Visa din Bonk!

Visa din Bonk!
Min kompis Trycket efter Lida Loop, har sett honom piggare!

Bilagor

• IMG_0646.JPG
    IMG_0646.JPG
    96.2 KB · Besök: 69
Visa din Bonk!
Det här är visserligen ingen cykelbonkning utan en löparbonkning men jag tror att bilden kvalar in som berättigat undantag ändå - i all sin eländighet.

När bilden togs hade jag och mina compadres varit ute på vad som skulle vara första ultralöpar-Gästrikeledsäventyret (men som än så länge inte fått någon uppföljare, i alla fall inte på Gästrikeleden) lite för tidigt på säsongen (den 4 april 2009 tror jag att det var) visade det sig.

Vi hade "sprungit" genom stöpis/snö i skoterspår från Hofors på väg mot Gysinge. En löptur som bara utan snö och is i leden hade varit rätt saftig för terrängen är rätt så utmanande men som med 5 kg packning per person, snö, is, kalla och blöta fötter, sönderrivna vader (på min medspringare K3n som hade valt 3/4-tights dagen till ära vilket innebar att varje steg han tog genom stöpisen skar upp ett nytt sår på vaderna...) och med en hotande deadline för när sista bussen från Gysinge kunde ta oss till Gävle var helt jävla överjävlig. Vi fick avvika och ta vanliga grusvägar genom skogen (som vi dumt nog förutsatte skulle vara plogade...). Trots att vi blev varnade innan äventyret så trodde vi att snön skulle ha smält bort när vi satte av, korkat... http://www.jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=6097.

I vilket fall som helst så är bilden tagen när vi hade sprungit runt 50 km har jag för mig och jag var helt jävla slut som artist (men då var det bara 17 km kvar...)

Håll tillgodo!

Bilagor

• däckad i Stålbo.jpg
    däckad i Stålbo.jpg
    91.7 KB · Besök: 86
Senast ändrad:
Visa din Bonk!
Efter första tävlingsåket i Åre Maxi Avalanche i helgen så var jag tröttare än jag någonsin varit tror jag. Efter att först ha legat ner på asfalten och inte orkat ens titta av utmattning så satte jag mig upp och knäppte den här bilden. bonk!
maxichallenge.jpg

Visa din Bonk!
Andra dagen i Veneto tog ett pass i Dolomiterna (Pian d. Osteria) på förmiddagen.Lunch vid 13.00. Tog det lugnt, lite lätt utförskörning. Kollade kart skissen, Bestämde mig för att ta Passo di San Boldo 705möh som avslutning på dagen. När jag gick in i första delen av backen och det började branta till, kände jag att orken tröt och törsten var besvärande svår. Efter någon km dök på passligt en bar upp på höger sida som en räddande ängel. Gjorde ett stop och beställde en Cola med is. Det var tryckande varmt,vinglade till lite på vägen ut. Slog mig ner ute i skuggan. Blev sittande dryga tre kvart, kände att krafterna återvände så smått men det var något som fattades. En Cappuccino skulle sitta fint. Fick en kopp med texten OK!
Det var upp mot +35c den här dagen, lite svalare på högre höjder. Drack säkert för lite, flaskorna med vatten som blev mer än ljummen, ger en lätt plast smack på drycken. Vilket gör det svårt att dricka tillräckligt.
Körde 114km och 2300hm den här dagen.

Visa din Bonk!
Här var jag rätt mör (bonkad):

e.JPG

Augusti 2008, Jämtlandsfjällen, spöregn, rätt kallt, blåsigt.

Har dragit/burit cykeln med packning 6-7 timmar redan på hala, steniga fjällstigar och spänger, med spd-cykelskor på fötterna, har fortfarande några timmar kvar till bilen.

Backdäcket hade trasats sönder av vassa stenar nära Sylarna, lyckades ej nödlaga, fick promenixa tillbaka till Kläppen, ca 32 kilometer. Lite halt var jag också, 1 år efter krashen på Malta.

c.JPG

d.JPG

Visa din Bonk!
Den här bilden på Hector från LEL (tagen från annan tråd) borde väl kvalificera sig till den här tråden. Eller är det beyond bonk?

filename=hektor2.JPG

Senast ändrad:
Visa din Bonk!
Det var inte bara på Torrekulla det sprangs idag. Tror att det gick fortare där men att det var jobbigare här. Det kan bero på min *inte så* ELIT-form.

Bonk2.jpg

Visa din Bonk!
Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var inte bara på Torrekulla det sprangs idag.
> Tror att det gick fortare där men att det var
> jobbigare här. Det kan bero på min *inte så*
> ELIT-form.
>
>

Ser mycket munter ut :)

Visa din Bonk!
Det där är precis efter det att jag insett att jag tillbringat 3 minuter med att helt blankt stirra in i spegeln. Då tänkte jag att det här måste jag fota.

Grym känsla att stappla in i lägenheten efter att ha maxat sista 300 metrarna innan hem. Bonk sa det vid ytterporten :)

Visa din Bonk!
Atlas skrev:
> Det där är precis efter det att jag insett att
> jag tillbringat 3 minuter med att helt blankt
> stirra in i spegeln.

Orkar man stirra fins det mer att ge! ;)

Visa din Bonk!
TBone skrev:
> Atlas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det där är precis efter det att jag insett
> att
> > jag tillbringat 3 minuter med att helt blankt
> > stirra in i spegeln.
>
> Orkar man stirra fins det mer att ge! ;)

Frågan är om det kan klassas som bonk om det är man själv och inte nån annan som fotograferar? Apatisk i fosterställning eller färglös hy och ofokuserad blick är väl nästan minimum för godkänt.

Visa din Bonk!
Atlas skrev:
> Det är en snudd på exakt beskrivning av mig tre
> minuter tidigare.
>
> Fast jag orkade inte lägga mig ner :)

Då är den godkänd :-)

Visa din Bonk!
Ha ha, ni har ju inte sett en äkta BONK!
1993, efter 6 dagars överlevnadsträning (varav 3 helt utan mat, gick ner 8kg)

Ha ha, minns inte ens att bilden togs, folk somnade gående under nattmarcherna och ramlade ner i diket :-) Ack, vad gjorde man inte för ära och fosterland... och vilken röd stor näsa jag hade :-)
008_4.JPG

Senast ändrad:
Visa din Bonk!
Roadrunner skrev:
> Underbar tråd!
>
> Magnus Hector, Bonkmaster!? :-)

Helt klart i ledning hittills! Ser mer ut som en hästfilt än en cyklist. Något minus förstås att han kan stå med cykeln. Men lite utvecklingspotential måste det väl finnas om man bara är på sidan 2. Vem hittar mest bonkade diktatorn till sidan 3?

Visa din Bonk!
Målgång - Sm/Snapphaneturen 2012 - Jag kan på ett fint sätt berätta att jag 30min senare "kastade" upp 1l sportdryck... Jag kan knappt se sportdryck i nu. Jag hade extrema problem med värmen.

img_3807.jpg

Visa din Bonk!
Haha Härlig tråd :D skrattade mig till tårar igår till den bilden på macken. Här kommer mitt bidrag. Första gången på lvgcykel på GC. Tröttare än vad jag trodde var möjligt i värmen.

Bilagor

• IMAG1043.jpg
    IMAG1043.jpg
    67.1 KB · Besök: 67
Visa din Bonk!
Jenny W skrev:
> Haha Härlig tråd :D skrattade mig till tårar
> igår till den bilden på macken. Här kommer mitt
> bidrag. Första gången på lvgcykel på GC.
> Tröttare än vad jag trodde var möjligt i
> värmen.

Gud dödar en kattunge och ger cyklisten bonk när man har hjälmskärm (och/eller mörka strumpor) på en landsvägscykel (samt dividerar med noll, funderar på att svänga på vita linjer i ösregn och häller hett vatten i samma diskho där man precis separerat ner ett par äggvitor...).

Visa din Bonk!
Singular skrev:
> och häller hett vatten i samma diskho där man
> precis separerat ner ett par äggvitor...

Ajajaj!!!

Visa din Bonk!
Singular skrev:
> Jenny W skrev:
> -----
> > Haha Härlig tråd :D skrattade mig till tårar
> > igår till den bilden på macken. Här kommer
> mitt
> > bidrag. Första gången på lvgcykel på GC.
> > Tröttare än vad jag trodde var möjligt i
> > värmen.
>
> Gud dödar en kattunge och ger cyklisten bonk när
> man har hjälmskärm (och/eller mörka strumpor)
> på en landsvägscykel (samt dividerar med noll,
> funderar på att svänga på vita linjer i ösregn
> och häller hett vatten i samma diskho där man
> precis separerat ner ett par äggvitor...).

Jaja som vanligt är jag happyinkorrekt. Tar ett tag för en nykomling att rätta in sig i ledet. Förlåt min okunskap. Straffet blir backintervaller i snöstormen imorgon.

