Visa din cockpit

Visa din cockpit
Nystädade vajerhöljen, från liften i JBP alldeles nyss.

Bilagor

• IMG_20180519_151644.jpg
    IMG_20180519_151644.jpg
    557.2 KB · Besök: 286
Visa din cockpit
Ursäkta bild från fel håll, men annars framgår inte härligheten på samma sätt. Bytte från 20 mm rise till 40 på singlespeeden och det blev kalasbra. Bättre kontroll vid ståcykling, vilket är det som gäller utan växlar.
Den guld-gröna anodiseringen gifter sig väldigt bra med den mörklila ramen dessutom, även om det inte framgår på bild.

DSC06048.jpg

Visa din cockpit
Fyller på med min ganska färdiga cockpit:

9A847C04-84A8-4B8E-B498-3BE812347BB2.jpeg

Kolfiberstyre: Nukeproof Horizon 800mm , 25mm Rise (Back/Up: 9/6 grader)

Stam är Nukeproof Horizon 60mm och 6grader +\-

Skitiga Esi race handtag (Tack Crossmax).

Hope Tech 3 E4 med WolfTooth dropper reglage och Hope matchmaker med XTR M9000 reglage.

Och sen sitter det ett OneUp EDC i styrröret ?

Visa din cockpit
IMG_3321.JPG

SLX frambroms, Guide R bakbroms och brand-x-dropper och ESI-grepp

IMG_2726.JPG

IMG_2032.jpg

Blir knöligare med växlar men är funkis ändå då matchmaker gör att jag får plats med mycket grejor på samma klämma.

Jag har en vänsterhand som knappt duger till att hålla i styret när det blir stökigt så därav denna något okonventionella lösning..

Senast ändrad:
Visa din cockpit
Ganska städat utseende trots 6st wirar/slangar. Leverans i toppklass från LBSen.
Känslan i såväl twistloc'en och shimano-reglaget till droppern översteg mina förväntningar.

Bilagor

• DSC_5995.JPG
    DSC_5995.JPG
    266.4 KB · Besök: 257
Visa din cockpit
Vinterbump!

R0200056_2.jpg

Styre: Easton Havoc karbång
Bromsar: Magura MT6
Dropperreglage: Bike Yoke
Växelreglage: XTR
Styrändpluttar: ODI
Grepp: ESI Extra chunky
Styrstam: 77Designz
Topcap: Hope

Luftlocket och dämparreglaget på gaffeln är avanodiserade med kaustiksoda. Förmodligen skulle det gå att få bort klämmorna för dropperreglage och växel med nån slags matchmaker, men jag undrar om jag verkligen kan få grejerna där jag vill ha dem då.

Visa din cockpit
Makten sa:
Vinterbump!

Luftlocket och dämparreglaget på gaffeln är avanodiserade med kaustiksoda. Förmodligen skulle det gå att få bort klämmorna för dropperreglage och växel med nån slags matchmaker, men jag undrar om jag verkligen kan få grejerna där jag vill ha dem då.

Det där var den snyggaste cockpitten ever. Vackert!

Visa din cockpit
Makten sa:
Vinterbump!

Ja maguras lösning på fästa shimano ispec reglage är lite knepig. Jag har sett infästningen på två lock ge med sig där. Så hade jag varit du hade jag behållt det som är.

Riktigt snyggt med :)

Visa din cockpit
Makten sa:
Vinterbump!

Snygg cockpit! Min:

Styre: OneUp 800mm
Bromsar: Formula cura
Dropperreglage: Crankbros highline
Växelreglage: XT
Grepp: Dmr Brendog
Styrstam: Intend Grace Trail
Topcap: Absolute black

PSX_20200118_164331.jpg

Tillbaka
Topp