Visa din Canyon!

Visa din Canyon!
Enduro Fredrik sa:
Helenapena sa:
Efter mycket velande (tack alla i den officiella Canyontråden!) blev det en Spectral wmn 6.0. Beställde den i måndags och fick den i fredags. Love it!! Bytte däck direkt och körde in den igår då vi var ett gäng som körde CV på egen hand så premiärturen blev på 95 km :-) Märks att en större klinga kan behövas på lopp (CV är ju så lättcyklad så ibland trampade jag ur) men kommande veckan blir det test och turer på tuffare och stökigare underlag så att hon får komma till sin fulla rätt. Upplever cykeln som stabil och pigg, är sjukt nöjd!

Äntligen!! Jag får gratulera dig till ett bra köp. Vad slängde du på för däck?

Tack :-) Continental Race King. Gick finfint!

Visa din Canyon!
Premiär turen avklarad. Oj vilken trevlig hoj. Väldigt nöjd med Canyon Neuron AL 7.0 även kallad för "Das Neuron" ... :)

Bilagor

• Skogen 2.jpg
    Skogen 2.jpg
    431.9 KB · Besök: 248
  • Detalj 2.jpg
    Detalj 2.jpg
    387.3 KB · Besök: 233
Senast ändrad:
Visa din Canyon!
Striven är mycket rejälare, känns stabil och trygg när det går utför, shapeshiftern gör att den klättrar (nästan) lika bra som Spectralen

Spectralen tycker jag blir lite nervös när det går utför

Kommer antagligen behålla Spectralen och leka lite när man skall cykla lättare terräng

Visa din Canyon!
Ja håller faktiskt med, 2018 modellerna av strive är skit fula med sin citron gula färg blandannat , den enda färgen av striven som är ganska okey är den som är hel svart.

Senast ändrad:
Visa din Canyon!
Enduro Fredrik sa:
Lapierre-skogsbär sa:
Första "riktiga" turen på nyköpt strive

Klar skillnad mot Spectralen

Och jag som ska gå ner mig från strive till Spectral ?

Spectralen är riktigt grym, du kommer bli helnöjd! har haft två st tidigare och dom funkar såklart bättre för stigcykling men det går definitivt att ta sig ner i tex. järvsö, speciellt sen dom uppgraderade fox 32:an till en 34.. (jag hade den med 32).

Visa din Canyon!
Har varit helnöjd med min Spectral, är inne på min andra..

Min Fox 32:a skruvade upp sig i gavlarna när jag körde i bollekollen..
Bytte till en 150mm yari så var det problemet borta

Visa din Canyon!
johnny165 sa:
Enduro Fredrik sa:
Lapierre-skogsbär sa:
Första "riktiga" turen på nyköpt strive

Klar skillnad mot Spectralen

Och jag som ska gå ner mig från strive till Spectral ?

Spectralen är riktigt grym, du kommer bli helnöjd! har haft två st tidigare och dom funkar såklart bättre för stigcykling men det går definitivt att ta sig ner i tex. järvsö, speciellt sen dom uppgraderade fox 32:an till en 34.. (jag hade den med 32).

Nice, Nice! Mötte på en snubbe i sommras i järvsö. Han hade cyklat nån stor Endurotävling nere i alperna med sin. Och han var helnöjd, han övertalade mig alltså!?

Visa din Canyon!
Premiärtur med min Neuron. Hittade mer hav än stigar (har Canyon några amfibiska modeller?) men är riktigt nöjd!

Längtar till våren nu :)

Bilagor

• 20171217_125632.jpg
    20171217_125632.jpg
    545.2 KB · Besök: 239
Visa din Canyon!
Det blev en Neuron 7.0 2017 S åt frun... 1099 på outleten. Bytt däck, singelklinga, handtag, sadel... ganska exakt 13 kg. Fin hoj för billig peng!

Bilagor

• IMG_20180308_134548_782.jpg
    IMG_20180308_134548_782.jpg
    314.2 KB · Besök: 212
Visa din Canyon!
Ont om plats är det gott om... ;-)

Endurace, Grail och Inflite.

Smög in en Superior också, men det får man leva med!

Bilagor

• 2018-08-31 17.01.57.jpg
    2018-08-31 17.01.57.jpg
    316.7 KB · Besök: 222
Visa din Canyon!
Precis bytt från speedmax al till speedmax CF. Bara ihopskruvad, många justeringar kvar...

Bilagor

• 988CF567-9587-453B-B8AD-03C145BE6291.jpeg
    988CF567-9587-453B-B8AD-03C145BE6291.jpeg
    283.8 KB · Besök: 225
Visa din Canyon!
Nu är ett par rundor avklarade med nya cykeln - Canyon Spectral CF 9.0. Sjukt nöjd med den än så länge.
2 kg lättare än min föra hoj (GT Sensor x pro) och det märks. Något som också märka är hur styv den är, kolram och kolhjul gör mycket! Även styret känsla riktigt nice, man är så van med att det sviktar lite när man tar i men det gör inte detta styret.
Ända jag saknar är att kunna växla med pekfingret som man kan med Shimano men man vänjer sig av med det fort. Samt att jag skulle behöva ett drevskydd så man inte pajar kedjan vid hinder men det verkar inte finnas eller kunna fästas in som det ser ut.

Bilagor

• IMG_20180928_175310.jpg
    IMG_20180928_175310.jpg
    478 KB · Besök: 221
Visa din Canyon!
Så snygg! Kommer göra sig extra bra på vintern, som en färgklick mot den vita snön! (jämfört med förra färgen på Dude)

Visa din Canyon!
Japp färgen är otrolig den skiftar lite i solen den har små silver/guldkorn i det röda som glittrar.
Tror oxå den blir superläcker i vit snö.
Å som vanligt funkar Duden bra som "draghäst" :)

Bilagor

• IMGP9517.JPG
    IMGP9517.JPG
    571.7 KB · Besök: 218
Visa din Canyon!
Visar upp min Canyon Strive CF 8.0. Haft den ca 3 månader och är hur nöjd som helst. Helt rätt cykel för mig då jag gillar stökiga stigar, brant uppför och nedför. Är ny inom MTB sedan i våras då jag införskaffade en Grand Canyon hardtail AL 6.0. också riktigt bra cykel, och vad jag har förstått också helt rätt väg att gå att börja med en hardtail för att sedan när man lärt sig tekniken från grunden gå över till en fulldämpad.
Kände redan efter ett par månader att jag snabbt avancerat och sneglade på fulldämpat och framförallt på en cykel med annan geometri bättre lämpad till den terräng jag gillar.
Så här är skönheten :)

IMG_6521.jpeg

Tillbaka
Topp