Visa din Bowman!

erik_valdemar

Aktiv medlem
Visa din Bowman!
Det är få förunnat att få starta en egen "Visa din..."-tråd, så det är inte utan viss stolthet jag visar upp min Bowman Palace R. Med Ultegragrupp, Zippcockpit och Superstarhjul uppskattar jag vikten till 7,5 kg, dock siktar jag på uppgradering till kolfiberhjul till våren. Ruggigt rolig att forsa fram på! Någon annan som cyklar Bowman?

Bilagor

• IMG_20170818_183846.jpg
    IMG_20170818_183846.jpg
    307.3 KB · Besök: 46
Visa din Bowman!
Bumpar min egen tråd med en ny bild på min Palace:R nu när jag fått kolfiberhjulen på plats. Skorstenen ska kapas, sen är jag helnöjd. Otroligt rolig och kvick cykel att cykla på!

Bilagor

• IMG_20190519_134619.jpg
    IMG_20190519_134619.jpg
    223.9 KB · Besök: 38
Visa din Bowman!
Hittade för ett par månader sedan en spricka i kedjestaget på min Foots Cray ovan. Med ett års garanti kvar (av ursprungliga fem) var det inga problem att få ut en ny ram av Bowman, om än att det istället blev landsvägsramen Palace 3 då de för närvarande inte har någon cross/gravel i sortimentet.

IMG_0352.jpeg

Det passade dock mig rätt bra då jag för ett år sedan fick tag i ett begagnat Mason Bokeh ramset (som dock fortfarande inte byggts upp). Bokehn skulle byggts upp med Red 2x11 för att kunna fungera både som gravel och fulvädersracer, men nu lutar det åt att gruppen hamnar på Palace istället så får Bokeh bli en ren gravelcykel utan framväxel…

Tillbaka
Topp