yonsson
Aktiv medlem
Visa din cockpit
Wolftooth dropper lever passar finns med alla möjliga fästen. Passar alla vajerdroppers och kan enkelt justeras vid reglaget. Om det är värt det? Beror på hur störd du är. Jag gillar att handla.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wolftooth dropper lever passar finns med alla möjliga fästen. Passar alla vajerdroppers och kan enkelt justeras vid reglaget. Om det är värt det? Beror på hur störd du är. Jag gillar att handla.
Man är helt klart störd, pengarna brinner i fickan. ?Wolftooth dropper lever passar finns med alla möjliga fästen. Passar alla vajerdroppers och kan enkelt justeras vid reglaget. Om det är värt det? Beror på hur störd du är. Jag gillar att handla.
Beror nog på dropper lever. På Wolftooth låser du vajern med en bult vid reglaget, räcker att du har en vajer liksom. Sedan kan du finjustera förspänningen vid reglaget. Busenkelt.Man är helt klart störd, pengarna brinner i fickan. ?
Såg att min Ks dropper är bakfram så vajerlåset (om det nu heter så) sitter på tenoren istället för på droppern som verkar vanligast nu.
Kan jag bara klippa låset och byta remote, eller måste jag byta kabel och allt ?
/M
Beror nog på dropper lever. På Wolftooth låser du vajern med en bult vid reglaget, räcker att du har en vajer liksom. Sedan kan du finjustera förspänningen vid reglaget. Busenkelt.
Najs men byter du stänkskärmen till helsvärt kommer det bli snyggare!
De skärmar som man kan skruva fast på Fox-dämparna är sjukt snygga!Ja, den som sitter nu sticker i ögonen då den röda färgen skiljer sig markant från övrigt på cykeln. Nästan åt orange. Den ska bort. Har en annan liggande som åker på istället.
Såhär ser det ut nu och lär se ut ett tag framöver. Utom greppen. Esi är det enda som duger där.
Visa bilaga 407915
Såhär ser det ut nu och lär se ut ett tag framöver. Utom greppen. Esi är det enda som duger där.
Visa bilaga 407915
De klassiska raka. Chunky är lagom storlek för mina storlek 9 händer. En bra kombination av grepp och vibrationsdämpning. Nackdelen är väl att de inte tål så mycket yttre våld t ex vid krascj.Vilka ESI brukar du köra och vad är så bra med dom? Funderar på att testa ett par.
De klassiska raka. Chunky är lagom storlek för mina storlek 9 händer. En bra kombination av grepp och vibrationsdämpning. Nackdelen är väl att de inte tål så mycket yttre våld t ex vid krascj.
Hårspray är ett klassiskt knep.Är de dom där silikongripsen utan lock-on? Hur får man dom att sitta kvar säkert?
Är de dom där silikongripsen utan lock-on? Hur får man dom att sitta kvar säkert?
Hårspray (riskerar att) lossnar när det blir blött. Testat att blöta ner hår med mycket hårspray i? Det blir rätt halt.Hårspray är ett klassiskt knep.
Okej tack för svar. Har också funderat på dessa, men är så van vid att man skruvar fast sina handtag. Men om ni överlevt, så kanske man kan våga sig på att testaMan följer instruktionerna :)
De sitter som berget. Problemet är att få loss dem när man vill byta.
Om du med "vrider" menar att svänga så får jag nog erkänna mig skyldig ?Är man en sån som vrider en massa i styret kanske det inte funkar men en av fördelarna tycker jag är att det inte krävs något dödsgrepp om styret. Körde dh igår med vanliga tunna gummigrepp och fasen vad man behöver hålla i hårt i jämförelse.
Svänga är överskattat :-POm du med "vrider" menar att svänga så får jag nog erkänna mig skyldig ?
Då har man för små händer för Extra Chunky tänker jag spontant. För mig är vanliga Chunky helt lagom.Tar man extra chunky så vänder det tycker jag, då behöver man hålla hårdare igen för att få grepp (DH). Men det är fint på vanlig stig.
Det finns väl de som inte är chunky? Edge heter de visst. 30 mm mot 32 på chunky. De krymper en liten aning där man faktiskt greppar efter ett par turer också.Om man ska testa underverket och har små trubbiga händer är det vanliga chunky som gäller? Jag noterar att precis som med kabab och kondomer så finns ikke small.
Det är väl Racer's Edge i så fall om jag inte missar nåt. Jag har nog också strl 9Det finns väl de som inte är chunky? Edge heter de visst. 30 mm mot 32 på chunky. De krymper en liten aning där man faktiskt greppar efter ett par turer också.
Jag har storlek 9 i handskar.
Ja Racers Edge verkar stämma. Men med storlek 9 på nävarna hade jag nog provat Chunky, om du inte vet med dig att du gillar smalare grepp.Det är väl Racer's Edge i så fall om jag inte missar nåt. Jag har nog också strl 9
Har själv stora händer(L-XL) och alltid kört Chunky innan jag bytte till Spec Contour XL ergonomiska pga smärta och domningar i händerna. Man kan köra hela dagen med de utan problem. De är de enda jag provat som är tillräckligt stora för mig. Hatar bara att de väger 160g. Aldrig provat Extra Chunky, visste inte ens att de fanns.Racers edge
XC
Chunky
Extra Chunky
Sen SG och CR som är svarvade lite olika.
Jag har 9/10 i handskar och föredrar vanliga chunky. Att man får klämma hårdare om extra är mer för det blir sladdrigt annars när det går fort.
Har själv stora händer(L-XL) och alltid kört Chunky innan jag bytte till Spec Contour XL ergonomiska pga smärta och domningar i händerna. Man kan köra hela dagen med de utan problem. De är de enda jag provat som är tillräckligt stora för mig. Hatar bara att de väger 160g. Aldrig provat Extra Chunky, visste inte ens att de fanns.
A de är rätt svåra att ställa in vinkeln på, men jag lyckades med det efter ett tag. Xc är de smala. Det ser ut som om deras plattform är för liten för att kunna villa händerna på. Tror jag kommer försöka igen med Esi kanske men då blir det Extra Chunky.Och jag gick från ett par Spech Contour till ESI, oklart vilken modell men antagligen XC. Tyckte aldrig de var i rätt vinkel.
Styret i sig är snyggt men du har det väldigt bakåtroterat.Undrar bara vad folk tycker om det här styret. Köpte det mest för att det var så billigt för den vikten, 180g. Tror jag betalade 400-600 på Crc.
Ibland tycker jag det är fult och ibland ok. Röda färgen tycker jag passar eftersom det är flera detaljer på cykeln i den färgen. Men det är den konstiga risen på den som jag aldrig sett nån annan ha.
Stamen är original men jag måste vänta med att byta ut den eftersom jag inte vet om jag ska behålla styret. Förresten så sitter det en dropper nu istället för den guldiga stolpen och svart klämma. Den kommer vara till salu snart.
Bilderna blev såna eftersom jag hade fel typ av filer så var tvungen att ta screenshots. Ursäkta för det.
Visa bilaga 410839Visa bilaga 410840Visa bilaga 410841
Jag misstänkte att det var så men var inte säker på hur långt bak det skulle vridas. Kanske lite undermedvetet eftersom jag egentligen inte ville ha så mycket rise. Men det brukar gå så när man försöker komma undan billigt.Styret i sig är snyggt men du har det väldigt bakåtroterat.
Grusräser / Pendlare
Singlespeed 29er (XC Race)
Singlespeed 29er (Bikepacking)
Enduro Hardtail
BMX