Bofinken sa:
JLindh sa:
På platten grusväg eller på platten brötig stig?
Klättring asfalt eller klättring dödsberg?
...Svaret kan ju bero liiite på vem som sitter på cykeln och också om den är utrustad med budget eller blingbling :D
Jag kan återkomma med ett svar om ett tag när min beställda Zero TR levereras. Tills dess får Svedjemo, Max_Power och övriga ägare av Zero TR svara. Eller så kan du skicka PM till dem ;)
Ok förtydligar frågan lite på platten oteknisk stig :) (antar att den gör jobbet på lite brötigare), halvbranta/branta teknisk uppför. Skulle man bli jätte besviken på den om man körde ett XC lopp nångång. Känns den rapp eller seg?
Utgår från budget modellen antar inte det gör jätte skillnad från bling bling ? rätta mig om jag har fel :P
Jag velade mellan AM och TR men beslutade mig till slut för TR trots de ”långa” kedjestagen och jag tycker att cykeln är riktigt rapp och rolig samtidigt som det går hyfsat snabbt på platten. Men allt handlar ju om vad man har för preferenser och erfarenheter, vad du har cyklat på tidigare. Själv är jag ingen jätteerfaren cyklist och har inte behov av en superlätt och superspeccad cykel. Jämför jag med min förra cykel, en Canyon Nerve al 9.9, så är fågeln lite busigare, roligare och rappare men inte lika bekväm att köra långt med.