Visa din Commencal, ännu en visa din tråd....

Sweet, dra inte sönder genomföringarna bara om du nu behöver plocka bort dom. Vilket du nog inte behöver om du för igenom en ny slang utan kopplingar på.
Tack för info. Då ska jag ta det varsamt . Kan det funka om man fångar nya slangen med gammal med en sram connection koppling mellan dom och bara för igenom nya slangen utan att behöva plocka ut gummina ?

Då är man commencal ägare för första gången. Blev en "beggad" 2020 meta tr sx 29. Kör den mullet och med 210x52.5 dämpare just nu. Ska dra bromsen igenom ramen men måste byta bromsslang. Visa bilaga 458198

Den på K&S? Skönt! Slipper jag fundera mer om jag skulle köpa den i väntan på tysken som är beställd :)

Haha ja det har varit en hel del "nästan köp" som hade varit ren okynnesshopping som andra happyiter räddat mig från :)

Då har man premiär kört hojen! Grymt god känsla direkt trots vardagsrum inställningar
IMG_20201216_115927_211.jpg
IMG_20201216_120250_968.jpg

Ni som trampar Meta TR 29, vad kör ni med för fast monterad flaskhållare och flaska...tänker nu mer storlek och vad som rymms
Med piggyback dämpare så får jag köra fidlock flaska o hållare. Skulle kunna köra specialized zee Cage med 550ml flaska . Kommer snart byta till dämpare utan piggyback och då får 600ml flaska plats , jag kör en 2020års large ram.

Jag har en 2019 Meta Tr i medium. Får plats med en stor fidlock-flaska om jag har den upp och ner ?. Detta med piggyback-dämpare. Brukar alternera dämpare och utan piggy rymmer man stor flaska utan problem.

1592F5A3-0A70-4C05-9E71-730FF8908D86.jpeg

Jag har haft min Meta TR ganska precis ett år nu och det enda tråkiga är att alla komponenter är tillräckligt bra för att inte behöva uppgraderas ?

Ett par Stans Flow/Dt350 hjul är det enda jag kunnat motivera och det var mest för att jag inte gillade de röda naven haha

IMG_20201222_171052_700.jpg

IMG_20201222_171052_694.jpg

Säga vad man vill. Men Commencal, å främst Meta-modellerna har en av de snyggaste linjerna jag sett. Möjligtvis Mondraker som kan vara strået vassare.

Enda anledningen varför jag slog till på denna. Nu 6 månader senare så är det fler saker jaälskar med den här hojen! ?

Visa bilaga 463229
Visa bilaga 463230
Säga vad man vill. Men Commencal, å främst Meta-modellerna har en av de snyggaste linjerna jag sett. Möjligtvis Mondraker som kan vara strået vassare.

Enda anledningen varför jag slog till på denna. Nu 6 månader senare så är det fler saker jaälskar med den här hojen! ?
Snygg! Vad är det för bakskärm du kör med?

Jag kör endast bakskärm för att minska lerhyllan vid länkaget, röven bryr jag mig inte mycket om ?
Tror denna skulle vara effektivare om man vände på den. Den är lite för kort, nertill för att den ska förhindra att det kläggar upp på "hyllan".
Ja, om man ska hålla röven ren så är det väl bara Mudhugger som gäller. Har kört med det innan, men denna cykeln är för snygg för att jag ska kunna leva med en stort plast-as där bak...

Snyggt! Sonen har den färdigbyggda 16”! Samma färger ?
Vad landade vikten på?
Tack! Men du fick förstås rätt färg på framgaffeln då antar jag. Jag beställde en dag för sent, så det blev silverfärgad gaffel. Men det blev riktigt snyggt ändå tycker jag.
Strax under 10 kg landade det på inkl pedaler. 9980 g.

Tack! Men du fick förstås rätt färg på framgaffeln då antar jag. Jag beställde en dag för sent, så det blev silverfärgad gaffel. Men det blev riktigt snyggt ändå tycker jag.
Strax under 10 kg landade det på inkl pedaler. 9980 g.
Ok! Bra byggt, den blev snygg. Jag tänkte inte ens på att gaffeln var silvrig!
Jag har postat bild på sonens ngra inlägg längre bak i denna tråden :)
Hoppas dottern blir glad, det hade jag blivit ?

Tillbaka
Topp