Stod egentligen i kön på en ny Master men de förlängde kötiden med upp till ett år så jag avbröt och köpte en ommålad Extreme C. Ja jättedumt med ommålad gammal kolfiber men det är Verniciatura Roncelli som har renoverat så det kändes värt att chansa.
Nu till överraskningarna när jag fick hem den. De har råkat måla fel gaffel och tagit en 1 tum Star när det ska vara 1 1/8. Det är möjligt att köpa reducerare för styrröret och sätta dit ett 1 tums styrlager. Jag hade ett FSA hemma men det såg lite fel ut med ett styrlager som är mindre än styrröret. Ritchey WCS Logic verkar vara lika brett i 1 tum som 1 1/8 men Ritchey på en Colnago? Jag hade ändå Thomson styrstam och sadelstolpe liggandes och då kan jag lika gärna använda dem med. Jag hade köpt ett stealt svart White Industries styrlager och det hade varit grymt men det är 1 1/8.
Ram och gaffel är jättefina och det kommer bli en grym cykel så kanske vettigt att be om rabatt och bygga ihop den med 1 tums gaffel? Eller ska jag krångla och kräva 1 1/8? Väljer jag att bygga den med 1 tum så blir det också huvudvärk med att det saknas expander. Enda lösningen verkar vara att bygga en expander i epoxi men det går säkert bra?
Svårt att fota Saronnirött
Visa bilaga 585372