Var ute en kort sväng idag och testade min Acid för första gången. Väldigt mjuk och mysig fjädring tycker jag. Går inte jämföra denna med min förra skethoj.
Kommer ta ett bra tag innan jag lär känna cykeln och kan göra alla möjliga konster jag klarade av på den gamla, den gamla är rätt mycket mindre också. Men tar ju alltid tid innan man känner sig hemma på en helt annan cykel.
Cykeln gjorde sitt jobb! Mer än vad man kan säga om mina ben. Efter 15 minuter gav jag mig på en climb på 30 meter. Nasty jävla backe, i svår motvind. Jag återhämtade mig inte igen efter det haha. Trodde jag skulle dö. Orkade knappt gå upp för trappan till lägenheten med cykeln på axeln.
Inte tränat på nästan 2 år nu men i princip hela mitt liv har jag tränat 6 dagar i veckan med hockey, fotboll, innebandy, cykling, men det har dött helt då jag jobbat massor och mycket annat förändrats i livet.
Så så trampar på nu som om jag var i samma form som då, då hade jag orkat, nu dör jag istället.
Kan bara bli bättre. :D Men roligt var det! Bra driv på hojen iaf, går snabbt att accelerera upp till ganska rejäl fart(i MTBmått mätt) om man har kraft över i benen.
Inväntar nu nästa tuffa utmaning, att kliva ur sängen imorgon.