Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite mysko vad som låter, mitt hemmapåtomtenhuck som avslutar varje lokal tur är 50% högre och till platt och där låter det inte sådär.Luthman Photography sa:Du behöver nog bara lite mer fart. Det där dropet brukar jag köra med min hardtail utan att det smäller speciellt mkt. Landningen är ju perfekt om man når den.
JojjeM sa:Snyggt! Är det fjortonmetershoppet :)
/Johan
MickeMud sa:Lite mysko vad som låter, mitt hemmapåtomtenhuck som avslutar varje lokal tur är 50% högre och till platt och där låter det inte sådär.Luthman Photography sa:Du behöver nog bara lite mer fart. Det där dropet brukar jag köra med min hardtail utan att det smäller speciellt mkt. Landningen är ju perfekt om man når den.
.Luthman Photography sa:För att klargöra så är det alltså en klack på kanske 60cm och landningen rakt nedanför är platt och efter 40cm typ så börjar den slutta utför och är rätt smutt. Med lagom fart märker man knappt att man landar. Men av filmen att döma smäller ju bakhjulet rätt ner i stenhällen nedanför kanten. Gissar att det blir, trots den låga höjden, en rätt bra smäll.
Fälgarna är kralliga högprofil carbon med tjock-ekrar i stål, inte lätta men starkajofahjalm sa:Då får du antingen börja öva dina trial-moves eller ställa in cykeln så att den känns som en helstel trial-cykel på stigen. 2m till platt blir en helt absurd kraft på grejerna.
+1. När ska man i så fall bottna dämparna?jofahjalm sa:Jag kallar det svampigt i början och slagigt på slutet. Själv gillar jag linjärt med tillräckligt hårt. Jag har också gett upp alla tankar på att man ska kunna hucka höga grejer utan att cykeln bottnar.
Crossmax sa:+1. När ska man i så fall bottna dämparna?jofahjalm sa:Jag kallar det svampigt i början och slagigt på slutet. Själv gillar jag linjärt med tillräckligt hårt. Jag har också gett upp alla tankar på att man ska kunna hucka höga grejer utan att cykeln bottnar.
Japp, rätt stor skillnad på cyklarna. Även Giant flexar en del. Santa Cruz m.fl. flexar inte :)Lingon sa:Skön flex i styrhuvudet på Stumpyn och Konan...
Lingon sa:Skön flex i styrhuvudet på Stumpyn och Konan...
Fox 36:an som sitter på sworks stumpyn är nog den styvaste gaffeln. Men det är kaske lite olika landningar som spelar in också.fredrik168 sa:Lingon sa:Skön flex i styrhuvudet på Stumpyn och Konan...
Fast det är väl gaffelbenen som flexar? Lite olika gafflar och landningar gör ju att det flexar olika.
Att bedöma styvheten från en video är lite som att skjuta från höften... landningen kan ske med mer vikt fram eller bak.Lingon sa:Fox 36:an som sitter på sworks stumpyn är nog den styvaste gaffeln. Men det är kaske lite olika landningar som spelar in också.fredrik168 sa:Lingon sa:Skön flex i styrhuvudet på Stumpyn och Konan...
Fast det är väl gaffelbenen som flexar? Lite olika gafflar och landningar gör ju att det flexar olika.
Sixten Fors sa:Vänta nu, skall inte däckets mönsterklackar peka nedåt när man cyklar? Lite mer luft i tandläkarcykelns Evo LiteSkin-däck kanske?
Sixten Fors sa:Vänta nu, skall inte däckets mönsterklackar peka nedåt när man cyklar? Lite mer luft i tandläkarcykelns Evo LiteSkin-däck kanske?
Här? Det ser rätt grunt ut på sina ställen, men lika fullt kallt som f-n.Loftberg sa:Jag bottnade i Mälaren idag. Annandag jul.
och där rök pungen.PeTeR sNaBb sa:Här använder jag all fjädringsväg jag har :-)
Såhär många är lagom modernt:liveforthis sa:Modernt inställd ? Med massa tokens i tro ?
happymtb.fr sa:Såhär många är lagom modernt:liveforthis sa:Modernt inställd ? Med massa tokens i tro ?
Tokens är lösning till allt, desto fler desto mera! ?
happymtb.fr sa:Såhär många är lagom modernt:liveforthis sa:Modernt inställd ? Med massa tokens i tro ?
Tokens är lösning till allt, desto fler desto mera! ?
qma sa:Jag har inte ställt in nya gaffeln så noga än. Det blev påtagligt under dagens tur när det blev halkigt och oväntad linje. :P
Edit: Tack Makten för fotot.
qma sa:Jag har inte ställt in nya gaffeln så noga än. Det blev påtagligt under dagens tur när det blev halkigt och oväntad linje. :P