Visa din Colnago

Visa din Colnago
C59:an på resa med smutsig styrlinda:
c59mal.jpg

Visa din Colnago
Skogling sa:
Nu med ny Deda-cockpit. Borde bytts tidigare... Bocken är 74 gram tyngre. Men har bästa formen för mig. Men å andra sidan är styrstammen lättare och höljen och vajer likaså... :)

Najs, vad blev det för modell på styret (syns lite dåligt från den vinkeln)?

Visa din Colnago
Ja det är alu. Precis som proffsen. Hade ett 3T Ergosum LTD på 186 gr innan. Fel form. "Rätt vikt".

Dedas lätta variant av 100 , Superleggero, har väldigt dåligt rykte. Pajar ibland vid 4 Nm.

Funktion före vikt... ☺

Det är en 52s vilket är klassisk 56.

Emil, hade inte du köpt en dedamast?

Bjorre, när kommer du förbi å oljar?

Visa din Colnago
Skogling sa:
Ja det är alu. Precis som proffsen. Hade ett 3T Ergosum LTD på 186 gr innan. Fel form. "Rätt vikt".

Dedas lätta variant av 100 , Superleggero, har väldigt dåligt rykte. Pajar ibland vid 4 Nm.

Funktion före vikt... ☺

Det är en 52s vilket är klassisk 56.

Emil, hade inte du köpt en dedamast?

Bjorre, när kommer du förbi å ollar?
Det tycker jag bjorre ska göra så snart som möjligt.

Visa din Colnago
Sh*t vad fin!

Fundering; jag drömmer om att bygga en cykel som man behåller länge (och samexisterar med mer moderna hojar) och lockas av Colnagos tidlösa lackdesigner. Hur sjutton får man tag på ett fint ramset (C50, Extreme-C, Extreme Power eller t.o.m en C59)?

Senast ändrad:
Visa din Colnago
TTR sa:
Sh*t vad fin!

Fundering; jag drömmer om att bygga en cykel som man behåller länge (och samexisterar med mer moderna hojar) och lockas av Colnagos tidlösa lackdesigner. Hur sjutton får man tag på ett fint ramset (C50, Extreme-C, Extreme Power eller t.o.m en C59)?

Ebay?

Senast ändrad:
Visa din Colnago
Det som egentligen hände var att jag under våren/sommaren 2011 bodde ca 5 månader på hotell i Holland i förbindelse med ett projekt. För att få tiden att gå satt jag på eBay och samlade delar till detta bygge.

Har aldrig kollat upp exakt årtal men jag bedömer att ramen är från tidigt 90-tal: 130mm bak men med 1" styrrör. Den är alltså begagnad.

Ramen är omlackad av tidigare ägare. Sådant kan ju göra en lite misstänksam men efter snart 6 år i min ägo kan jag konstatera att inga kvalitetsproblem tycks dölja sig under lacken.

För de som eventuellt inte följde den tråden kan nämnas att det var denna cykel (dock med andra hjul) jag använde på Sverigetempot 2016. Den är alltså utmärkt komfortabel.

Visa din Colnago
42Hz sa:
ohellstrom sa:
Dåligt drag i tråden. Här kommer en dagsfärsk pendlarbild.

Känner mig krängt!

Sorry, blir du gladare om jag även postar bilden i "hur var din pendling" eller "när startar racersäsongen"?

Om det är någon tröst så var det svinkallt i snöslasket i lördags... men då färdades jag på en Cervélo. Man kan bli vidskeplig för mindre!

Visa din Colnago
TTR sa:
Sh*t vad fin!

Jag köpte min C59 från dba.dk

Bilagor

• c59.jpg
    c59.jpg
    232.7 KB · Besök: 78
Visa din Colnago
M_Gehrisch sa:
TTR sa:
Sh*t vad fin!

Hopps!! En AD10a! Växer inte på träd. En sådan ram behöver jag (48s)! Du köpte alltså beggat från de där danskarna?

Visa din Colnago
JKolmo sa:
M_Gehrisch sa:
TTR sa:
Sh*t vad fin!

Hopps!! En AD10a! Växer inte på träd. En sådan ram behöver jag (48s)! Du köpte alltså beggat från de där danskarna?
Exakt, 52s begagnad för 30.000sek (utan hjul) november för ett par år sedan, och då jag köpte fanns tre olika begagnade C59, men endast en AD.

Visa din Colnago
ohellstrom sa:
Dåligt drag i tråden. Här kommer en dagsfärsk pendlarbild.
Vad är det för ram, typ en Super eller har någon målat över kromet på en Master?

Trålar eBay dagligen i hopp om att fynda en Master/Tecnos, Tommasini Tecno/Sintesi eller liknande. Vill ha en ram med åtminstone gaffel och kedjestag i krom samt fästen för ramväxlar, acceptabelt skick, rätt storlek och inte alltför dyrt…

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp