Principia skrev:
-------------------------------------------------------
> Snygga ramar, den röda Soloist carbon är
> fortfarande riktigt snygg. Den där gaffeln på
> Soloisten är inte den som återkallats (och bytts
> ut till 3t-gaffel)? Var väl Wolf med carbonrör
> som återkallades men den kanske fanns i flera
> versioner?
Nej - tyvärr kan man nästan säga - gaffeln är inte recall-varianten.
Det är samma på min Soloist Team.
Dessa wolfgafflar har nog också helkolfiberrör men det är en modell som kom före den de bytte ut.
Vet inte vad skillnaden är men dessa tidigare gafflar är något tyngre så det handlar säkert om att de innehåller mer material helt enkelt.
Helt pissig är gaffeln inte men jag brukar ändå spana smått efter helröda 3T-gafflar.
Sedan den dag kolfibersoloisten introducerades och Voigt plockade gula tröjan på en sådan så har jag sagt (eller tänkt) att jag ska ha den ramen. Så även om de justerat modellen och döpt om den till S2 så har jag fortsatt att leta lämpliga SLC-objekt. Det är något med färgen.
Då när det begav sig skaffade jag av ekonomiska orsaker Team-varianten istället vilket jag iofs. inte ångrat. den har tjänat sitt syfte väl och jag tänker inte göra mig av med den. Min kropp är helt "hemma" på den cykeln och med samma geometri på nygamla ramen så torde känslan kvarstå.
P2K-ramen är ett spontant lågbudget-TT-projekt. Inropad med rätt lågt pris och nu samlar jag sakta men säkert komponenter lite i samma anda. Blir ett hopkok av diverse nya och begagnade prylar.
TT-lådan så här långt (ganska många saker kvar men att leta och hitta är ju tjusningen så mycket kul kvar med andra ord)