Visa din cockpit

Visa din cockpit
Wolftooth dropper lever passar finns med alla möjliga fästen. Passar alla vajerdroppers och kan enkelt justeras vid reglaget. Om det är värt det? Beror på hur störd du är. Jag gillar att handla.
Man är helt klart störd, pengarna brinner i fickan. ?
Såg att min Ks dropper är bakfram så vajerlåset (om det nu heter så) sitter på tenoren istället för på droppern som verkar vanligast nu.
Kan jag bara klippa låset och byta remote, eller måste jag byta kabel och allt ?
/M

Visa din cockpit
Man är helt klart störd, pengarna brinner i fickan. ?
Såg att min Ks dropper är bakfram så vajerlåset (om det nu heter så) sitter på tenoren istället för på droppern som verkar vanligast nu.
Kan jag bara klippa låset och byta remote, eller måste jag byta kabel och allt ?
/M
Beror nog på dropper lever. På Wolftooth låser du vajern med en bult vid reglaget, räcker att du har en vajer liksom. Sedan kan du finjustera förspänningen vid reglaget. Busenkelt.

Visa din cockpit
2A410091-FA15-4A60-A7B0-D595AAC20E53.jpeg
8A436742-F558-43DA-874E-24A2C519D1FF.jpeg
A090FF7A-AD52-442A-8134-3F9594268AC8.jpeg

Lite cockpit-foton på min lek-NS. Ska nog fixa ett Zee-handtag till den så småningom.

Visa din cockpit
Hårspray är ett klassiskt knep.
Hårspray (riskerar att) lossnar när det blir blött. Testat att blöta ner hår med mycket hårspray i? Det blir rätt halt.

Jag använde isopropanollösning senast. Sitter som berget och var rätt lätt att få dit.

Loss är ju bara att skära, mina brukar dessutom ha gått sönder i kanterna redan när det är dags för byte.

Visa din cockpit
Är man en sån som vrider en massa i styret kanske det inte funkar men en av fördelarna tycker jag är att det inte krävs något dödsgrepp om styret. Körde dh igår med vanliga tunna gummigrepp och fasen vad man behöver hålla i hårt i jämförelse.

Visa din cockpit
Är man en sån som vrider en massa i styret kanske det inte funkar men en av fördelarna tycker jag är att det inte krävs något dödsgrepp om styret. Körde dh igår med vanliga tunna gummigrepp och fasen vad man behöver hålla i hårt i jämförelse.
Om du med "vrider" menar att svänga så får jag nog erkänna mig skyldig ?

Visa din cockpit
Om man ska testa underverket och har små trubbiga händer är det vanliga chunky som gäller? Jag noterar att precis som med kabab och kondomer så finns ikke small.

Visa din cockpit
Om man ska testa underverket och har små trubbiga händer är det vanliga chunky som gäller? Jag noterar att precis som med kabab och kondomer så finns ikke small.
Det finns väl de som inte är chunky? Edge heter de visst. 30 mm mot 32 på chunky. De krymper en liten aning där man faktiskt greppar efter ett par turer också.
Jag har storlek 9 i handskar.

Senast ändrad:
Visa din cockpit
Kör också vanliga Chunky med handskstorlek 9, tycker det är precis lagom greppdiameter. Enda jag inte gillar med ESI är styrändspluggarna som går sönder på nolltid. Ersätts med fördel med något annat.

Visa din cockpit
Undrar bara vad folk tycker om det här styret. Köpte det mest för att det var så billigt för den vikten, 180g. Tror jag betalade 400-600 på Crc.

Ibland tycker jag det är fult och ibland ok. Röda färgen tycker jag passar eftersom det är flera detaljer på cykeln i den färgen. Men det är den konstiga risen på den som jag aldrig sett nån annan ha.

Stamen är original men jag måste vänta med att byta ut den eftersom jag inte vet om jag ska behålla styret. Förresten så sitter det en dropper nu istället för den guldiga stolpen och svart klämma. Den kommer vara till salu snart.

