Visa din Colnago

Visa din Colnago
Henrik1 sa:
Är fortfarande på jakt efter några mer klassiska hjul typ 32-håls cd grå Mavic open pro fälg med campa Record nav. Kanske till sommaren.

Kommer sälja denna snart. Väldigt justa tb14 fälgar med custom mack nav 32h i silver. Hojta vid intresse.

Skarmavbild2019-02-05kl.17.29.46.png

Visa din Colnago
Nu vill jag inte verka för att det är något fel på kolfiber, absolut inte. Den vinröda Colngon ovan är ju helt grym!
Gällande hjulen så ska jag ta en funderare. Snygga! Är det tub? 11-delat?

Visa din Colnago
Min Colnago World Cup lever ett liv som anstår en pensionär, semester motion och bad cykel uppe på landet.

Bilagor

• 8F4F245A-BF08-445D-B662-B4348892E4B2.jpeg
    8F4F245A-BF08-445D-B662-B4348892E4B2.jpeg
    593.6 KB · Besök: 183
Visa din Colnago
Lite Necro här nu, med tanke på att ingen postat något på cirka 2 år... Men här kommer trådens första Conic!

Förra ägaren körde den genom ett elektrolyt-bad samt mekaniskt avlägsnade krom på vissa partier... Har precisa gaffeln till men fy vad dåligt skick den är i så den kommer inte visas innan den är renoverad.

Iallafall, drömhojen #1 för mig, den skall byggas upp och sen gå i arv till grabben när han är stor nog ??

Bilagor

• IMG_20210726_125455.jpg
    IMG_20210726_125455.jpg
    929.9 KB · Besök: 142
Visa din Colnago
En till Conic. Visserligen fruns, men ändå.
Visa bilaga 502688

Sådär såg nog min ut från början, samma blåa kulör hittades i vevlagret! Mycket häftigt att se ?

Nu får vi hoppats att lite mer 'Nago ägare gör sig tillkänna eller att det uppdateras lite bilder i tråden så den inte faller i glömska igen.

Under tiden skall jag fundera på om det blir Lamborghini-gult eller kanariefågel-gult som precisa gaffeln skall målas i!

Visa din Colnago
Stod egentligen i kön på en ny Master men de förlängde kötiden med upp till ett år så jag avbröt och köpte en ommålad Extreme C. Ja jättedumt med ommålad gammal kolfiber men det är Verniciatura Roncelli som har renoverat så det kändes värt att chansa.

Nu till överraskningarna när jag fick hem den. De har råkat måla fel gaffel och tagit en 1 tum Star när det ska vara 1 1/8. Det är möjligt att köpa reducerare för styrröret och sätta dit ett 1 tums styrlager. Jag hade ett FSA hemma men det såg lite fel ut med ett styrlager som är mindre än styrröret. Ritchey WCS Logic verkar vara lika brett i 1 tum som 1 1/8 men Ritchey på en Colnago? Jag hade ändå Thomson styrstam och sadelstolpe liggandes och då kan jag lika gärna använda dem med. Jag hade köpt ett stealt svart White Industries styrlager och det hade varit grymt men det är 1 1/8.

Ram och gaffel är jättefina och det kommer bli en grym cykel så kanske vettigt att be om rabatt och bygga ihop den med 1 tums gaffel? Eller ska jag krångla och kräva 1 1/8? Väljer jag att bygga den med 1 tum så blir det också huvudvärk med att det saknas expander. Enda lösningen verkar vara att bygga en expander i epoxi men det går säkert bra?

Svårt att fota Saronnirött
20221003_135540.jpg

Visa din Colnago
Stod egentligen i kön på en ny Master men de förlängde kötiden med upp till ett år så jag avbröt och köpte en ommålad Extreme C. Ja jättedumt med ommålad gammal kolfiber men det är Verniciatura Roncelli som har renoverat så det kändes värt att chansa.

Nu till överraskningarna när jag fick hem den. De har råkat måla fel gaffel och tagit en 1 tum Star när det ska vara 1 1/8. Det är möjligt att köpa reducerare för styrröret och sätta dit ett 1 tums styrlager. Jag hade ett FSA hemma men det såg lite fel ut med ett styrlager som är mindre än styrröret. Ritchey WCS Logic verkar vara lika brett i 1 tum som 1 1/8 men Ritchey på en Colnago? Jag hade ändå Thomson styrstam och sadelstolpe liggandes och då kan jag lika gärna använda dem med. Jag hade köpt ett stealt svart White Industries styrlager och det hade varit grymt men det är 1 1/8.

Ram och gaffel är jättefina och det kommer bli en grym cykel så kanske vettigt att be om rabatt och bygga ihop den med 1 tums gaffel? Eller ska jag krångla och kräva 1 1/8? Väljer jag att bygga den med 1 tum så blir det också huvudvärk med att det saknas expander. Enda lösningen verkar vara att bygga en expander i epoxi men det går säkert bra?

Svårt att fota Saronnirött
Visa bilaga 585372
Denna hade man ju gärna sett mer av om den är färdigbyggd.....

Visa din Colnago
DSC_2519[1].webp
Hej.. Jag kom på att jag aldrig ägt en Colnago för några månader sen. Att vita cyklar är väldigt snyggt har jag vetat om i ett par år. Så kom ett tillfälle att slå två flugor i en smäll, alltid lika roligt att komponera och bygga något nytt... mvh borano20
DSC_2520[1].webp

Tillbaka
Topp