storfiskarn
Aktiv medlem
Visa dåligt låsta cyklar
Bara ett ruttet lås genom framhjulet
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Som en Ålandslåsning, så ingen på fyllan råkar ta fel cykelBara ett ruttet lås genom framhjulet
Visa bilaga 816929
I förråd är buntband en klassiker när ett lås brutits in men tjuven avbrutits, lägger på en halv sekund nästa gång eller att någon annan inte ser ett tillfälle. Kanske något sånt?Visa bilaga 820850
Engångslås. Smidigt och enkelt.
Den cykeln var också låst med vanligt låst. Börjar växa typ mossa eller alger på den. Så tror inte den blivit snodd.I förråd är buntband en klassiker när ett lås brutits in men tjuven avbrutits, lägger på en halv sekund nästa gång eller att någon annan inte ser ett tillfälle. Kanske något sånt?
Hmm. Var den också låst mellan nav och ram på något sätt?
Hmm. Var den också låst mellan nav och ram på något sätt?
Då undrar man ju varför det ser ut sådär.Det kunde jag inte (längre) ser, men jag skulle tänka att det fanns bara ett lås.
Nån som kan konsten att bygga hjul blev i trängande behov av ett nav?Då undrar man ju varför det ser ut sådär.
Hjulet eller mer exakt navet satt fast i gaffeln med någon speciallösning?Nån som kan konsten att bygga hjul blev i trängande behov av ett nav?
Hjulet eller mer exakt navet satt fast i gaffeln med någon speciallösning?
Så för att stjäla ram m m krävdes att navet klipptes loss?
Lösa framhjul finns det ju massor av i olika cykelställ.
Det här är nog exakt vad som hände!Jag gissar tjuven inte fick/trodde sig få loss franavet, men tänkte att det skulle gå att få iväg cykeln om man kapade ekrarna. Sen står tjuven där och inser att det inte går att lyfta iväg cykeln ändå, trots klippta ekrar, eftersom gaffel sitter fast i navet som fortsatt är "inlåst" inom fälgen. Då kommer tjuven på någon sorts lösning för att få av gaffeln från navet, och plockar med sig alla delarna.
Jag tror att du tror för mycket om cykeltjuvarna. Det är nog inga hjulbyggare direkt.Min gissning är att tjuv 1 tar cykel men lämnar helt framhjul. En tid senare kommer tjuv 2 som ser ett nav han behöver och skrider till verket.
Då har vi på sannolika skäl en misstänkt här på forumet!Jag tror det satt sidoreflexer i hjulet som nån ville ha bort.
"Smygfotar"?Tack vare den här tråden är jag livrädd för att råka låsa dåligt av misstag. Inte för att jag är rädd att någon ska sno cykeln, utan för skammen att någon Happyit smygfotar och lägger ut här.