Visa din Canyon!
GBGmackan sa:Spectral 7.0 EX i xl
Ser bra ut! Tråkigt bara att översta kabelhållaren redan har släppt, varför fortsätter Canyon att leverera cyklar med den kassa lösningen..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GBGmackan sa:Spectral 7.0 EX i xl
Shrue sa:GBGmackan sa:Spectral 7.0 EX i xl
Ser bra ut! Tråkigt bara att översta kabelhållaren redan har släppt, varför fortsätter Canyon att leverera cyklar med den kassa lösningen..
GBGmackan sa:Shrue sa:GBGmackan sa:Spectral 7.0 EX i xl
Ja, trist! Tror det beror på att jag har reverben ganska lågt så det bli mycket kabel över vid styret. Då orkar den inte hålla fast. Men jag mailade canyon norge och de fixar ett par metallklämmor och ett par extra plastklämmor till kabelhärvan utan kostnad. Alltid något!
Lassla sa:Hjulen är köpta hos Actionsport, det är DT 350 nav med DT 481 fälgar, på dom sitter det NNN 2,8" med ca 1 bars tryck. Frigången finns men den är inte stor ca 5mm, det var mycke googlande innan för att få reda på om det skulle passa!
Första känslan var att det vart en traktor, går över allt och med ett fäste som är enormt. Var lite rädd att dom skulle vara tungrullade men det är dom inte.
CRF_Niklas sa:Lassla sa:Hjulen är köpta hos Actionsport, det är DT 350 nav med DT 481 fälgar, på dom sitter det NNN 2,8" med ca 1 bars tryck. Frigången finns men den är inte stor ca 5mm, det var mycke googlande innan för att få reda på om det skulle passa!
Första känslan var att det vart en traktor, går över allt och med ett fäste som är enormt. Var lite rädd att dom skulle vara tungrullade men det är dom inte.
Va är det för bredd på fälgarna? Blir ju lite sugen, har 2.4 på min nu och det finns ju iaf 5-6mm på varje sida av däcket både fram och bak.
Lassla sa:CRF_Niklas sa:Lassla sa:Hjulen är köpta hos Actionsport, det är DT 350 nav med DT 481 fälgar, på dom sitter det NNN 2,8" med ca 1 bars tryck. Frigången finns men den är inte stor ca 5mm, det var mycke googlande innan för att få reda på om det skulle passa!
Va är det för bredd på fälgarna? Blir ju lite sugen, har 2.4 på min nu och det finns ju iaf 5-6mm på varje sida av däcket både fram och bak.
Fälgarna är 30mm invändigt. Cykeln vart riktigt rolig i skogen!!!
AX3L sa:GBGmackan sa:Shrue sa:GBGmackan sa:Spectral 7.0 EX i xl
Ja, trist! Tror det beror på att jag har reverben ganska lågt så det bli mycket kabel över vid styret. Då orkar den inte hålla fast. Men jag mailade canyon norge och de fixar ett par metallklämmor och ett par extra plastklämmor till kabelhärvan utan kostnad. Alltid något!
Jag har samma problem jag! Varför just Canyon Norge? Är det där den är köpt eller är norrmännen mer generösa med sånt?
Lassla sa:Hjulen är köpta hos Actionsport, det är DT 350 nav med DT 481 fälgar, på dom sitter det NNN 2,8" med ca 1 bars tryck. Frigången finns men den är inte stor ca 5mm, det var mycke googlande innan för att få reda på om det skulle passa!
CRF_Niklas sa:Ok det är mina med, då borde det passa på min Spectral 8.0 2016 med? :) Dock har jag Fox gaffel men den är säkert lika bred som pike (hoppas jag) :)
CRF_Niklas sa:Lassla sa:CRF_Niklas sa:Lassla sa:Hjulen är köpta hos Actionsport, det är DT 350 nav med DT 481 fälgar, på dom sitter det NNN 2,8" med ca 1 bars tryck. Frigången finns men den är inte stor ca 5mm, det var mycke googlande innan för att få reda på om det skulle passa!
Fälgarna är 30mm invändigt. Cykeln vart riktigt rolig i skogen!!!
Kör du 26 eller 27.5" hjul?
GBGmackan sa:Lassla sa:Hjulen är köpta hos Actionsport, det är DT 350 nav med DT 481 fälgar, på dom sitter det NNN 2,8" med ca 1 bars tryck. Frigången finns men den är inte stor ca 5mm, det var mycke googlande innan för att få reda på om det skulle passa!
Spännande, har inte provat någon +cykel än men blir lite sugen. Får kanske bli till nästa säsong. Räcker frigången tycker du eller är det något som stör? Kör man med så lågt tryck? Vad händer om du pumpar mer, tar det i då? Blev cykeln bättre/roligare än original? Får man fråga vad kalaset gick på totalt? Sorry, många frågor?
AX3L sa:Då förstår jag! Valutakursen är ju en teori, annars är priser i det lilla oljelandet rätt märkligt väldigt ofta. Kan norrmännen ha en annan skatt på cyklar och andra hälsofrämjande saker eller har jag drömt det? Typ andra änden av Baconskatten så att säga!
Edit: Stort tack till Canyon Sverige som även dom skickade 4st metallclips nu när jag ringde och bad om det! Hittills får jag säga att Canyon Sverige har imponerat stort i service, både på alla frågor innan köp och nu med clipsen :)
Shrue sa:AX3L sa:Då förstår jag! Valutakursen är ju en teori, annars är priser i det lilla oljelandet rätt märkligt väldigt ofta. Kan norrmännen ha en annan skatt på cyklar och andra hälsofrämjande saker eller har jag drömt det? Typ andra änden av Baconskatten så att säga!
Edit: Stort tack till Canyon Sverige som även dom skickade 4st metallclips nu när jag ringde och bad om det! Hittills får jag säga att Canyon Sverige har imponerat stort i service, både på alla frågor innan köp och nu med clipsen :)
Inte lika imponerad. Fick betala för min metallclips.. :(
Mathias B sa:Nu har jag en hel hoj igen. Jag skickade in en vit och fick tillbaka en svart, men jävligt snygg är den. Dock så skickade Canyon iväg cykeln till min gamla adress i Leksand, trots att jag påpekade att flyttat.
Supersonic sa:Vad är det som gör att du valt att ha styret pekande nedåt?
Oskar sa:Supersonic sa:Vad är det som gör att du valt att ha styret pekande nedåt?
Mer avslappnad sittställning troligtvis.
KON sa:Mycket nöjd! :-)
AX3L sa:KON sa:Mycket nöjd! :-)
Mycket snygg! Vad är det för reglage du har på vänstersidan? Ser ut som att framväxelreglaget är kvar trots avsaknad av framväxel?
Förresten, bor du i Kungsbacka-området tror jag att jag har sett den irl :)
KON sa:AX3L sa:KON sa:Mycket nöjd! :-)
Mycket snygg! Vad är det för reglage du har på vänstersidan? Ser ut som att framväxelreglaget är kvar trots avsaknad av framväxel?
Förresten, bor du i Kungsbacka-området tror jag att jag har sett den irl :)
Tackar! Reglaget är OneLoc till gaffeln.
Håller till i Ljungbyhed i Skåne.
matte sa:Frugan har köpt present till själv inför 30-årsdagen. Aningen lyxigare än den Roadlite 105 som hon kört 5 säsonger på.
Ultegra di2 och hydrauliska skivbromsar. Mumma.
/Mattias