätt och läste två år igen. Ibland är det glapp mellan ögon och hjärna alltså :)

Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Piss-nokian! En säsong... mina Biltema-däck är
> finare och mig veterligen funkade dom inte något
> sämre.

Liknar ett par Nokian som jag hade, W106 28".
De sprack på liknande sätt längs med sidorna men även längs med slitbanan. Mitt i mönstret var det sprickor runt nästan alla gummidobbar. Hade en känsla att de skulle gå att slita loss dem från corden.

De reklamerades och leverantören gav tre möjliga orsaker till skadorna, lågt tryck, dålig förvaring eller fel på nokians(suomityres) miljö-olja.

Eftersom jag har koll på de två förstämda så misstänker jag att det var en dålig batch av deras olja.

Miracle skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har två par Suomidäck (de som var Nokian
> förut) som vart med några år, ett par 294
> Extreme & ett par W240 å båda är som nya.

+2, fast mina par är båda W240. Tredje vintern nu, inga tappade dubb.

Efter att ha cyklat några frostiga mornar nu så började det bli dags att bygga ihop vinterhjulen. Satte på Schwalbe Winter 700x30C, vilket mög att få på dessa däck! Det var nog de besvärligaste däck jag haft att göra med på länge. Men nu är det klart, isen kan komma! :)

IMG_0637.jpg

Sambal Oelek sa:
Efter att ha cyklat några frostiga mornar nu så började det bli dags att bygga ihop vinterhjulen. Satte på Schwalbe Winter 700x30C, vilket mög att få på dessa däck! Det var nog de besvärligaste däck jag haft att göra med på länge. Men nu är det klart, isen kan komma! :)

Fina hjul till deprimerande däck!

precis, de är från en Crescent :) de gillar att ekra fyra orange sådär.

deprimerande däck? :) jaså det är möjligt, hade Marathon Winter innan, det känns som de här kommer bli något skönare iaf.

Sambal Oelek sa:

deprimerande däck? :) jaså det är möjligt, hade Marathon Winter innan, det känns som de här kommer bli något skönare iaf.

Tyvärr kommer du nog bli besviken, Marathon-varianten har tätare väv och rullar enligt tester lite bättre än "Active Line" Winter.

Vad finns att välja på i kring 30-bredd? Jag har ett par marathon winter i 35mm men dom är för breda för nya cykeln dock rätt trevliga. Har även att par Nokian 240 i 40-ish bredd som jag tycker är lite läskiga.

Har sett att Schwalbe finns i kring 30-bredd men saknar då kantdubb och så har jag sett Nokians smala med 240 dubb men dom är kanske lite läskiga som dom bredare?

emilh sa:
Sambal Oelek sa:

Tyvärr kommer du nog bli besviken, Marathon-varianten har tätare väv och rullar enligt tester lite bättre än "Active Line" Winter.
jaha, där ser man. Man får vad man betalar för visst :)

Är det någon här var jag kan hitta ett par Schwalbe Marathon Winter 35-622 över disk i Stockholm?
Sportson hade slut. Vill ju kunna ta nya cykeln till jobbet på måndag.

Tillbaka
Topp