Visa din Commencal, ännu en visa din tråd....

Fick hem denna förra veckan, på 3 dar hade de levererat den så + i kanten för det.

Körde första turen idag och är mycket imponerad, kommer från kolfiber Stumpy som i jämförelse känns nervös med denna.

Bilagor

• IMG_20190623_120554.jpg
    IMG_20190623_120554.jpg
    852.7 KB · Besök: 148
Senast ändrad:
manneblask sa:
Fick hem denna förra veckan, på 3 dar hade de levererat den så + i kanten för det.

Körde första turen idag och är mycket imponerad, kommer från kolfiber Stumpy som i jämförelse känns nervös med denna.

Kul med flera meta tr! Låter din bakdämpare möjligtvis såhär?

Hk: Det där är utjämningen mellan positiv och negativ kammare. Kommer sannolikt tystna lite med mer användning.

Troligtvis känner du ett liiiitet hack i slaget samtidigt som pysljudet om du ändrar trycket i luftkammaren. Inte heller det är farligt.

Japp, min dämpare låter också så, fullt normalt, lät mycket när den var ny, tystade rejält efter 50 timmars körning, gjorde olje-service & ljudet var tillbaka, så antar att oljan ökar på ljudet en aning, kanske kaviterar (helt obekräftad spekulation) då den får sig en rejäl skjuts mellan positiv/negativ kammaren

Hk sa:
manneblask sa:

Kul med flera meta tr! Låter din bakdämpare möjligtvis såhär?

Nej den låter faktiskt otroligt lite, men som andra skriver så finns nog en bra förklaring då jag haft liknande ljud på tidigare dämpare :)

Paco sa:
marr sa:
Paco sa:
Då var den klar och målet med att slå marrs Mega290 på 15,5kg fixades med väldigt lite marginal?

Hahaha var det målet? Har inte du knattehjul?

Jo men väldigt tunga hjul med slang. Dessutom så var SAR fjädern alldeles för kort så det fick bli en tung NP fjäder?
Oj, vad synd! Kanske du känner nån som kan svarva POM eller du kan skaffa spacer från SAR själva?

Bidrar med en bild på min Meta HT AM CrMo.
Var i Järvsö Bike Park för några veckor sen och plågade den :)

Bilagor

• 00003IMG_00003_BURST20190525172129~2.jpg
    00003IMG_00003_BURST20190525172129~2.jpg
    446.6 KB · Besök: 192
Maakus om du är intresserad så kanske du kan köpa min Meta 29 Essential Brushed XL. Fick hem den förra veckan.

Jag tycker dock inte att 29” var nämnvärt bättre än 27,5.. det SER bättre ut med långa personer på 29”-hojar och eftersom jag är rätt lång så borde jag av estetiska skäl behålla den men jag håller absolut inte med 29”-hypen här på happy. Okej den rullar över rötter nååågot lättare men den är ju också kännbart mer trögsvängd.

Jag ska köra lite till på den och jämföra med min supreme sx men i dagsläget efter ca 10h cykling så tycker jag inte fördelarna med 29” och lägre vikt överväger det sjukt sköna länkaget på supremen. Kan höras i PM

Kört denna nu i ca en månad. Underbar hoj som passar allt ifrån Hellas-stök till platta stigar. Uppgradering hitills är nya bromsar då de som kom med var riktigt pissdåliga (Level T)

Bilagor

• IMG_20190721_114240.jpg
    IMG_20190721_114240.jpg
    804.1 KB · Besök: 154
manneblask sa:
Kört denna nu i ca en månad. Underbar hoj som passar allt ifrån Hellas-stök till platta stigar. Uppgradering hitills är nya bromsar då de som kom med var riktigt pissdåliga (Level T)
Hej, vilken model är detta?
Är det commencal meta am 27,5 2019?
Mvh Edw

Pappa
Storebror
Lillebror

Nu behöver bara mamma övertalas att skicka iväg sin gamla canyon och få köpa en fransos att ha mellan benen.

Bilagor

• IMG_20190414_140159.jpg
    IMG_20190414_140159.jpg
    798.5 KB · Besök: 190
Bedårande bild det där @Bankler :)

Bidrar med min Meta AM 2018, något dammig, men utsikten var för bra för att inte ta en bild.
Och tips på dropperposts som passar i en ram storlek M mottages tacksamt. Har googlat en smula men är osäker på hur mycket plats det egentligen finns pga den där inbuktningen inuti sadelröret.

Bilagor

• bappelsin.jpg
    bappelsin.jpg
    375.5 KB · Besök: 135
Funderar på en Meta Trail 29 Ride (2019) som uppdatering till min nuvarande Canyon Nerve Al+ 8.0. Jag har även kikat på Canyon Neuron 7.0 som ett alternativ. Commencal landar på 24400 (inkl. frakt) medan Canyon landar på ~21800 SEK (inkl. frakt).

Jag cyklar till 95% i de skogar som erbjuds i Göteborg (mest Hisingsparken och Backatorp men även Skatås och Änggårdsbergen). Vikten är cirka 1.5 kg lägre för Neuron men Metan tilltalar mig mer, rent estestiskt. I år körde jag ett lopp (Billingeracet, korta) och kommer nog försöka köra några lopp även nästa år.

Ni som kör Meta Tr 29, hur upplever ni den som stigcykel för ovanstående typ av cykling?

ErikD sa:
Funderar på en Meta Trail 29 Ride (2019) som uppdatering till min nuvarande Canyon Nerve Al+ 8.0. Jag har även kikat på Canyon Neuron 7.0 som ett alternativ. Commencal landar på 24400 (inkl. frakt) medan Canyon landar på ~21800 SEK (inkl. frakt).

Jag cyklar till 95% i de skogar som erbjuds i Göteborg (mest Hisingsparken och Backatorp men även Skatås och Änggårdsbergen). Vikten är cirka 1.5 kg lägre för Neuron men Metan tilltalar mig mer, rent estestiskt. I år körde jag ett lopp (Billingeracet, korta) och kommer nog försöka köra några lopp även nästa år.

Ni som kör Meta Tr 29, hur upplever ni den som stigcykel för ovanstående typ av cykling?

Jag kör Meta Tr 29. Har kört min i princip överallt i Sthlm: hemmastigar i Norrort, Hellas, Flottsbro bikepark och senast nu på SBR-racet. Jag tycker den funkar i princip till allt, känns verkligen som den har mer slag än 130/140. Det som folk brukar klaga på är vikten (min landar runt 14,8ish) och vissa med stora fötter har haft problem med att slå hälen i kedjestagen.

Tillbaka
Topp