@MagerValp : Jag testade mina lite. Det känns inte som några man vill ha när det är blött. Eller jag menar, de tål lite blött, inte som gympaskor direkt. Men man blir blöt om det stänker upp vatten på skorna regelbundet. Inte som GoreTex-skor.
(jag jämför med mina Shimano MW-701 som helt underbara höstskor, man är alltid torr).
De är inte heller jättevarma eftersom de andas lite. Nu köpte jag dem som sommarskor eftersom det var rea på dem nu. Men ändå, var ju tvungen att prova dem lite :)
@etnica: jag har rätt skapligt fotvalv men tycker inte de är tighta på ovansidan!? Det beror ju på hur hårt man spänner boan. Men en sak som kan ha med detta att göra iofs, den här flärpen man viker över när man spänt boan. Den är lite tight däremot, det är knappt så den räcker till kardborren för mig. Bara några mm till godo. Det verkar funka men hade varit bra om den var lite längre. Kanske om man haft platta fötter hade det funkat bättre.
Men hur som helst, jag tycker det är rätt sköna skor med skaplig tåbox. Känner mig rätt nöjd med dem.