Visa din Bonk!
Efter 4 mil skidåkning i sträva spår och dryga 10 minusgrader. Sista slakmotan på 3 km tog en evighet. Kanske inte räknas då jag faktiskt lyckades ta upp mobilen och fota själv?
MVH
Magnus

Bilagor

• rimfrost.jpg
    rimfrost.jpg
    33.3 KB · Besök: 57
Visa din Bonk!
marcus_ec skrev:
> Målgång - Sm/Snapphaneturen 2012 - Jag kan på
> ett fint sätt berätta att jag 30min senare
> "kastade" upp 1l sportdryck... Jag kan knappt se
> sportdryck i nu. Jag hade extrema problem med
> värmen.
>
>

Även utan närbild på ett förmodligen nollställt ansikte tycker jag fotografen har gjort ett strålande jobb med att förmedla känslan av ... bonk!

Visa din Bonk!
Jenny W skrev:
> Straffet blir backintervaller i snöstormen imorgon.

Är det bara halkigt nog så blir det verkliga "back"intervaller! ;)

Visa din Bonk!
Allt annat än pigg efter två tredjedelar avklarade av Sverigetempot. 70 mil kvar att köra. Tur att det inte fanns något enkelt sätt att ta sig hem från Lesjöfors, isåfall hade det varit lätt att bryta.

2012-06-3011.17.06.jpg

Visa din Bonk!
geologen skrev:
> Jenny W skrev:
> -----
> > Straffet blir backintervaller i snöstormen
> imorgon.
>
> Är det bara halkigt nog så blir det verkliga
> "back"intervaller! ;)

Haha ja vi får väl se.. Dubben sitter ff på så...

Visa din Bonk!
MattiasK skrev:
> Milslukarens 60-milare i augusti 2012. Taget 23
> timmare efter starten och med ca 4 mil kvar.
> Kände mig inte så snygg då.
>

Du var inte så snygg när du satt och somnade på cykeln på Flechen i fjol heller :)

Visa din Bonk!
Vic skrev:
> MattiasK skrev:
> -----
> > Milslukarens 60-milare i augusti 2012. Taget 23
> > timmare efter starten och med ca 4 mil kvar.
> > Kände mig inte så snygg då.
> >
>
> Du var inte så snygg när du satt och somnade på
> cykeln på Flechen i fjol heller :)

App, app, appp. Den som har Raphakläder på sig har per definition inte bonkat utan är bara "epic" ;-)

Visa din Bonk!
Vic skrev:
> MattiasK skrev:
> -----
> > Milslukarens 60-milare i augusti 2012. Taget 23
> > timmare efter starten och med ca 4 mil kvar.
> > Kände mig inte så snygg då.
> >
>
> Du var inte så snygg när du satt och somnade på
> cykeln på Flechen i fjol heller :)

Passa dig, jag har andra bonk-liknande snygga bilder från Flechen :)

Tack för att du väckte mig förresten.

Visa din Bonk!
MattiasK skrev:
>
> Tack för att du väckte mig förresten.

Det är Vic bra på!

Det vore kul med bildbevis av sovande randonneurer på cykel. Jag har själv aldrig lyckads ta fram mobilen och ta en bild av mig själv när det begav sig :-)

Visa din Bonk!
Tjena!

Det finns en oerhört bra bonkbild på JLarsson, på samma bild är Bigmollo och e. med, dom är allt annat än bonkade. Nån som har den?

Visa din Bonk!
Jag är hedrad över att vara med som bifigur på två bilder i denna utmärkta tråd. Obonkad. Ok, var väl inte så så jävla fräsch på macken. Orkade tydligen inte ens ta av mig hjälmen.

Visa din Bonk!
Bonkbild från Sverigetempot. Bilden är tagen i Lesjöfors 02.55 efter att jag har varit vaken i nästan två dygn. Som grädde på moset blev jag kort därefter itvingad mat och och en esperantoföreläsning.

Bilagor

• BONK.jpg
    BONK.jpg
    19.7 KB · Besök: 58
Visa din Bonk!
elling skrev:
> Bonkbild från Sverigetempot. Bilden är tagen i
> Lesjöfors 02.55 efter att jag har varit vaken i
> nästan två dygn. Som grädde på moset blev jag
> kort därefter itvingad mat och och en
> esperantoföreläsning.

Vem fan har Esperantoföreläsning kl 3 på natten? Varför? Framförallt varför var du där?

Visa din Bonk!
elling skrev:
> Bonkbild från Sverigetempot. Bilden är tagen i
> Lesjöfors 02.55 efter att jag har varit vaken i
> nästan två dygn. Som grädde på moset blev jag
> kort därefter itvingad mat och och en
> esperantoföreläsning.

Ser ingen skillnad från en vanlig dag...

Tillbaka
Topp