Visa din Cervélo !

Visa din Cervélo !
Beställde ramen från fabrik i kina, var tänkt att det skulle följa med en oem gaffel, men den skickade senare. blir ev att beställa en ec90 slx under vintern beroende på hur oem gaffeln känns.

Jämfört med wiliern känns den kvickare antagligen då den har brantare styrvinkel och kortare hjulbas

Min nya styrstam dök upp med posten idag, ner i källaren och fixade till ett 26-31.8 shim. Nu ser den inte lika snabb ut

Bilagor

• PICT0219.JPG
    PICT0219.JPG
    170.4 KB · Besök: 42
Visa din Cervélo !
Sebastian_nurmela skrev: mätte upp i photoshopp och fick höjdskillnaden sadel styrstam till drygt ~10cm med den nya lär det bli runt 9
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
10 cm dropp sadel/ök styre är inte särskilt mycket, möjligen kombinerat med en styrstam lång nog att ha följebil med röda flaggor framför... Vad har du för ramstorlek, c-c54 cm ? :-) T

Visa din Cervélo !
Tror faktiskt dom flesta som kör med mycket drop eller/och swallow styren har för små ramar.
runt 8-10 cm är ju helt lagom om man har en ram som passar. kör med 54.5 cm toprör och 130mm, styre med 145 drop och 85 reach.

sedan kommer nog "mickes kommentar" från min andra hoj, där kör jag med 135mm htube och 550 ttube och 130mm 10gr, ett ITM med grym rech o drop 112/178mm

Edit sprang ner i källaren/rullen och tog en profilbil med pösig T-shirt.

Bilagor

• PICT0255_edited.JPG
    PICT0255_edited.JPG
    88.5 KB · Besök: 41
Senast redigerad av en moderator:
Visa din Cervélo !
Snygga bilder som vanligt och puts i världsklss!

Den här bildserien upptryckt på 50x70 canvas skulle inte göra bort sig på en väl vald plats i hemmet men, kanske inte uppskattas av alla ;)

Verkar som kompkten fått stå åt sidan för en fullformatare....

//Källis

Visa din Cervélo !
Plåtade ett bröllop igår med en lånad EOS 5:a och 24-105. Har egentlign slutat med bröllopfotograferingar men ibland måste man ställa upp. :)

...jag köper blanka cykelprylar istället för kameror nu för tiden. Min fotofas varade mellan 1995 och 2006.

-Skogling

Visa din Cervélo !
Skoglings hoj är i det mulligaste laget!

Vad sägs om att sälja den till mig (trots att den är en storlek för liten) och köpa dig en RS?

Visa din Cervélo !
Källis skrev:
-------------------------------------------------------
> Snygga bilder som vanligt och puts i världsklss!
>
> Den här bildserien upptryckt på 50x70 canvas
> skulle inte göra bort sig på en väl vald plats
> i hemmet men, kanske inte uppskattas av alla ;)
>
> Verkar som kompkten fått stå åt sidan för en
> fullformatare....
>
>
> //Källis

När ställer du upp din cykel för så Skogling får fota så? Hade jag lätt betalat för att få en stor fin bild på. Snygga bilder på Skoglings men din cykel är ju bra mycket snyggare. :)

Visa din Cervélo !
Strålen skrev:
> sebastian_nurmela vad är det för sadel du sitter
> på?

Edge, El Paradis från Happy säljer dem.
Förvånansvärt skön. Körde 21 mil på min igår.

Visa din Cervélo !
bigmollo skrev:
> Strålen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > sebastian_nurmela vad är det för sadel du
> sitter
> > på?
>
>
> Edge, El Paradis från Happy säljer dem.
> Förvånansvärt skön. Körde 21 mil på min
> igår.

Hur får jag tag på denna människa, fann inget under sökfunktionen.

Visa din Cervélo !
Jäklar va fina cervelo e! I början gillade jag inte dom smala stagen, men så läste jag om det och nu tycker det e jävligt coolt. Den enda räser jag kan tänka mig att köpa tror jag.

Visa din Cervélo !
testade att klä om sadeln lite snabbt för att testa vitt... bättre, sämre eller som alla andra ? kanske en rosa ?

edit: skogling, din ram är alldeles för liten, du behöver en 56:a

Bilagor

• PICT0317.JPG
    PICT0317.JPG
    111.5 KB · Besök: 41
Visa din Cervélo !
när jag fått en profil bild i bocken så kan jag vara mer speifierad, men distanserna avslöjar att något är fel

edit urk du behöver en 58:a !!

Visa din Cervélo !
sebastian_nurmela skrev:
> när jag fått en profil bild i bocken så kan jag
> vara mer speifierad, men distanserna avslöjar att
> något är fel

Inte på cykeln, Skoglings rygg däremot.... ;-)

Visa din Cervélo !
sebastian_nurmela skrev:
> varför har han sadeln så långt bak då ?

48 i skostorlek.

Visa din Cervélo !
sebastian_nurmela skrev:
> när jag fått en profil bild i bocken så kan jag
> vara mer speifierad, men distanserna avslöjar att
> något är fel
>

Ja, det är säkert hela 3-4 cm med spacers. Det är verkligen fruktansvärt!
Eller så är det så att alla kroppar har lite olika proportioner så att man behöver justera lite eftersom om man inte vill måttbeställa en ram.

Däremot är det något fel på skoglings färgseende som envisas med den där fula styrlindan på en så övrigt genomfin hoj.

Visa din Cervélo !
Har också 3-4 cm spacers på min hoj och när jag börjar cykla igen efter ryggoperationen så småningom kanske det skulle behöva vara mer. Har man passerat 40 är det inte bara att lägga sig med överkroppen vågrät och för en del är det så även innan 40. När jag tränade karate syntes det tydligt att vi alla är väldigt olika. En del gick ner i split ledigt, andra kommer aldrig att ens komma i närheten, hur mycket de än tränar. De flesta känner till att Skogling haft probs med ryggen. Han har gått upp i ramstorlek och har han 4 cm spacers är det nog vad han behöver (eller så borde han valt en RS). Tycker inte det finns anledning att pika honom för det (styrlindan däremot, är en helt annan femma :-)).

Visa din Cervélo !
bigmollo skrev:
> Jag blir så jävla sugen på Epo när jag läser
> den här tråden. Fattar inte varför.

Kanske för att du känner att det inte räcker med Zipp-hjul för att hänga med Cervelo-cyklisterna?

/Håkan

Visa din Cervélo !
HåkanC skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag blir så jävla sugen på Epo när jag
> läser
> > den här tråden. Fattar inte varför.
>
> Kanske för att du känner att det inte räcker
> med Zipp-hjul för att hänga med
> Cervelo-cyklisterna?

Killen i butiken lovade att de skulle vara jättesnabba. Men jag blir fortfarande alldeles svettig och andfådd när jag försöker cykla snabbt.

Tillbaka
Topp