Visa dåligt låsta cyklar

Visa dåligt låsta cyklar
Jag är inte helt säker, men tror att någon ville skämta aprillo.
Screenshot 2024-11-05.png

Visa dåligt låsta cyklar
Lite OT, jag vet (inte ens försök till att se fastlåst ut) men såg cyklisten komma och han såg ganska normal ut, dvs inte ut som en av de lokala pundarna, hade jag inte sett honom hade jag trott att den hörde till nån av dem och trott att det var en tjyvad hoj.
IMG_20250227_124605~2.webp

Visa dåligt låsta cyklar
kul när den där fritänkande personen med sina modernt höga tempopinnar, fjädring och pakethållare som är mer aero än tailfin svissjar om en "seriös" gravlare på lite grövre grus :) då hjälper det inte att ropa att cykeln är ful.

ett sånt här styre också, då jädrar
61lQXUOyuJL._AC_SL1001_.webp

Visa dåligt låsta cyklar
Såg en gäst till en granne förbigå cykelställen och ställa cykeln här istället. Tänkte att hon nog låser fast i ramen när hon ändå valde stället. Men nä. Låser inte ens fast cykeln.

Bilagor

• IMG_20250405_165239194.webp
    IMG_20250405_165239194.webp
    1.4 MB · Besök: 194
  • IMG_20250405_165235990.webp
    IMG_20250405_165235990.webp
    1.2 MB · Besök: 198
Visa dåligt låsta cyklar
Ingen bild men var just nere i cykelrummet. Upptäckte då att jag glömt att låsa min vintercykeln som lämnades där för tre månader sedan. Låset hängde på elementröret där jag brukar lämna det när jag cyklar till kontoret.
Klantig men får se det som ett test för att verifiera att vi bor i ett hyfsat städat område trots att någon just brutit sig in och, typ, bosatt sig i pannrummet.

//j

Visa dåligt låsta cyklar
Visa dåligt låsta cyklar
Tyvärr känns det som att alla kommuner med lite för mycket pengar köper skit som detta..
Det är nog ovanligt med någon kommuntjänsteman i beslutande position som cyklar.
När man projekterar cykelinfrastruktur, både cykelställ och cykelbanor och inte har med någon som vet hur det fungerar att cykla annat än ev en kortare sväng en söndag en gång om året då solen skiner och det inte är för varmt så blir det ju inte så bra. Men dessa visar ju att projekteringsgruppen totalt saknar teknisk kunskap. Suck!

Visa dåligt låsta cyklar
I detta fall går det ju att ersätta de befintliga skruvarna med envägsskruvar. Men, det har ju sett (och varit) bättre ut om det gjorts redan från början. :)

Tillbaka
Topp