Visa dåligt låsta cyklar

Visa dåligt låsta cyklar
Bara ett ruttet lås genom framhjulet
PXL_20260223_143913771.MP.webp

Visa dåligt låsta cyklar
Jag gissar tjuven inte fick/trodde sig få loss franavet, men tänkte att det skulle gå att få iväg cykeln om man kapade ekrarna. Sen står tjuven där och inser att det inte går att lyfta iväg cykeln ändå, trots klippta ekrar, eftersom gaffel sitter fast i navet som fortsatt är "inlåst" inom fälgen. Då kommer tjuven på någon sorts lösning för att få av gaffeln från navet, och plockar med sig alla delarna.

Visa dåligt låsta cyklar
Jag gissar tjuven inte fick/trodde sig få loss franavet, men tänkte att det skulle gå att få iväg cykeln om man kapade ekrarna. Sen står tjuven där och inser att det inte går att lyfta iväg cykeln ändå, trots klippta ekrar, eftersom gaffel sitter fast i navet som fortsatt är "inlåst" inom fälgen. Då kommer tjuven på någon sorts lösning för att få av gaffeln från navet, och plockar med sig alla delarna.
Det här är nog exakt vad som hände!

Visa dåligt låsta cyklar
Min gissning är att tjuv 1 tar cykel men lämnar helt framhjul. En tid senare kommer tjuv 2 som ser ett nav han behöver och skrider till verket.

Visa dåligt låsta cyklar
Tack vare den här tråden är jag livrädd för att råka låsa dåligt av misstag. Inte för att jag är rädd att någon ska sno cykeln, utan för skammen att någon Happyit smygfotar och lägger ut här.
"Smygfotar"? 🤭
En cykel parkerad på allmän plats. Jag skulle gärna höra ett utvecklat resonemang kring vad som är smygfoto och vad som är vanligt foto! 😃

Tillbaka
Topp