Visa din Cotic

Visa din Cotic
Här kommer mina två fina stålisar!
BFe 2019 och Escapade 2017
Blått är flott och grönt är skönt. Hittade konstigt nog ingen bättre bild på Escapade:n än denna uppkopplad mot hundkärran.
BFe:n ersatte helt nyligen en On-One 45650 som alltid var kul men kändes trång. Denna i strl S känns kalas och är fett snygg!

Burly Iron

IMG_4497.jpg

IMG_4494.jpg

Escapade

IMG_4431.jpg

Vad heter deras sköna figur på head badgen?

IMG_4487.jpg

IMG_4486.jpg

Visa din Cotic
Jag tar vid och håller tråden vid liv :)
Min Cotic FlareMAX strl M, nya long shot geon. Är 1,80m och den passar mig fint, jag ligger mellan storlekar enligt Cotics storlekstabell.
Hade tänkt att vänta lite med ny cykel men det blev köp i brexitpanik i våras.
Jag är överraskad över hur bra den klättrar men det är nerför som den verkligen trivs.

Bilagor

• 48EDF408-96B9-41C8-AD56-F08139751CFF.jpeg
    48EDF408-96B9-41C8-AD56-F08139751CFF.jpeg
    446.8 KB · Besök: 88
  • AAD2C34A-9F32-49C0-A872-67F2657E91B2.jpeg
    AAD2C34A-9F32-49C0-A872-67F2657E91B2.jpeg
    848 KB · Besök: 91
Visa din Cotic
Johaner sa:
Jag tar vid och håller tråden vid liv :)
Min Cotic FlareMAX strl M, nya long shot geon. Är 1,80m och den passar mig fint, jag ligger mellan storlekar enligt Cotics storlekstabell.
Hade tänkt att vänta lite med ny cykel men det blev köp i brexitpanik i våras.
Jag är överraskad över hur bra den klättrar men det är nerför som den verkligen trivs.

Nice! Hur funkar framgaffeln? Har du något annat premium att jämföra mot?
Steel is real!!

Visa din Cotic
Jag valde x-fusion McQueen Roughcut HLR, dels av budgetskäl men också för möjligheten att ändra slaglängd. Den levererades med 130 mm slag. Jag är varken expert eller finkännare vad gäller dämpning, men den gör sitt jobb bra och efter att jag hittat inställningar som passar mig så tycker jag den håller hjulet på backen bland stökiga rötter och ger stöd och grepp i snabba kurvor. Däremot så har den ett gnisslande/visslande ljud vid kompression som stör mig lite.

Jag har ingen annan premiumhoj som jag fått cykla lika mycket på så jag kan jämföra med rättvisa.

Visa din Cotic
Ett longshot, men är det någon här som har koll på vad Cotic har för nav på sina egna brandade hjul, och om det finns möjlighet att konvertera dessa till någon modernare standard?

Gäller en 2017 Escapade, där tanken var att uppgradera till kolfibergaffel.
Att hitta någon gaffel med rakt styrrör och 9mm TA är inte helt enkelt, men Fyxation Sparta finns och matchar längd med orginalgaffeln, men då med 12x100 axel.

Jag har såklart frågat Cotic redan, men de hade ingen koll och tyckte att det bara borde vara att borra upp endcapsen, men det känns lite sådär måste erkännas...

Tillbaka
Topp