Visa din Bird

glitch

Aktiv medlem
Visa din Bird
Jag är 181, osäker på apindex men satt bra på ML. L hade också funkat men ska du trampa själv på plattstig tror jag ML blir roligare.

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa din Bird
happymtb.fr sa:
Har nått punkten när mer reach ger inte mer? ?
En milstolpe har passerats i så fall!
Ja. Men det gjorde vi för ett bra tag sen, tänker på Madonna-bygget bland annat.
Edvin med sprickan längre upp gick ner i storlek på ersättningsramen och verkar nöjd med det.

happymtb.fr

Aktiv medlem
Visa din Bird
Tänkt att jag har missat detta! ???

Jag rullar iaf på en ML am9 och står 175cm över marken. Det funkar men är tämligen på den långa sida trots att jag ligger mitt i spannet för rekommendationer från Bird...

jhdrn

Ny medlem
Visa din Bird
Tack för alla svar! Det verkar onekligen som att det är ML som jag bör satsa på. Happyride-konsensus bekräftar mao mitt rationella jag :)

Visa din Bird
Jag kör L och är 181cm lång. Funkar bra! Klättrar och är väldigt kul på stigen. 50 mm stam sitter på också!
Har även testat med -1grad angleset. Det var bra men för mycket för flottsbro=)

Octagon

Aktiv medlem
Visa din Bird
Jag hittade någon tråd på någon konkurrerande site, (pinkbike, singeltrack osv) där man listat reach och kroppslängd på stora delar av värdseliten i Enduro och Downhill. Sen valde jag M/L med mina 180. Visst, jag är 1000 gånger sämre så jag kanske behöver en jättelång hoj för att kompensera, men jag orkade inte överanalysera. Tror att båda hade funkat, jag kan inte sånt där.

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa din Bird
Hjulstorlek är ju bara en av många variabler. Hade den där funnits i somras när min gick av hade jag valt en sån och skitit i att köpa ny till i år. I rosa givetvis.

Erik O

Aktiv medlem
Visa din Bird
Ja, håller med. Finns väldigt många andra parametrar som är viktigare, däremot får iaf jag känslan av att mindre hjul är lite svårsålda numera.

ComfyN

Ny medlem
Visa din Bird
Någon som testat att köra en Aether 7 med 150mm gaffel? Överväger lite vagt att flytta över hela kittet från min Zero AM för att få lite dämpning utan att det blir total monstertruck av det. Cykeln är idag en L och tycker den sitter prima med mina 186 cm (om det nu spelar roll för hur upprörd geon blir av 10mm extra travel).

Alternativt så skulle 145an kunna vara en grej, men enligt internet klättrar den sådär och huvudsakliga målet är stigstök kring Göteborg, som ändå blir en del knixigt uppförs också.

marr

Moderator
Forumvärd
Visa din Bird
Någon som testat att köra en Aether 7 med 150mm gaffel? Överväger lite vagt att flytta över hela kittet från min Zero AM för att få lite dämpning utan att det blir total monstertruck av det. Cykeln är idag en L och tycker den sitter prima med mina 186 cm (om det nu spelar roll för hur upprörd geon blir av 10mm extra travel).

Alternativt så skulle 145an kunna vara en grej, men enligt internet klättrar den sådär och huvudsakliga målet är stigstök kring Göteborg, som ändå blir en del knixigt uppförs också.
Det funkar fint.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer