Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> R skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mycket snygg. Perfekta proportioner.
>
> Äsch ;)
Jag kan inte riktigt bestämma mig för om din Cervelo eller den där Parlee´n med Edgehjul som visades för något år sedan är den snyggaste lvg-cykeln jag sett på Happy. Det lutar åt din för jag gillar inte högprofilfälgar. Måste sova på saken och återkomma i frågan.
Jilster: Jo, den var ju fin och så. Problemet är nog att jag har så svårt att relatera till en tempocykel och därmed tycker de är fula, för jag skulle numera själv aldrig komma på tanken att sticka ut och cykla en mil, eller tre, så fort jag bara kunde och stirra ned i backen samtidigt, eller hur det nu går till. Samma sak med fixed-cyklar. Säkert jättebra med avskalad design som inte kräver någon direkt vård och inga växlar att justera, men för mig som inte har några problem varken med att trycka in ett bromshandtag, byta en bromskloss ibland eller justera växlar ger dessa funktioner på en cykel mig ett enormt mervärde i cyklingen jämfört med en fixed-hoj. Därför tycker jag att fixedhojar är, kanske inte fula men i alla fall ointressanta. Bara vad jag tycker och det här bör/ska man inte bry sig ett dugg om, om man inte håller med. Troligen inte annars heller.
/Mister Bister