mikipedia_
Aktiv medlem
Visa din bild när du bottnar!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill använda slaget där det är motiverat. En normal tur hemma är det sällan mer än 2/3 går åt. Vilket är helt rimligt om jag inte gett mig på något dumt, typ rullat nedför något för högt. Det är varken högt eller brant hemma och farten är därefter. Jag tycker egentligen inte att jag behöver ha den cykeln jag har hemma egentligen.Raggamuffin sa:Jag använder gärna hela slaget.
Rattnalle sa:Jag vill använda slaget där det är motiverat. En normal tur hemma är det sällan mer än 2/3 går åt. Vilket är helt rimligt om jag inte gett mig på något dumt, typ rullat nedför något för högt. Det är varken högt eller brant hemma och farten är därefter. Jag tycker egentligen inte att jag behöver ha den cykeln jag har hemma egentligen.Raggamuffin sa:Jag använder gärna hela slaget.
Men även på köttigare ställen vill jag ha reserv att kunna göra fel så jag vill inte använda mer än 80-90% normalt sett. Att hucka något olämpligt får väl i och för sig räknas till tillfällena när det är ok att göra slut på hela slaget och majoriteten av bilderna här ser ut att vara sådana. Men ibland ser det omotiverat hårt bottnat ut i förhållande till hucken som syns på bilderna..
Jofa du är undantagen frågan ;-)
Det är så nervöst att cykla brant nedför med 50-60% sag bara.jofahjalm sa:Jag mjukar upp fjäderingen avsevärt när jag åker till alperna eller andra stora berg. Man vet att det inte kommer bli lika sjuka smällar där som hemma på rådjursstigarna.
jofahjalm sa:Jag mjukar upp fjäderingen avsevärt när jag åker till alperna eller andra stora berg. Man vet att det inte kommer bli lika sjuka smällar där som hemma på rådjursstigarna.
Du har inget äventyr planerat sådär november typ som man kan hänga på för att se dig cykla på riktigt live?jofahjalm sa:Kör man t.ex. La Thuile som är superstökigt och jättebrant så saknar det fortfarande samma smällar som hederlig rådjursstig med sjuka huck till uppåt och liknande. I branta berga vill jag har följsam fjädring och att den går lågt i baken är bara en fördel. Det behöver också vara mjukt och följsamt för att jag ska orka hålla mig på cykeln i ett 15-minuter långt rejsåk. Hemma vill jag ha hård fjädring för att cykeln ska trampa bättre, svara bättre när man ska t.ex. ska hoppa. Smällarna av att hucka en meter i Hellas är också mycket hårdare jämfört med att åka nedför ett brant berg där allt är en landning med 25 % lutning.
Cykla i höga berg och dricka öl kan omöjligt underträffa några förväntningar.jofahjalm sa:Jag har inget planerat och just nu är det svårplanerat, men det skulle vara superkul. Som vanligt underträffar nog verkligheten folks förväntningar.
PeeGee sa:Grabbens bottning idag. Blev lite framtung landning, vilket han inte tyckte om. Peppade genom att säga att så ska man landa om man vill ha kontroll o kunna svänga sen:)
och kort video
PeeGee sa:Grabbens bottning idag. Blev lite framtung landning, vilket han inte tyckte om. Peppade genom att säga att så ska man landa om man vill ha kontroll o kunna svänga sen:)
och kort video
jofahjalm sa:PeeGee sa:Grabbens bottning idag. Blev lite framtung landning, vilket han inte tyckte om. Peppade genom att säga att så ska man landa om man vill ha kontroll o kunna svänga sen:)
och kort video
Skönt med lite sketch. Tycker det är lite väl många som gör det enkelt och droppar lågt till platt. Här kan man avnjuta i slow motion när en gaffel tycker det är dags att böja sig lite:
Tomcaten sa:
Valhalla_ sa:Tomcaten sa:
Det där är ju ingen bottning
Det är ju ingen hög trappa, kanske överväga lite högre tryck i ?King_Lake sa:skitnödig...
richbrandt sa:Från en endurotävling i Arvika under sommaren
King_Lake sa:Japp har tryckt i lite mer nu ?
Tomcaten sa:Den här då?
Kanske kunde vara något, ja. Det där måste ju vara rätt obekvämt också.hungrig sa:Hmm... Stela ben.. Jag kanske skulle jobba lite mer med kroppen, och inte låta cykeln ta all kraft?
Mini_me sa:Tomcaten sa:Den här då?
Ditt ansiktsuttryck påminner om Agent Smith:
(Man får fantisera att det sitter en hjälm på Mr Smith)
Hur många gånger jag än tittar på filmen förstår jag inte hur du kan bottna. Det ser ju inte direkt högt ut. Kör du 50% sag och öppna dämpare?jofahjalm sa:Tycker det är lite dåligt med bottningar...