Visa dåligt låsta cyklar
Tekniskt sett är väl den där olåst...PeeGee sa:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tekniskt sett är väl den där olåst...PeeGee sa:
Definitivt. Vi måste starta tråden "Visa olåsta cyklar". Vi kan inte hålla på och blanda ämnena på det här viset.Alfakrull sa:Tekniskt sett är väl den där olåst...PeeGee sa:
Point taken, även om du gör mig sugen på att starta en tråd med det namnet...Skogsgubben sa:Definitivt. Vi måste starta tråden "Visa olåsta cyklar". Vi kan inte hålla på och blanda ämnena på det här viset.Alfakrull sa:Tekniskt sett är väl den där olåst...PeeGee sa:
PeeGee sa:idag kan den nog klassas som låst. undrar vad som kommer imorgon...spännande
Spacekitty sa:PeeGee sa:idag kan den nog klassas som låst. undrar vad som kommer imorgon...spännande
Är den verkligen låst i bågen, ser ut som om låset bara hänger över.
Foss sa:Folk verkar väldigt rädda om sina framhjul.
Dagens söndercurlade cyklister - orkar inte ens bära med sig tre meter grov kätting och ett rejält lås för att låsa fast sina dyrgripar! Vart är världen på väg egentligen?staine sa:Foss sa:Folk verkar väldigt rädda om sina framhjul.
Det är snarare cykelställsfabrikanterna som tänker med nåt annat än hjärnan. Hur fanken ska man kunna låsa fast hojen i dessa ställ som det finns myriader av? Skärpning för bövelen hur svårt kan det vara?
GoranS sa:Dagens söndercurlade cyklister - orkar inte ens bära med sig tre meter grov kätting och ett rejält lås för att låsa fast sina dyrgripar! Vart är världen på väg egentligen?staine sa:Foss sa:Folk verkar väldigt rädda om sina framhjul.
Det är snarare cykelställsfabrikanterna som tänker med nåt annat än hjärnan. Hur fanken ska man kunna låsa fast hojen i dessa ställ som det finns myriader av? Skärpning för bövelen hur svårt kan det vara?
staine sa:Det är snarare cykelställsfabrikanterna som tänker med nåt annat än hjärnan. Hur fanken ska man kunna låsa fast hojen i dessa ställ som det finns myriader av? Skärpning för bövelen hur svårt kan det vara?
Skogsgubben sa:Definitivt. Vi måste starta tråden "Visa olåsta cyklar". Vi kan inte hålla på och blanda ämnena på det här viset.Alfakrull sa:Tekniskt sett är väl den där olåst...PeeGee sa:
fhloston sa:Skogsgubben sa:Definitivt. Vi måste starta tråden "Visa olåsta cyklar". Vi kan inte hålla på och blanda ämnena på det här viset.Alfakrull sa:Tekniskt sett är väl den där olåst...PeeGee sa:
Kan vi inte ha en tråd "Visa "den var inte dåligt låst"-cyklar" också?
staine sa:Foss sa:Folk verkar väldigt rädda om sina framhjul.
PeeGee sa:besviken idag. Hoppades på någon extraordinär låsmetod
föll för grupptrycket o miniprankade lite...
frippegubben sa:PeeGee sa:besviken idag. Hoppades på någon extraordinär låsmetod
Nästa gång får du sätta dit ett eget lås istället, genom hens lås och cykelstället!
ensamvarg sa:frippegubben sa:PeeGee sa:besviken idag. Hoppades på någon extraordinär låsmetod
Nästa gång får du sätta dit ett eget lås istället, genom hens lås och cykelstället!
Lyckades du flytta det låsta låset från fram- till bakhjulet?
fhloston sa:Är det detta man kallar en lose-lose situation?
Raggamuffin sa:ensamvarg sa:frippegubben sa:PeeGee sa:besviken idag. Hoppades på någon extraordinär låsmetod
Lyckades du flytta det låsta låset från fram- till bakhjulet?
Titta igen :)
Jotunn sa:Bild från förra fredagen då jag kom tillbaka och skulle hämta min cykel. Var vällåst, men det var tydligen inte nog. Skedde under fredagskvällen mellan 16.30 och 22.00 på Uppsala Centralstation :(
Nope, dumt nog bara runt ramen då jag inte tänkte att de skulle såga sönder cykelstället, och jag att det var så pass kort och vältrafikerad tid på dygnet. Kommer köra rund både hjul och ram framöver.Berk sa:Jotunn sa:Bild från förra fredagen då jag kom tillbaka och skulle hämta min cykel. Var vällåst, men det var tydligen inte nog. Skedde under fredagskvällen mellan 16.30 och 22.00 på Uppsala Centralstation :(
Låste du också en hjul till ramen?
Jotunn sa:Nope, dumt nog bara runt ramen då jag inte tänkte att de skulle såga sönder cykelstället, och jag att det var så pass kort och vältrafikerad tid på dygnet. Kommer köra rund både hjul och ram framöver.Berk sa:Jotunn sa:Bild från förra fredagen då jag kom tillbaka och skulle hämta min cykel. Var vällåst, men det var tydligen inte nog. Skedde under fredagskvällen mellan 16.30 och 22.00 på Uppsala Centralstation :(
Där ser de ju ut som om de gjort tricket med tejp.Jotunn sa:Nope, dumt nog bara runt ramen då jag inte tänkte att de skulle såga sönder cykelstället, och jag att det var så pass kort och vältrafikerad tid på dygnet. Kommer köra rund både hjul och ram framöver.Berk sa:Jotunn sa:Bild från förra fredagen då jag kom tillbaka och skulle hämta min cykel. Var vällåst, men det var tydligen inte nog. Skedde under fredagskvällen mellan 16.30 och 22.00 på Uppsala Centralstation :(
Kan gå dit och kolla och se om det är övertejpat igen eller om det ser lika dant ut just nu. Återkommer med rapport :)Åke sa:Där ser de ju ut som om de gjort tricket med tejp.Jotunn sa:Nope, dumt nog bara runt ramen då jag inte tänkte att de skulle såga sönder cykelstället, och jag att det var så pass kort och vältrafikerad tid på dygnet. Kommer köra rund både hjul och ram framöver.Berk sa:Jotunn sa:Bild från förra fredagen då jag kom tillbaka och skulle hämta min cykel. Var vällåst, men det var tydligen inte nog. Skedde under fredagskvällen mellan 16.30 och 22.00 på Uppsala Centralstation :(
1. Såga av röret när ingen cykel står där
2. tejpa sen över kapytan och vänta tills någon låser fast sin cykel.
3.Ta bort tejpen och stick med cykeln på två röda.
perzzon sa:Ser ut som rörkap
Stolpen verkar vara det lättaste att få väck i sammanhanget. Sitter fast med en mutter.ensamvarg sa:Tog en stund innan jag såg stolpen …
Fredde78 sa:Gick halvbra för den här cykelägaren...
Miss Lycka 2.0 sa:Det är säkert med skivbroms.
Örjan Lax sa:QR-kopplingen var säkert smord med PTFE-fett. Karma segrar. ?