Visa din Canyon!

Visa din Canyon!
Shrue sa:
GBGmackan sa:
Spectral 7.0 EX i xl

Ser bra ut! Tråkigt bara att översta kabelhållaren redan har släppt, varför fortsätter Canyon att leverera cyklar med den kassa lösningen..

Ja, trist! Tror det beror på att jag har reverben ganska lågt så det bli mycket kabel över vid styret. Då orkar den inte hålla fast. Men jag mailade canyon norge och de fixar ett par metallklämmor och ett par extra plastklämmor till kabelhärvan utan kostnad. Alltid något!

Visa din Canyon!
GBGmackan sa:
Shrue sa:
GBGmackan sa:
Spectral 7.0 EX i xl

Ser bra ut! Tråkigt bara att översta kabelhållaren redan har släppt, varför fortsätter Canyon att leverera cyklar med den kassa lösningen..

Ja, trist! Tror det beror på att jag har reverben ganska lågt så det bli mycket kabel över vid styret. Då orkar den inte hålla fast. Men jag mailade canyon norge och de fixar ett par metallklämmor och ett par extra plastklämmor till kabelhärvan utan kostnad. Alltid något!

Jag har samma problem jag! Varför just Canyon Norge? Är det där den är köpt eller är norrmännen mer generösa med sånt?

Visa din Canyon!
Hjulen är köpta hos Actionsport, det är DT 350 nav med DT 481 fälgar, på dom sitter det NNN 2,8" med ca 1 bars tryck. Frigången finns men den är inte stor ca 5mm, det var mycke googlande innan för att få reda på om det skulle passa!
Första känslan var att det vart en traktor, går över allt och med ett fäste som är enormt. Var lite rädd att dom skulle vara tungrullade men det är dom inte.

Visa din Canyon!
Lassla sa:
Hjulen är köpta hos Actionsport, det är DT 350 nav med DT 481 fälgar, på dom sitter det NNN 2,8" med ca 1 bars tryck. Frigången finns men den är inte stor ca 5mm, det var mycke googlande innan för att få reda på om det skulle passa!
Första känslan var att det vart en traktor, går över allt och med ett fäste som är enormt. Var lite rädd att dom skulle vara tungrullade men det är dom inte.

Va är det för bredd på fälgarna? Blir ju lite sugen, har 2.4 på min nu och det finns ju iaf 5-6mm på varje sida av däcket både fram och bak.

Visa din Canyon!
CRF_Niklas sa:
Lassla sa:

Va är det för bredd på fälgarna? Blir ju lite sugen, har 2.4 på min nu och det finns ju iaf 5-6mm på varje sida av däcket både fram och bak.

Fälgarna är 30mm invändigt. Cykeln vart riktigt rolig i skogen!!!

Visa din Canyon!
Lassla sa:
CRF_Niklas sa:
Lassla sa:

Kör du 26 eller 27.5" hjul?

Visa din Canyon!
AX3L sa:
GBGmackan sa:
Shrue sa:
GBGmackan sa:
Spectral 7.0 EX i xl

Jag har samma problem jag! Varför just Canyon Norge? Är det där den är köpt eller är norrmännen mer generösa med sånt?

Jag bor numera i Norge så den är köpt här. Canyon Norge är kanon på service, svarar i telefon och på mail samma dag. Dessutom var cykeln nästan 1500kr billigare i norge! Måste ha hänt lite med valutakursen sedan de satte priserna?

Visa din Canyon!
Lassla sa:

Spännande, har inte provat någon +cykel än men blir lite sugen. Får kanske bli till nästa säsong. Räcker frigången tycker du eller är det något som stör? Kör man med så lågt tryck? Vad händer om du pumpar mer, tar det i då? Blev cykeln bättre/roligare än original? Får man fråga vad kalaset gick på totalt? Sorry, många frågor?

Visa din Canyon!
Då förstår jag! Valutakursen är ju en teori, annars är priser i det lilla oljelandet rätt märkligt väldigt ofta. Kan norrmännen ha en annan skatt på cyklar och andra hälsofrämjande saker eller har jag drömt det? Typ andra änden av Baconskatten så att säga!

Edit: Stort tack till Canyon Sverige som även dom skickade 4st metallclips nu när jag ringde och bad om det! Hittills får jag säga att Canyon Sverige har imponerat stort i service, både på alla frågor innan köp och nu med clipsen :)

Senast ändrad:
Visa din Canyon!
CRF_Niklas sa:
Lassla sa:
CRF_Niklas sa:
Lassla sa:

Kör du 26 eller 27.5" hjul?

27,5"

Visa din Canyon!
GBGmackan sa:
Lassla sa:

Spännande, har inte provat någon +cykel än men blir lite sugen. Får kanske bli till nästa säsong. Räcker frigången tycker du eller är det något som stör? Kör man med så lågt tryck? Vad händer om du pumpar mer, tar det i då? Blev cykeln bättre/roligare än original? Får man fråga vad kalaset gick på totalt? Sorry, många frågor?

Frigången blir några mm högre, tror jag, inget man märker.
Har inte pumpat mer, men ska prova!
Den går mjukare och mer fäste. -Roligare. ja
Hjul ca 5500:- Kassett (11 delad) ca 2000:- Skivor ca 600:- däck ca 900:- Tubeless ca 400:-

Visa din Canyon!
AX3L sa:
Då förstår jag! Valutakursen är ju en teori, annars är priser i det lilla oljelandet rätt märkligt väldigt ofta. Kan norrmännen ha en annan skatt på cyklar och andra hälsofrämjande saker eller har jag drömt det? Typ andra änden av Baconskatten så att säga!

Edit: Stort tack till Canyon Sverige som även dom skickade 4st metallclips nu när jag ringde och bad om det! Hittills får jag säga att Canyon Sverige har imponerat stort i service, både på alla frågor innan köp och nu med clipsen :)

Inte lika imponerad. Fick betala för min metallclips.. :(

Visa din Canyon!
Shrue sa:
AX3L sa:

Inte lika imponerad. Fick betala för min metallclips.. :(

Märkligt, men det beror kanske på vem man pratar med där! Jag sa att "jag har läst att många har samma problem och då fått clipsen skickade" och han tog bara namnet och frågade hur många jag behövde! Hade du köpt cykeln ny själv? För han såg vilken cykel jag köpt och att den var 1v gammal, kan det ha något med saken att göra?

Visa din Canyon!
Storebror (Grand Canyon 8.9 SLX 2015) har fått en lillebror (Nerve 7.0 AL+ 2013). Lillebror i bra begagnat skick vägde ca 13 kg vid nedkomsten (utan sadelväska). Pappa och storebror mår bra och är stolta över nytillskottet :)

Övriga familjen har ännu inte förstått varför man ska ha två cyklar när man bara kan använda en i taget... Vad nu det är för konstigt resonemang. Alla vet ju hur formeln funkar:

n = n+1, där n är antalet cyklar du äger idag
s = s-1, där s är antalet cyklar som får din respektive att lämna dig.

Bilagor

• Canyon.jpg
    Canyon.jpg
    455 KB · Besök: 180
Visa din Canyon!
20160627b-001.jpg

Min nya Canyon Ultimate CF SL 9.0 Di2 2016/2017. Pimpad och klar med matchade flaskhållare och färg på vevparti.

Mycket nöjd med känslan och jag sitter bra på den nya cykeln. Det stora testet blir i slutet på juli då jag ska åka Storsjön runt och 220 km.

Senast ändrad:
Visa din Canyon!
20160624_094542.jpg

Man har en jävligt bra sambo när hon med har en Canyon och man får ockupera ett helt rum i lägenheten för cyklar!
Närmaste är min. Grand Canyon cf SLX 9.9 2015
Hennes är en Grand Canyon al 5.9 WMN

Visa din Canyon!
Canyon spectral 8.0 2016
Börjar bli riktigt nöjd med alla inställningar och justeringar. Efter en helg i hafjell insåg jag att bromsskivan bak behövde mer kylning så den blev uppgraderad. Styret blev också bytt till ett bredare.
Inväntar shimano 11-46 kasset sedan åker även one up Kedjestyrare + absolutblack oval singleklinga på sen tror jag att jag är helt nöjd.

Bilagor

• 20160629_203229.jpg
    20160629_203229.jpg
    567.2 KB · Besök: 193
  • 20160629_203303.jpg
    20160629_203303.jpg
    372.8 KB · Besök: 177
  • 20160629_203407.jpg
    20160629_203407.jpg
    329.9 KB · Besök: 173
  • 20160629_203419.jpg
    20160629_203419.jpg
    254.2 KB · Besök: 175
Visa din Canyon!
1467975054333354312487.jpg

Nu har jag en hel hoj igen. Jag skickade in en vit och fick tillbaka en svart, men jävligt snygg är den. Dock så skickade Canyon iväg cykeln till min gamla adress i Leksand, trots att jag påpekade att flyttat.

Visa din Canyon!
Bilden är tagen innan jag hade hunnit justera sittställningen, så styret är bara ditsmällt. Jag sitter betydligt bättre nu.

Och jag håller med, den är ruggigt snygg!

Visa din Canyon!
Är otroligt nöjd med min cykel bortsett ifrån kabelhållarna som är kassa. På bilden ser ni platsen för dagens fikarast. :)

Bilagor

• Foto 2016-08-10 14 56 30.jpg
    Foto 2016-08-10 14 56 30.jpg
    537.2 KB · Besök: 159
Visa din Canyon!
Frugan har köpt present till själv inför 30-årsdagen. Aningen lyxigare än den Roadlite 105 som hon kört 5 säsonger på.

Ultegra di2 och hydrauliska skivbromsar. Mumma.

/Mattias

Bilagor

• P1010999.JPG
    P1010999.JPG
    345.3 KB · Besök: 164
Visa din Canyon!
KON sa:
AX3L sa:
KON sa:

Mycket snygg! Vad är det för reglage du har på vänstersidan? Ser ut som att framväxelreglaget är kvar trots avsaknad av framväxel?

Förresten, bor du i Kungsbacka-området tror jag att jag har sett den irl :)

Tackar! Reglaget är OneLoc till gaffeln.
Håller till i Ljungbyhed i Skåne.

Ahaa, såklart! Tänkte inte på att det gick en kabel till gaffeln. Ahaa, då är det bevisligen någon annan med en likadan singelkonverterad Canyon jag sett :)

Tillbaka
Topp