Bilderna blev såna eftersom jag hade fel typ av filer så var tvungen att ta screenshots. Ursäkta för det.
Screenshot_20200414-200124_Gallery.jpg
Screenshot_20200414-200300_Gallery.jpg
Screenshot_20200414-200244_Gallery.jpg

Bilagor

• Screenshot_20200414-195826_Gallery.jpg
    Screenshot_20200414-195826_Gallery.jpg
    243.4 KB · Besök: 131
Senast ändrad:
Visa din cockpit
Racers edge
XC
Chunky
Extra Chunky

Sen SG och CR som är svarvade lite olika.

Jag har 9/10 i handskar och föredrar vanliga chunky. Att man får klämma hårdare om extra är mer för det blir sladdrigt annars när det går fort.

Visa din cockpit
Racers edge
XC
Chunky
Extra Chunky

Sen SG och CR som är svarvade lite olika.

Jag har 9/10 i handskar och föredrar vanliga chunky. Att man får klämma hårdare om extra är mer för det blir sladdrigt annars när det går fort.
Har själv stora händer(L-XL) och alltid kört Chunky innan jag bytte till Spec Contour XL ergonomiska pga smärta och domningar i händerna. Man kan köra hela dagen med de utan problem. De är de enda jag provat som är tillräckligt stora för mig. Hatar bara att de väger 160g. Aldrig provat Extra Chunky, visste inte ens att de fanns.

Visa din cockpit
Har själv stora händer(L-XL) och alltid kört Chunky innan jag bytte till Spec Contour XL ergonomiska pga smärta och domningar i händerna. Man kan köra hela dagen med de utan problem. De är de enda jag provat som är tillräckligt stora för mig. Hatar bara att de väger 160g. Aldrig provat Extra Chunky, visste inte ens att de fanns.

Och jag gick från ett par Spech Contour till ESI, oklart vilken modell men antagligen XC. Tyckte aldrig de var i rätt vinkel.

Visa din cockpit
Och jag gick från ett par Spech Contour till ESI, oklart vilken modell men antagligen XC. Tyckte aldrig de var i rätt vinkel.
A de är rätt svåra att ställa in vinkeln på, men jag lyckades med det efter ett tag. Xc är de smala. Det ser ut som om deras plattform är för liten för att kunna villa händerna på. Tror jag kommer försöka igen med Esi kanske men då blir det Extra Chunky.

Visa din cockpit
Undrar bara vad folk tycker om det här styret. Köpte det mest för att det var så billigt för den vikten, 180g. Tror jag betalade 400-600 på Crc.

Ibland tycker jag det är fult och ibland ok. Röda färgen tycker jag passar eftersom det är flera detaljer på cykeln i den färgen. Men det är den konstiga risen på den som jag aldrig sett nån annan ha.

Stamen är original men jag måste vänta med att byta ut den eftersom jag inte vet om jag ska behålla styret. Förresten så sitter det en dropper nu istället för den guldiga stolpen och svart klämma. Den kommer vara till salu snart.

Bilderna blev såna eftersom jag hade fel typ av filer så var tvungen att ta screenshots. Ursäkta för det.
Visa bilaga 410839Visa bilaga 410840Visa bilaga 410841
Styret i sig är snyggt men du har det väldigt bakåtroterat.

Visa din cockpit
0-markeringen ska i nominellt läge vara rakt upp, inte i skarven mellan stam och klämma. Sen justerar man efter tycke och smak därifrån. Råkar markeringen sedan hamna i skarven ändå så är det väl fine, om det är sådana vinklar man vill ha. Om du vill ha ned alltihopa lite kan du ju prova att sätta stammen ett eller två snäpp längre ner.

Visa din cockpit
Jaha nu fattar jag. Räckvidden blev ändå lite kort nu när jag bytte från 20sb sadeltolpe till 0. Så det blev lite bättre när jag vred fram styret igen. Sen har jag tagit ner stamen 1cm också, så det känns bättre nu.

Bilagor

• 20200419_215810.jpg
    20200419_215810.jpg
    310 KB · Besök: 152
Tillbaka
Topp