Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har inget salt, men jag byter till ett bredare styre på vintern. Och till vinterdäck, såklart. Det kan hända att jag har dubbdäck på flera cyklar (men har bara två pendlarcyklar).Hur gör ni som pendlar året om?
Är vinterpendlarcykeln alltid en cykel ni inte (alls) är rädd om eller preparerar ni och kör även med en lite bättre cykel i snö och slask?
Hur allvarligt ser ni på saltet (jag avskyr det)?
Samma här typ och det gick utmärkt tills jag köpte en trainer. Så nu ”behöver” jag en vinterpendlare pga för lat för att växla mellan trainer och bakhjul.Just nu använder jag min gravelbike till att pendla på.
Sommar, 47m däck utan stänkskärmar.
Vår/Höst, Stänkskärmar 35mm däck.
Vinter, Stänkskärmar, dubbdäck.
Jäkla slit.
Samma här typ och det gick utmärkt tills jag köpte en trainer. Så nu ”behöver” jag en vinterpendlare pga för lat för att växla mellan trainer och bakhjul.
Tyckte det var helt ok framkomlighet när jag pendlade till Eriksberg, då kom jag förvisso österifrån från götaälvbron (RIP) eller Lindholmen via Älvsnabbare. Kanske annorlunda från andra håll.Så fort nästa fönster för förmånscykel öppnar så fixar jag en ny cykel.
Behöver nått där jag sitter mer upprätt.
Behöver inte en svetto-gravel för 7,5km enkel väg genom trafik-härket som är Eriksberg.
Man kan inte cykla snabbt där. Tar mig samma tid att cykla 7,5km som det tog mig att cykla 11,3 till Volvo Cars :(
Eftersom jag kör värdelösa cantileverbromsar är jag osugen på att ändra någon del av ekvationen, men jag har tänkt tanken några gånger@Rattnalle Eller köp ett extra framhjul som du monterar dubbdäck på. Då kan du minska antalet dagar du behöver åka vagn till 0-1 sådär, har iaf funkat för mig de senaste åren.
Behovet av dubb även bak beror givetvis på väder men även hur mycket eventuellt korsande trafik och mobilzombies ens väg består av.
Hur undviker salt? Bor du i Falsterbo? Gotland?Har inget salt, men jag byter till ett bredare styre på vintern. Och till vinterdäck, såklart. Det kan hända att jag har dubbdäck på flera cyklar (men har bara två pendlarcyklar).
Spolar du av cykeln för att bli av med saltet?Jag gillar sopsaltningen. Blir isspark annars. Sköter man prylarna snurrar de på. Visst kortas kedjeintervallerna men så farligt är det inte.
Mässingsnipplar rekommenderas.
Norrland är saltfritt om man skippar de stora vägarna (vilket man gör på vintern).Hur undviker salt? Bor du i Falsterbo? Gotland?
Det är ju bara att flippa styrstammen så har du praktiskt taget en damtralla.Så fort nästa fönster för förmånscykel öppnar så fixar jag en ny cykel.
Behöver nått där jag sitter mer upprätt.
Behöver inte en svetto-gravel för 7,5km enkel väg genom trafik-härket som är Eriksberg.
Man kan inte cykla snabbt där. Tar mig samma tid att cykla 7,5km som det tog mig att cykla 11,3 till Volvo Cars :(
Ja rätt ofta. Inte alltid så mycket vatten.Spolar du av cykeln för att bli av med saltet?
???Det är ju bara att flippa styrstammen så har du praktiskt taget en damtralla.
om du har bra stänkskydd och som sagt egolapp nästan ner till asfalten är saltlaken ett ickeproblem.Spolar du av cykeln för att bli av med saltet?
Dock om man som jag aldrig någonsin tvättar sin vardagscykel så ser den ju förr eller senare ut som skit ändå. Bra stöldskydd... Men inget praktiskt problem så länge rörliga delar hålls rörliga.om du har bra stänkskydd och som sagt egolapp nästan ner till asfalten är saltlaken ett ickeproblem.
även för skorna.
3 vinterpendlare, alla med skärmar, 2 med dub & en utan dubb. En av dom är ihopfällbar.Hur gör ni som pendlar året om?
Är vinterpendlarcykeln alltid en cykel ni inte (alls) är rädd om eller preparerar ni och kör även med en lite bättre cykel i snö och slask?
Trampar tills det rasar? dom senaste 8åren. Nuvarande cykel 3,5år och har nyligen bytt frikrans o kedja, slets nog pga att jag inte fattade att kedjan behöver bytas ibland. Skivbromsoken fastnat oxå. Tvättar 1-2ggr om året. Håller man efter grejerna så är det nog inga problem alls. Ok utan dubb för mig i GbgHur gör ni som pendlar året om?