Visa din cykel inför 2017

Eftersom det gnälldes tidigare på att det postades innan cykeln kommit hem så får jag väl lägga upp en bild på frugans Reign2 när den hänger i stället och väntar på nya bromsar och en n/w klinga.
IMG_0196.JPG

Dom andra cyklarna i bakgrunden kommer oxå användas under 2017...

Jensen sa:
Innan man sätter tänderna i den och byter en hel del kommer den se ut såhär

En likadan beställd här också... ska bli riktigt trevligt i mars när den kommer! Har även beställt en kolfiber Dropper (KS lev CI 65) som jag tror på i kombination. Känns som scalpel Eagle kommer bli hyffsat vanlig i skogen nästa år :)

Mao finns det snart en mycket fin scalpel 2 2016 L till salu (44,9 dokumenterade mil), om ingen tingar den redan nu? :)

K sa:
Jensen sa:

En likadan beställd här också... ska bli riktigt trevligt i mars när den kommer! Har även beställt en kolfiber Dropper (KS lev CI 65) som jag tror på i kombination. Känns som scalpel Eagle kommer bli hyffsat vanlig i skogen nästa år :)

Mao finns det snart en mycket fin scalpel 2 2016 L till salu (44,9 dokumenterade mil), om ingen tingar den redan nu? :)

Kul! Min sägs komma på måndag eller tisdag. Sen räknar jag typ en månad för att bygga om den. Min kommer vara allt annat än standard :-)

Har även en sådan du verkar byta från. Dock rejält moddad. Kommer dock stanna inom familjen :-)

Senast ändrad:
2017? Självklart kör man Ghost! Man vill ju inte köra något mainstream som Scott, Canyon osv som var och varannan kör ;)

Bilagor

• IMG_0376.JPG
    IMG_0376.JPG
    668.2 KB · Besök: 180
MitchRapp sa:
2017? Självklart kör man Ghost! Man vill ju inte köra något mainstream som Scott, Canyon osv som var och varannan kör ;)

Med x-fushion! Vill ju inte köra nåt mainstream som rock shox, fox öhlins som var och varannan kör ?

Ser bra ut!!!

Senast ändrad:
Jensen sa:
K sa:
Jensen sa:

Kul! Min sägs komma på måndag eller tisdag. Sen räknar jag typ en månad för att bygga om den. Min kommer vara allt annat än standard :-)

Har även en sådan du verkar byta från. Dock rejält moddad. Kommer dock stanna inom familjen :-)

Kul! Vad kommer du göra??

För min del blir det;
Sänkstolpe 65mm
Kolsadel
70mm stam
Bredare styre

Färgmatchade;
Esi handtag
Crankboots

larsaw sa:
happymtb.fr sa:
Bra Paco! ?☺

Här är min Troy

Wow! Spec på dennna? Please...
-Troy carbon ram köpt hos Sportson
-Dämperi från Fox, X2 o 36 fit4
-Guide RS bromsar med ice tech skivor
-Spank styrkombo
-Ergon sadel o handtag
-Xt 11-delat drivlina
-Slx vevparti
-OneUp chainguide
-Brand X stolpe
-Nukeproof plast plattisar
-Nu "råkar" jag ha 2 hjulpar på DT nav, en med franska fälgar made in China i alu (en827) och en med kinaplast fälgar
-Spesch däck

Allt detta funkar fint ihop! :)

Fjolårets Cannondale Habit Carbon 1:a får hänga med 2017 också, grymt rolig hoj!
IMG_2328.JPG

IMG_1621.JPG

Samt att en Cannondale Scalpel 2 Eagle också är på ingång som mestadels kommer gå som tävlingshoj.
IMG_2476.PNG

happymtb.fr sa:
theBrand sa:
happymtb.fr sa:
theBrand sa:
happymtb.fr sa:
Bra Paco! ?☺

Här är min Troy

Putain de merde!
I all väl mening, hoppas jag! ;-)

Haha, självklart.

Fast jag blir ju lite avundsjuk, så kanske inte... ;)
Tråden handlar väl om att skryta och därmed skapa avundsjuka, eller hur? ;-)

Haha, touché!

Får väl försöka kompensera med att posta mitt åk för 2017:
DSC_8452.JPG

Väldigt praktiskt med lågt BB, man behöver sällan leta efter stödpinne när man ska fota :)

happymtb.fr sa:
larsaw sa:
happymtb.fr sa:
Bra Paco! ?☺

Här är min Troy

Wow! Spec på dennna? Please...
-Troy carbon ram köpt hos Sportson
-Dämperi från Fox, X2 o 36 fit4
-Guide RS bromsar med ice tech skivor
-Spank styrkombo
-Ergon sadel o handtag
-Xt 11-delat drivlina
-Slx vevparti
-OneUp chainguide
-Brand X stolpe
-Nukeproof plast plattisar
-Nu "råkar" jag ha 2 hjulpar på DT nav, en med franska fälgar made in China i alu (en827) och en med kinaplast fälgar
-Spesch däck

Allt detta funkar fint ihop! :)

Coolt o grattis! Fet hoj, har du vunnit på lotto eller bara fått storhetsvansinne ;)

20170101_174134.jpg
Var sugen på att uppgradera från stålracer så hittade denna epodopade cykel. Kul med en cykel som har lite historia ;) (Lance Armstrong hade en likadan år 2000)

TheBrand: coolt, är det bongoplast?

Larsaw: tack! Som svar till din fråga: nej och nej. Det blev en del grejer på rea, en del begagnad och tom lite återanvändning.

Det blir en Trance som får ställa upp som kamrat under 2017. Som första FS hoppas jag det blir en angenäm resa.

Bilagor

• IMG_20161225_131144.jpg
    IMG_20161225_131144.jpg
    439.4 KB · Besök: 168
cervlo_2017.jpg

Cykeln uppdaterad inför säsongen med nya hjul (fulhjul från Kina) som fått en ny Ultegra-kassett och Veloflex-gummi (Dura-Ace-kassetten sitter kvar på lågprofilhjulen), ny linda, nya Ultegra-pedaler. Sedan har jag passat på att vända styrstam och även flytta ner den i botten, får se om den kan vara kvar där, i så fall sågar jag av gaffelröret också.

Förra årets cykel får tjänstgöra även 2017. Nu uppdaterad med Eagle.

Bilagor

• 16010116_10154957578173459_407817186_o.jpg
    16010116_10154957578173459_407817186_o.jpg
    173.4 KB · Besök: 160
Min uppdaterade Orbea Occam AM 2016
Ny kolhjul med 35mm innerbredd och däck Nobby Nic 2.6 Apex, gaffeln uppdaterad med nytt shimstack, 160mm airshaft och SKF tätningar. Service på dämparen och nya lager i svingen. Ny kassett 11-46 från Sunrace.
Tack Patrik på Cykel och fiske för hjälpen med gaffeln och Gunnar för hjälpen med inköp av hjul!

IMG_20170115_165425_333.jpg

IMG_20170115_165541_355.jpg

Tillbaka
Topp