Visa din Cervélo !

Visa din Cervélo !
Här kommer mitt bidrag till denna eminenta tråd. Ni får tyvärr hålla till godo med en ganska dålig bild.

Bilagor

• Cervelo.jpg
    Cervelo.jpg
    89.6 KB · Besök: 76
Visa din Cervélo !
Jag har inte kört så mycket med min men efter en veckas cykling i Spanien kan jag bara konstatera att den är GRYM! Synd bara att jag inte kan skylla på cykeln längre – fast jag kan ju iofs än så länge skylla på hjulen ;-)

Visa din Cervélo !
Inhojtat på ebay under hösten och vintern.
Håller på med komponentinförskaffningar.

DSC08175.JPG ht=475

DSC08176.JPG ht=484

Och gamla cykeln som blir höst-/vår-/busväder-/pendlar-hoj...

cervelo6.JPG ht=375

Visa din Cervélo !
Snygga ramar, den röda Soloist carbon är fortfarande riktigt snygg. Den där gaffeln på Soloisten är inte den som återkallats (och bytts ut till 3t-gaffel)? Var väl Wolf med carbonrör som återkallades men den kanske fanns i flera versioner?

rback skrev:
-------------------------------------------------------
> Inhojtat på ebay under hösten och vintern.
> Håller på med komponentinförskaffningar.
>
>
>
>
>
> Och gamla cykeln som blir
> höst-/vår-/busväder-/pendlar-hoj...
>
>

Visa din Cervélo !
Så ser inte min recallgaffel ut iaf, den där Wolfen är nog orginalgaffeln... Den nya heter 3T Funda som man får i utbyte :-/ T
----------------------------------------------------------------------------------------------------Principia skrev:
> Snygga ramar, den röda Soloist carbon är
> fortfarande riktigt snygg. Den där gaffeln på
> Soloisten är inte den som återkallats (och bytts
> ut till 3t-gaffel)? Var väl Wolf med carbonrör
> som återkallades men den kanske fanns i flera
> versioner?
>
>
> rback skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Inhojtat på ebay under hösten och vintern.
> > Håller på med komponentinförskaffningar.
> >
> >
> >
> >
> >
> > Och gamla cykeln som blir
> > höst-/vår-/busväder-/pendlar-hoj...
> >
> >

Visa din Cervélo !
Principia skrev:
> Snygga ramar, den röda Soloist carbon är
> fortfarande riktigt snygg. Den där gaffeln på
> Soloisten är inte den som återkallats (och bytts
> ut till 3t-gaffel)? Var väl Wolf med carbonrör
> som återkallades men den kanske fanns i flera
> versioner?

Nej - tyvärr kan man nästan säga - gaffeln är inte recall-varianten.
Det är samma på min Soloist Team.
Dessa wolfgafflar har nog också helkolfiberrör men det är en modell som kom före den de bytte ut.
Vet inte vad skillnaden är men dessa tidigare gafflar är något tyngre så det handlar säkert om att de innehåller mer material helt enkelt.
Helt pissig är gaffeln inte men jag brukar ändå spana smått efter helröda 3T-gafflar.

Sedan den dag kolfibersoloisten introducerades och Voigt plockade gula tröjan på en sådan så har jag sagt (eller tänkt) att jag ska ha den ramen. Så även om de justerat modellen och döpt om den till S2 så har jag fortsatt att leta lämpliga SLC-objekt. Det är något med färgen.
Då när det begav sig skaffade jag av ekonomiska orsaker Team-varianten istället vilket jag iofs. inte ångrat. den har tjänat sitt syfte väl och jag tänker inte göra mig av med den. Min kropp är helt "hemma" på den cykeln och med samma geometri på nygamla ramen så torde känslan kvarstå.

P2K-ramen är ett spontant lågbudget-TT-projekt. Inropad med rätt lågt pris och nu samlar jag sakta men säkert komponenter lite i samma anda. Blir ett hopkok av diverse nya och begagnade prylar.

TT-lådan så här långt (ganska många saker kvar men att leta och hitta är ju tjusningen så mycket kul kvar med andra ord)

DSC08173.JPG ht=450

Visa din Cervélo !
JT skrev:
> Det var bara Wolf SL-gaffeln som återkallades.

Jäpp. Jag köpte min svarta soloist hösten 2005. SLC-ramen är antingen också en 2005'a eller möjligen 2006. De levererades med dessa "för-SL-gafflar". Något år därefter gjordes gafflarna i en SL-variant och en CL-variant. Den senare med aluminiumrör.

Visa din Cervélo !
Dags att byta nick nu ? :-D T
MR TREK skrev:
> En bild på min R3a med Di2 å Stockholmsvit
> styrlinda...
>
> Thomas en snabbare bild får du fixa..

Visa din Cervélo !
castrello skrev:
> rback skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> Vad blir det för delar på Soloisten? Ultegra?

Hehe.
Njaäe. Väntar på att tysk organisationsförmåga skall leverera italiensk refräng.
Knackade in beställning först nyligen.

Visa din Cervélo !
MR TREK skrev:
> En bild på min R3a med Di2 å Stockholmsvit
> styrlinda...

Snygg men det skulle platsa med en stolpe utan setback. :)

Visa din Cervélo !
frameg.jpg ht=439

Ersättaren för en sprucken 2010:a. Kommer byggas med samma komponenter, dvs 3T stolpe-styre-tapp, Campa Chorus och Easton EC90 Aero

Visa din Cervélo !
rback skrev:
> Subsju?

Ja, om än med liten marginal...Då kan jag ju faktiskt spamma subsju tråden också :-)

Visa din Cervélo !
VeloLink skrev:
> Snabbare än jag.

Den där är ifrån Team CC?
Jag ångrar att jag inte slog till på en när dom såldes ut.
Hur är skicket på ram och litedelarna?

Visa din Cervélo !
Stämmer, ramen vart dock helt ny på mitt exemplar. Skicket var riktigt bra på delarna. Lite slitet från skor på vevpartiet och lite fula skavmärken på hjuldekalerna (inte hjulen på bilden). Skulle gissa att årets Team CC cyklar också dyker upp runt november :)

Visa din Cervélo !
Då är cykeln nära på komplett. Bara flaskhållarna kvar men de finns förhoppningsvis nerplockade i ett försändelsepaket hos en nätbutik någonstans i Tyskland.
Premiärtur tidigare idag och det kändes så rätt, så rätt. Efter många år på aluminium (också Soloist) var det sjunde himlen.
Skulle egentligen vara ett par Zipp 404:or på den här och Zonda-hjulen borde varit kvar på gamla Soloisten men Campas 11-kassett och Zippnavet ville inte fungera tillsammans.

CerveloSLC.3.liten.jpg

CerveloSLC.4.liten.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp