Visa din Colnago

Visa din Colnago
IMG_0863.JPG

Jättestor jersey överlåtes.

Visa din Colnago
Beror ju på vad man vill ha? Vill man ha en ny master så vill man ju ha en ny master. Vill man ha en ny canyon ja då köper man väl det antar jag hur trist det än verkar .)

Visa din Colnago
båtbensbudet sa:
Beror ju på vad man vill ha? Vill man ha en ny master så vill man ju ha en ny master. Vill man ha en ny canyon ja då köper man väl det antar jag hur trist det än verkar .)

Det är inte Sixten du pratar med :).

Det finns många ramtillverkare och många fina ramar i tex titan som kostar mindre.

Jag är också kär i mastern men priset avskräcker en hel del.

Visa din Colnago
Konkret sa:
båtbensbudet sa:

Det är inte Sixten du pratar med :).

Det finns många ramtillverkare och många fina ramar i tex titan som kostar mindre.

Jag är också kär i mastern men priset avskräcker en hel del.

Haha nä det kan jag förstå. 20k e väldigt mkt för ett ramset. Har själv ngn gräns runt sisådär 12k där det börjar känns "olustigt" och tar imot. Men sedan finns det ju drömmar man haft i flera år osv o då e det kanske annorlunda beroende på hur man prioriterar.

Senast ändrad:
Visa din Colnago
Nej en ny Master kostar mer än vad jag är villig att ge. Då hade jag hellre köpt en customram från en mindre byggare för typ samma peng. Jag letar en begagnad Master med fäste för ramväxlar (som inte finns på de som görs idag) men ändå tillräckligt ny utgåva för att passa moderna nav utan att behöva bända isär stagen. Vill också ha en Precisa-gaffel i stål med raka rör, inte böjda rör som de tidigaste Master verkar komma med eller någon ful kolfibergaffel.

Har alla Master normalt sett kromade kedjestag, sadelstag, styrrörs muffar och gaffel? Inte helt ovanligt på eBay är att till exempel endast drivsidans kedjestag är kromat där bak eller att krom saknas på styrröret, även på cyklar med en Art Decor-lack som känns lite väl avancerad för någon att ha lackat om i efterhand . Är detta endå ett tydligt tecken på en senare omlackering eller kom vissa ramar så från fabrik? Sedan har vi även exempel som denna skönhet som verkar ha alla relevanta delar av ramen kromade men målad gaffel. Antar att det ändå är en original Rabobank teamlack:

s-l1600.jpg

Helst skulle jag nog hitta en ram med bra krom men risig lack, dels för priset men även så att man inte behöver skämmas alltför mycket om man målar om den med ett eget motiv… ;)

Visa din Colnago
bakhjul sa:
Skogling sa:
Är det inga som har Colnago längre?

Jorå, jag kör på!

Tänkte ju att min C59:a skulle få leva lite mer pensionärsliv nu, så idén var att skaffa en till hoj, där jag inte får hjärtattack om den får lite skavanker.

Sen vet jag inte riktigt hur det blev med den målsättningen...

Så det där är slask/vinterhojen? ;)

Grymt snygg! Det går inte att komma ifrån att fälgbromsar är mkt snyggare än skivbromsar.

Visa din Colnago
Tack. Jag har börjat gilla 90-tals stålisar med nyare komponenter. Blev aldrig riktigt fast på kolfiberhojar. Däremot är komponenterna trevligare idag, inte minst växelreglage och styren som ger en otrolig komfort jämfört med 90-tals bromsreglagen och konstigt vinklade styren. Helt enkelt plocka russinen ur kakan. Är fortfarande på jakt efter några mer klassiska hjul typ 32-håls cd grå Mavic open pro fälg med campa Record nav. Kanske till sommaren.

Tillbaka
Topp