Visa dåligt låsta cyklar

daikai1

Medlem
twinspark sa:
A for Afford
Du fick med en dublé förresten, cykeln bakom ser ut att vara låst i en eker. visst den har ramlås, men bygellåset skyddar inte mycket.

Måste säga att det är smart med såna kedjor, inte sett det förut, men slipper ställa cykeln mot stället och låsa fast i ställets ram.

eriaxe

Medlem
Kollegas cykel som såg väldigt olåst ut
IMG_20190306_075120.jpg

Förklaringen hängde på styret
IMG_20190306_075116.jpg

Eftersom jag är en så omtänksam person så försökte jag göra det bästa av det. Men fortfarande dåligt låst :)
IMG_20190306_075142.jpg

Bengt-re

Aktiv medlem
eriaxe sa:

Eftersom jag är en så omtänksam person så försökte jag göra det bästa av det. Men fortfarande dåligt låst :)
Du vet att bilden har posdata i EXIF datat? Den som ser bilden på den olåsta cykeln vet exakt var den står/stod.

Kneecap

Aktiv medlem
eriaxe sa:

Tjena!

Precis sådär gjorde jag på en kollegas cykel, fast med mitt lås. När han kom ut efter jobbet så stod han bara och tittade och började sen härja om att han hade bråttom och inte tid att kapa lås. Det tog nog två tre minuter av frustration innan han upptäckte att det inte på något sätt var låst i cykeln.

Atakua

Medlem
d_anders sa:
Kanske hade glömt nyckeln. Alltid lurar det någon :)
Det hade jag gjort en gång i mitt liv när jag skulle låsa cykeln och upptäckte att jag inte hade nyckeln till låset. Då låtsades jag att låsa cykeln till en stolpe men i verkligheten låg låset bara på ramen.

eriaxe

Medlem
Bengt-re sa:
Du vet att bilden har posdata i EXIF datat? Den som ser bilden på den olåsta cykeln vet exakt var den står/stod.
ja så hoppas jag att det är. Annars blir jag besviken på min Huwaei när jag fotade min tidiga morgonbild.
Går även googla mitt namn, ort och sen hitta var jag är anställd. Cykeln kommer vara precis lika dåligt låst oavsett :)

Senast ändrad:

LTS

Ny medlem
Dagens bidrag.
20190411_064618.jpg

Jag kan tillägga att ägaren faktiskt har ansträngt sig för att få behålla cykeln genom att använda dubbla lås. Bakhjulet var fastlåst i ett likadant metallstag med ett vajerlås runt bakfälg/däck, skärm och pakethållare.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Fan, jag önskar jag tog kort på den, men för några veckor sedan såg jag en hardtail (minns ej märke, men såg fin ut) fastlåst i en smal björk med ett bygellås, bara överröret och runt björken. Såg så jävla roligt ut.

jingleyschmidt sa:
Fan, jag önskar jag tog kort på den, men för några veckor sedan såg jag en hardtail (minns ej märke, men såg fin ut) fastlåst i en smal björk med ett bygellås, bara överröret och runt björken. Såg så jävla roligt ut.
Har en björk vid plugget som jag alltid låser fast hojen i. Bara överröret :) Ligger felet i att man inte får med någon av hjulen? Har svårt att se att någon skulle palla såga av det.

ForesterGuy

Aktiv medlem
Åttioåtta sa:
jingleyschmidt sa:
Har en björk vid plugget som jag alltid låser fast hojen i. Bara överröret :) Ligger felet i att man inte får med någon av hjulen? Har svårt att se att någon skulle palla såga av det.
Det har väl postats bilder på avsågade småträd här?

jingleyschmidt

Aktiv medlem
ForesterGuy sa:
Åttioåtta sa:
jingleyschmidt sa:
Det har väl postats bilder på avsågade småträd här?
Dels det, men det såg ju så jävla roligt ut också! Man hade ju säkert kunnat böja trädat ner till marken och sen bara dra av cykeln och cykla därifrån. :p Och ja, att bara låsa fast i överröret är kanske inte optimalt, särskilt inte om du har QR-hjul. I bästa fall blir du bara av med ett hjul, och det är trist nog givet hur mycket det kostar. ;D

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer